Catalans EOL v2.0

iniesteeeeee!!!! lo puto gusiluz!

Imagen


pajesos, garrulos, canis, estaquirots, burinots, shurmanos, kamakus... al cap i a la fi, tots som catalans, no? Doncs això es el mes important [oki]


p.d. xDDDD sembla el anunci de coca-cola "para los feos, para los guapos, para los gordos....." [jaja]
Hazard escribió:
Com a minim no pronunciem totes les 'e' com 'a' quan tothom sap que son 'e'


esque el veritable catalá es el nostre, no aquestes imitacions :o

mrt escribió:els de Granollers sou encara mes canis que els de l'Hospitalet [jaja]


Hi ha d'haver de tot a aquest mon :o pero jo no em considero cani... encara [chulito]
Gramac escribió:
mrt escribió:els de Granollers sou encara mes canis que els de l'Hospitalet [jaja]


Hi ha d'haver de tot a aquest mon :o pero jo no em considero cani... encara [chulito]

Quina por, nen [mad]
Feia la ostia que no veia aquest post per aqui XD

Soc l'unic de les Terres de l'Ebre? Ni que ara estic a Collblanc, al Hospi [360º]
[ fj ] escribió:
Gramac escribió:
mrt escribió:els de Granollers sou encara mes canis que els de l'Hospitalet [jaja]


Hi ha d'haver de tot a aquest mon :o pero jo no em considero cani... encara [chulito]

Quina por, nen [mad]


Imagen

Algun problema amb els futurs canis? vols sentil-la al pit?
Estic intentant parlar-hi en català, encara que fa segles que no ho faig, des de l'escola xDDD Ho faig fatal!
Eri escribió:Estic intentant parlar-hi en català, encara que fa segles que no ho faig, des de l'escola xDDD Ho faig fatal!

+1, Jo tenia un amic a catalunya que m'ho ensenyava, però d'això fa molt de temps ja, si m'equivoco, corregidme.

Sal2
Gramac escribió:
Imagen

Algun problema amb els futurs canis? vols sentil-la al pit?

No, gràcies, ja tinc gos
[ fj ] escribió:
Gramac escribió:
Imagen

Algun problema amb els futurs canis? vols sentil-la al pit?

No, gràcies, ja tinc gos

Haven-ti preciositats a la gossera no se que fas adoptat aixo xD
Ryku escribió:
Eri escribió:Estic intentant parlar-hi en català, encara que fa segles que no ho faig, des de l'escola xDDD Ho faig fatal!

+1, Jo tenia un amic a catalunya que m'ho ensenyava, però d'això fa molt de temps ja, si m'equivoco, corregidme.

Sal2



Pos ne vegiss tuu!!!Esta be, el vostre nivell es bo.. joer no us podeu queixar.....

Encara que Ryku , dius que un amic teu te'l va ensenyar... No has utilitzat cap traductor no??

A mi no m'agrada corregir a a ningú pero bueno alla va: "corregidme no, es corregir-me "
maligno168 escribió:
Ryku escribió:
Eri escribió:Estic intentant parlar-hi en català, encara que fa segles que no ho faig, des de l'escola xDDD Ho faig fatal!

+1, Jo tenia un amic a catalunya que m'ho ensenyava, però d'això fa molt de temps ja, si m'equivoco, corregidme.

Sal2



Pos ne vegiss tuu!!!Esta be, el vostre nivell es bo.. joer no us podeu queixar.....

Encara que Ryku , dius que un amic teu te'l va ensenyar... No has utilitzat cap traductor no??

A mi no m'agrada corregir a a ningú pero bueno alla va: "corregidme no, es corregir-me "

tu també eh, que la doble essa va entre vocals home! xDD
Aveure quan actualitzes la llista kurras, que encara no m'hi has apuntat :( , per cert aixó està bastant mort....

EDIT: mrt, canis nose jo e, perque dels canis que e vist ningun se sentie molt català diguem-ne.... pero bueno l'APM? sempre ens unira a tots els que vivim per aqui XD Imagen
PD: fica't aixó de la foto pel carrer aveure si algun di et reconec per aqui lleida xD

Gramac escribió:doncs els lleidetans que parleu amb la e...

si home, si als llibres de text de català hi ha temari de distingir vocals es perque els pixapins no saben distingir, que aqui u fem perfectament, encara que el puji del crackovià y lo cartanyà ens ha deixat bastant malament als de Lleida.....
Igualment aixó son xorrades, pero mentres os pugui dir pixapins ja m'està bé XD
Ibra ha tornat :Ð

Bon vent.
Jo soc Mallorquí, no se si em deixareu entrar per aquí...
Doncs jo soc de València ^^
toni_23 escribió:Jo soc Mallorquí, no se si em deixareu entrar per aquí...

ah no, els de mallorca al carrer!

Benvingut [oki]
per que els politics valencians s'empenyen tant a dir que el valencià es un hydioma diferent del català quan els lingüistes diuen el contrari?
Tempus_Fugit escribió:per que els politics valencians s'empenyen tant a dir que el valencià es un hidioma diferent del català quan els lingüistes diuen el contrari?


Però que diuuuus. xDD
Tempus_Fugit escribió:per que els politics valencians s'empenyen tant a dir que el valencià es un hidioma diferent del català quan els lingüistes diuen el contrari?

Perque evidentment hi ha grans diferencies.En català s'escriu hidioma i en valencià idioma i així més exemples, com hencendre i encendre i esclar, aixó fa que siguin ben diferents i per tant llengües diferents.
La meva professora de valencià dèia que per saber si són dues llengües o dos dialectes l'únic que s'ha de fer es fer la prova de si un parlant de cadascuna de les dos supostes llengües son capaços d'arrivar a entendrés. Si ha comunicació efectiva, es que es tracten de la mateixa llengua, si no, es que son diferents.

Canviant de tema. Em toca molt la moral en que a València hi hagi llocs en el que tot està en valencià... el metro, per exemple. I a Catalunya todavia es molt més bèstia ja que quasi el 100% està tot en català. Això crec que no deuria ser així, ja que el que fa es separar-nos de la resta d'Espanya. Vosaltres penseu que si va a Barcelona un madrileny s'enterarà d'alguna cosa si no hi ha quasi res en castellà? No té ni cap ni peus que en una ciutat espanyola no hi hagi quasi res en espanyol. En fa por el que pugui passar a València d'aquí a uns anys, ja que la tendència es posar cada vegada més tot en valencià... i es molt trist.

Per exemple, quan ve un extranger, si ja li ha costat aprendre una mica de castellà i quan ve no veu res en castellà... bueno, crec que ja m'enteneu. La meva nuvia es de Nova York i les passa ben magres per entendres per aquí. Això sí, el castellà el domina molt bé.

Per finalitzar, cal dir que no tinc en contra res ni del català ni de cap dialecte seu. Únicament, es que pense el que seu ús va més enllà del que deuria ser. Es la meva humilt opinió. I com a curiositat, us diré que ja feia uns quants anys que no escribia en aquesta llengua. Em sento extrany, pero tampoc em molesta. Com sol dir jo, amb el castellà i l'anglès es pot anar a tot arreu i entendrés amb tot el món. Tan de bó, tothom pensara com jo.
Tampoc és tan apocalíptic. En les coses públiques, normalment (gairebé sempre) es posen els cartells en els dos idiomes.
Dius que es trist que desaparegui el castellá, que els estrangers no s'assabentaran de res; però què valores mes: que es desaparegui el català perque tot està en castellà o que desaparegui el castellà en catalunya perque tot està en català?

És només una pregunta sense ànim d'ofendre XD
David_VTE escribió:La meva professora de valencià deia que per saber si son dues llengües o dos dialectes l'únic que s'ha de fer es fer la prova de si un parlant de cadascuna de les dos supostes llengües son capaços d'arrivar a entendrés. Si ha comunicació efectiva, es que es tracten de la mateixa llengua, si no, es que son diferents.

Canviant de tema. Em toca molt la moral en que a València hi hagi llocs en el que tot està en valencià... el metro, per exemple. I a Catalunya todavia es molt més bèstia ja que quasi el 100% està tot en català. Això crec que no deuria ser així, ja que el que fa es separar-nos de la resta d'Espanya. Vosaltres penseu que si va a Barcelona un madrileny s'enterarà d'alguna cosa si no hi ha quasi res en castellà? No té ni cap ni peus que en una ciutat espanyola no hi hagi quasi res en espanyol. En fa por el que pugui passar a València d'aquí a uns anys, ja que la tendència es posar cada vegada més tot en valencià... i es molt trist.

Per exemple, quan ve un extranger, si ja li ha costat aprendre una mica de castellà i quan ve no veu res en castellà... bueno, crec que ja m'enteneu. La meva nuvia es de Nova York i les passa ben magres per entendres per aquí. Això sí, el castellà el domina molt bé.

Per finalitzar, cal dir que no tinc en contra res ni del català ni de cap dialecte seu. Únicament, es que pense el que seu ús va més enllà del que deuria ser. Es la meva humilt opinió. I com a curiositat, us diré que ja feia uns quants anys que no escribia en aquesta llengua, em sento extrany, pero tampoc em molesta. xD

és nota, humil no porta t y escrivia va amb v, pero bueno, si no estàs acostumat a escriure-hi és normal que t'equivoquis en algunes coses.
A mi personalment no em molesta, ja que estic acostumat a parlar català amb tothom que sapiga que m'hi entendra, si no esclar que parlo un idioma que ens puguem entendre, pero tmabe comprenc la teva opinio, ja que si ve un de fora y només sap una miqueta de castellà, les passara magres(encara que la majoria de turistes no tenen problemes per trobar bars [+risas] ). Aixó es fa perque el català, valencià, com li vulgueu dir(per mi són la mateixa llengua) són llengües minoritaries, i per a que no passi que d'aqui 80 anys no en parli ningu(que pot ben passar) fan el màxim possible per nomalitzar la llengua y per aixó tots aquests problemes amb senyalització etc, i a vegades, trobo que se'n fa un gra massa, com en l'anunci aquell de bancaja que es fiquen a cantar "amigo yo me voy a un lugar mejor..." i abaix m'ho subtitulen amb català ¬_¬ ni que no l'entengués el castella tio.....
Encara que la senyalització de carretera no hi ha tants problemes perque els noms de ciutats i pobles es diuen igual(menys alguns que em diuen que visc a leridá...) per dins de ciutat la cosa es pot complicar més per a un extranger, i aixó crec que ho haurien de solucionar, ara el que diuen per telemadrid o intereconomia que es persegueix el castella, t'obliguen a parla catalá al pati...... a saber que es fumen aquestos [carcajad]
La professora de valencià ens dèia "qui no parla, no aprova". Així que obligar... una mica sí. A l'escola has de donar l'assignatura de valencià, al igual que a Catalunya el català... no pots triar, l'has de cursar i aprovar per collons. Encara que es curiós perque la meva xica va fer el batxillerat amb mí i ella estava absenta de valencià. Suposo que es perque com ha arribat tan tard, no li poden donar materia de batxillerat si ni tan sols sap que es una ce trencada xD En canvi, al seu germanet petit que acava d'escomençar la primaria, a ell si que li'n dónen.

Entenc que el que tingui passió per aquesta llengua tingui por de cara a la seva trascendència en el futur. El llatí va desaparèixer i la humanitat segueix existint. Jo soc dels que pensa que tot seria molt millor amb una única llengua i una única moneda. Penso que la comunicació i la facilitat per comunicar-se internacionalment deven estar per d'amunt del patrimoni cultural que pugui supondre una llengua. I si es vol mantendre, el més fàcil i lògic seria que tothom parlara la llengua del seu país i a més aprenera l'anglès. Pero la putada es que hi han païssos amb més d'una llengua i d'amunt no tothom té els collons de posar-se seriosament i arrivar a dominar l'anglès.

PD: Us juro que escric millor en anglès que en català xD
David_VTE escribió:La professora de valencià ens dèia "qui no parla, no aprova". Així que obligar... una mica sí. A l'escola has de donar l'assignatura de valencià, al igual que a Catalunya el català... no pots triar, l'has de cursar i aprovar per collons. Encara que es curiós perque la meva xica va fer el batxillerat amb mí i ella estava absenta de valencià. Suposo que es perque com ha arribat tan tard, no li poden donar materia de batxillerat si ni tan sols sap que es una ce trencada xD En canvi, al seu germanet petit que acava d'escomençar la primaria, a ell si que li'n dónen.

Entenc que el que tingui passió per aquesta llengua tingui por de cara a la seva trascendència en el futur. El llatí va desaparèixer i la humanitat segueix existint. Jo soc dels que pensa que tot seria molt millor amb una única llengua i una única moneda. Penso que la comunicació i la facilitat per comunicar-se internacionalment deven estar per d'amunt del patrimoni cultural que pugui supondre una llengua. I si es vol mantendre, el més fàcil i lògic seria que tothom parlara la llengua del seu país i a més aprenera l'anglès. Pero la putada es que hi han païssos amb més d'una llengua i d'amunt no tothom té els collons de posar-se seriosament i arrivar a dominar l'anglès.

PD: Us juro que escric millor en anglès que en català xD

+1 en tot. Per mi això de mantenir una llengua "per el seu valor historic o perque es la cultura d'un lloc" em sembla una tonteria. Per mi com si les llencem totes y comencem a aprendre esperanto.
David_VTE escribió:La professora de valencià ens dèia "qui no parla, no aprova". Així que obligar... una mica sí. A l'escola has de donar l'assignatura de valencià, al igual que a Catalunya el català... no pots triar, l'has de cursar i aprovar per collons. Encara que es curiós perque la meva xica va fer el batxillerat amb mí i ella estava absenta de valencià. Suposo que es perque com ha arribat tan tard, no li poden donar materia de batxillerat si ni tan sols sap que es una ce trencada xD En canvi, al seu germanet petit que acava d'escomençar la primaria, a ell si que li'n dónen.

Entenc que el que tingui passió per aquesta llengua tingui por de cara a la seva trascendència en el futur. El llatí va desaparèixer i la humanitat segueix existint. Jo soc dels que pensa que tot seria molt millor amb una única llengua i una única moneda. Penso que la comunicació i la facilitat per comunicar-se internacionalment deven estar per d'amunt del patrimoni cultural que pugui supondre una llengua. I si es vol mantendre, el més fàcil i lògic seria que tothom parlara la llengua del seu país i a més aprenera l'anglès. Pero la putada es que hi han païssos amb més d'una llengua i d'amunt no tothom té els collons de posar-se seriosament i arrivar a dominar l'anglès.

PD: Us juro que escric millor en anglès que en català xD

doncs aqui no es ho fan aixo de qui no parla no aprova, peró, que vols que et digui, que hi hagues una sola llengua, crec que seria una gran perduà, apart que seria impossible, i a mi ja m'està be aixi, de fet que hi ha més agradable de veure quan viatjes que a cada racó de la terra es, parla, pensa i es veu el món de maneres diferents? Cada cultura te la seva llengua i crec que ha de ser aixi, perque el yankis sigui nla 1a potencia del món(i d'aqui poc ancara ho serà xina) no vol dir que ens hagin d'imposar la seva llengua. Aixo es el que s'ha fet quan una civilització més avançada es trobava amb una de menys avançada:imposar, i crec que la historia ens ha ensenyat que aixo a la llarga no porta res de bo. Yo se anglès, pero el que ja em fot esque per exemple al llibre de text de biologia em surti DNA i no ADN només perque amb anglés es aixi, aixó es de llepaculs, ara m'ha de dir un anglès com parlar amb la meva llengua, si home, demà m'afeitaràs.
La diversitat cultura lper a mi es una de les coses que fan que aquest món sigui tan especial, i que t'hi puguis perdre entre elles, i visitar països amb diferent cutures es una meravella i que si perdessim aixo, ancara seria més facils que les multinacionals ens manipulessin com volguessin.
Doncs jo quan tinc fam tant si dic "tengo hambre" com si dic "I'm hungry", penso el mateix. Una cosa es la manera de pensar i una altra l'idioma en el que penses o en el que parles. Si em diguesin que amb el xinés es pot anar a tot arreu, no m'importaria esforçar-me per aprende'l. De fet, vaig fer un curs de japonés... que obert ho estic i bastant.

Pero com ja t'he dit, el ideal que jo tinc es d'unitat, no sols nacional, sino mundial. Això no implica que no hi hagi d'haver diversitats culturals. Pero pel que fa a la comunicació llingüística i econòmica seria el millor tot el mateix. Al menys, a l'àmbit científic es solen conseguir acords de nomenclatures internacionals, com per exemple els símbols químics (que estàn tots recollits a la coneguda IUPAC).

Al meu llibre de biologia també ponia DNA (a batxiller, a la ESO ponia ADN encara). Pero pense, que es bo que estigui en anglès.

Si et dic XAL o RAL et sona? En canvi si et dic LAN pot ser et sone més... Xàrxia (red en castellà) d'àrea local. Si t'acostumes en anglès, és millor. Quan llisques textos tècnics en anglès, segur que ho agraixes. Moltes vegades hi haurà informació, sobretot si es tracten de nous descobriments, que no els trobaràs en castellà i molt menys en català.

Fa un temps, s'em va ocòrrer la idea de que podien canviar el sistema educatiu a Espanya fent que en totes les assignatures una part fora vocabulari tècnic en anglés. Ara sabria dir "pancreas", "raiz cuadrada", etc. en anglès. De segur que em serviria d'utilitat, sobretot si algún dia acabe treballant fora.
David_VTE escribió:Doncs jo quan tinc fam tant si dic "tengo hambre" com si dic "I'm hungry", penso el mateix. Una cosa es la manera de pensar i una altra l'idioma en el que penses o en el que parles. Si em diguesin que amb el xinés es pot anar a tot arreu, no m'importaria esforçar-me per aprende'l. De fet, vaig fer un curs de japonés... que obert ho estic i bastant.

Pero com ja t'he dit, el ideal que jo tinc es d'unitat, no sols nacional, sino mundial. Això no implica que no hi hagi d'haver diversitats culturals. Pero pel que fa a la comunicació llingüística i econòmica seria el millor tot el mateix. Al menys, a l'àmbit científic es solen conseguir acords de nomenclatures internacionals, com per exemple els símbols químics (que estàn tots recollits a la coneguda IUPAC).

Al meu llibre de biologia també ponia DNA (a batxiller, a la ESO ponia ADN encara). Pero pense, que es bo que estigui en anglès.

Si et dic XAL o RAL et sona? En canvi si et dic LAN pot ser et sone més... Xàrxia (red en castellà) d'àrea local. Si t'acostumes en anglès, és millor. Quan llisques textos tècnics en anglès, segur que ho agraixes.

Fa un temps, s'em va ocòrrer la idea de que podien canviar el sistema educatiu a Espanya fent que en totes les assignatures una part fora vocabulari tècnic en anglés. Ara sabria dir "pancreas", "raiz cuadrada", etc. en anglès. De segur que em serviria d'utilitat, sobretot si algún dia acabe treballant fora.

No et dic que no estaria be, pero una cosa portaria a l'altra, i no seria la llengua l'únic que acabaria cambiant.Només et cal veure d'on ens be tota la moda, pelicules, noveles d'exit(com crepusculo [mad] ), aqui, cada cop som més americans i menys espanyols o catalans, com vulgueu, a mi aquet tema me la porta fluixa(jaume crexell, mes informació a l'APM?) XD

PD: els apostrofs el més a la dreta possible xD
PD": m'agrade poder discutir d'aquestes coses amb algú sense acabar a crits o que vulguin cambiar de tema :p
sergiss4 escribió:No et dic que no estaria be, pero una cosa portaria a l'altra, i no seria la llengua l'únic que acabaria cambiant.Només et cal veure d'on ens be tota la moda, pelicules, noveles d'exit(com crepusculo [mad] ), aqui, cada cop som més americans i menys espanyols o catalans, com vulgueu, a mi aquet tema me la porta fluixa(jaume crexell, mes informació a l'APM?) XD

PD: els apostrofs el més a la dreta possible xD
PD": m'agrade poder discutir d'aquestes coses amb algú sense acabar a crits o que vulguin cambiar de tema :p

A mí també m'agrada. El que comentes de que ens estem americanitzant, pense que sí i que no. Si un determinat producte es bo, tindrà èxit. El que passa es que els "guiris" són molts i han fet moltes coses bones com els ordinadors. La Internet va començar a Estats Units. També molts videojocs com el Gears of war, no podràs negar-me que es un bon joc i es americà. També els japos triunfen... Super Mario, Zelda, Final Fantasy, Metal Gear... En canvi, a Espanya fem els coneguts "Imagina ser..." (ja sé que són d'Ubisoft i que Ubisoft és francesa, pero aquesta franquisia de jocs es va crear a Barcelona). A pesar de ser tan dolents, s'han venut bastant...

Pel que fa a la moda ni estic posat ni m'agrada el tema. Pero, el Zara per exemple es espanyol i vend la tira. De fet, a Nova York hi ha un Zara, per supost, és més car que aquí. En canvi, les marques americanes com Tommy Hilfiguer aquí són més cares pero allí van tirades de preu. Entre transport, distribuidors, impostos i demés taxes... és normal.

I pel que fa a la cuina, lo meu és una súper barreja cultural (recorde el concepte d'unitat que comentava abans, que era el meu ideal). M'agrada l'hamburguesa (USA), el kebab (Turquia), el ramen (Japó), la pizza i la pasta (Italia), la paella (València), la botifarra i la crema catalana (Catalunya), les arepes (Venezuela), los burritos (Mèxic), la cuina xinesa i per supost l'espanyola... Segur que m'oblide d'algún que altre plat extranyer que m'agrada tastar de tant en tant. Per curiositat, et diré que menje més ramen japonés que paella. Des de que el vaig tastar a unes jornades de manga... xD

El que pretenia amb tot aixó es fer-te veure que no és exactament que ens estiguem americanitzant, sino que més aviat seria que ens estem GLOBALITZANT. Obviament, els païssos més forts són els que més destaquen.
David_VTE escribió:
sergiss4 escribió:No et dic que no estaria be, pero una cosa portaria a l'altra, i no seria la llengua l'únic que acabaria cambiant.Només et cal veure d'on ens be tota la moda, pelicules, noveles d'exit(com crepusculo [mad] ), aqui, cada cop som més americans i menys espanyols o catalans, com vulgueu, a mi aquet tema me la porta fluixa(jaume crexell, mes informació a l'APM?) XD

PD: els apostrofs el més a la dreta possible xD
PD": m'agrade poder discutir d'aquestes coses amb algú sense acabar a crits o que vulguin cambiar de tema :p

A mí també m'agrada. El que comentes de que ens estem americanitzant, pense que sí i que no. Si un determinat producte es bo, tindrà èxit. El que passa es que els "guiris" són molts i han fet moltes coses bones com els ordinadors. La Internet va començar a Estats Units. També molts videojocs com el Gears of war, no podràs negar-me que es un bon joc i es americà. També els japos triunfen... Super Mario, Zelda, Final Fantasy, Metal Gear... En canvi, a Espanya fem els coneguts "Imagina ser..." (ja sé que són d'Ubisoft i que Ubisoft és francesa, pero aquesta franquisia de jocs es va crear a Barcelona). A pesar de ser tan dolents, s'han venut bastant...

Pel que fa a la moda ni estic posat ni m'agrada el tema. Pero, el Zara per exemple es espanyol i vend la tira. De fet, a Nova York hi ha un Zara, per supost, és més car que aquí. En canvi, les marques americanes com Tommy Hilfiguer aquí són més cares pero allí van tirades de preu. Entre transport, distribuidors, impostos i demés taxes... és normal.

I pel que fa a la cuina, lo meu és una súper barreja cultural (recorde el concepte d'unitat que comentava abans, que era el meu ideal). M'agrada l'hamburguesa (USA), el kebab (Turquia), el ramen (Japó), la pizza i la pasta (Italia), la paella (València), la botifarra i la crema catalana (Catalunya), les arepes (Venezuela), los burritos (Mèxic), la cuina xinesa i per supost l'espanyola... Segur que m'oblide d'algún que altre plat extranyer que m'agrada tastar de tant en tant. Per curiositat, et diré que menje més ramen japonés que paella. Des de que el vaig tastar a unes jornades de manga... xD

El que pretenia amb tot aixó es fer-te veure que no és exactament que ens estiguem americanitzant, sino que més aviat seria que ens estem GLOBALITZANT. Obviament, els païssos més forts són els que més destaquen.

Jo més aviat em refereixo al fet que si una cosa que no es d'estats units té exit, sempre fan la seva propia versió o la toquen fins que acaba sen una birria, un exemple seria la pelicula [REC], ells van tenir que fer la seva quarantine sino no estaven agust.... o series que no són d'alli n'hi ha que quan arriben alla potse cambien la banda sonora y queda u fastig de musica(com va passar amb bola de drac) i aixi amb més coses, a mi el que m'emprenya són els aires que tenen de ser els millors i voler cambiar tot el que no es seu com ells vulguin.
parlant d'aquest tema, he llegit que ara faran una versio de les pelis de la serie Millennium per columbia, dirigida per Quentin Tarantino.
Tempus_Fugit escribió:parlant d'aquest tema, he llegit que ara faran una versio de les pelis de la serie Millennium per columbia, dirigida per Quentin Tarantino.

encara sera mes dificil d'entendre? xD, bah nose, no m'agraden aquest tipus de pelicules, i ja que parlem de millenium, fiquem'hi un toc de polonia:
http://www.youtube.com/watch?v=f1lN3JTmces&feature=related
sergiss4 escribió:EDIT: mrt, canis nose jo e, perque dels canis que e vist ningun se sentie molt català diguem-ne.... pero bueno l'APM? sempre ens unira a tots els que vivim per aqui XD Imagen
PD: fica't aixó de la foto pel carrer aveure si algun di et reconec per aqui lleida xD



si vaig pel carrer amb la mascara, ni que hem reconeguis, no hem saludaras, diras "mira, el frik de eol!" [qmparto]
es mes facil si mires les fotos del perfil [jaja]


amb tot aixo del idioma, a mi ja m'agrada el tenir una llengua propia, el catala es la meva llengua materna i el parlo des de sempre. La qüestio del idioma es clara, si et vols fer entendre o que t'entenguin, parlaras o escoltaras el idioma que faci falta. Quan algu hem parla en castella, jo l'entenc (i el parlo molt) i respondre amb catala, ara be, si la persona amb la qui parlo hem diu que no m'enten, li respondre en castella sense cap problema. A mi personalment el que no m'agrada es que m'imposin el que tinc que fer o parlar.

Una vegada en un bar d'un poble, estaba amb un amic que parla castella, i amb l'inercia de esta tota l'estona parlant amb ell, vaig anar al cambrer i li vaig demanar el compte en castella, i el tio hem diu "no t'entenc", no se, hem va tocar els collons que fes aixo, i llavors pels meus naços no hem va donar la gana de parlar-li en catala i li vaig dir "o me cobras o me voy" i el tio no va dir ni piu, hem va cobrar i varem marxar. Es el que deia abans, son les ganes de fer-te entendre que tinguis.

p.d. perdoneu les faltes, no a sigut mai el meu fort [jaja]
mrt escribió:Una vegada en un bar d'un poble, estaba amb un amic que parla castella, i amb l'inercia de esta tota l'estona parlant amb ell, vaig anar al cambrer i li vaig demanar el compte en castella, i el tio hem diu "no t'entenc", no se, hem va tocar els collons que fes aixo, i llavors pels meus naços no hem va donar la gana de parlar-li en catala i li vaig dir "o me cobras o me voy" i el tio no va dir ni piu, hem va cobrar i varem marxar.

Molt bona aquesta.
A veure noiiis i noieeees.
El disabte treballo només mig dia i juntament amb que el dilluns es festa, he pensat a fotre el camp per probar la meva nova camera. Em recomaneu algun desti que estigui bé per distreurem i fer unes fotos ben maques l'unic requisit que ha de complir es que ha de tindre una estació de tren que em deixi directament allà que paso de perdre el temps en trasbordaments i aquestes coses.
Barcelona, que es ben maca <3
weskern escribió:Barcelona, que es ben maca <3

La tinc molt vista.

Imagen
adri-skater8 está baneado por "troleos reiterados"
Hazard escribió:A veure noiiis i noieeees.
El disabte treballo només mig dia i juntament amb que el dilluns es festa, he pensat a fotre el camp per probar la meva nova camera. Em recomaneu algun desti que estigui bé per distreurem i fer unes fotos ben maques l'unic requisit que ha de complir es que ha de tindre una estació de tren que em deixi directament allà que paso de perdre el temps en trasbordaments i aquestes coses.


Aneu a Girona, que te un casc antic precios, o cap a Besalú que esta aprop. A10.
chuck_norris_81 escribió:
Hazard escribió:A veure noiiis i noieeees.
El disabte treballo només mig dia i juntament amb que el dilluns es festa, he pensat a fotre el camp per probar la meva nova camera. Em recomaneu algun desti que estigui bé per distreurem i fer unes fotos ben maques l'unic requisit que ha de complir es que ha de tindre una estació de tren que em deixi directament allà que paso de perdre el temps en trasbordaments i aquestes coses.


Aneu a Girona, que te un casc antic precios, o cap a Besalú que esta aprop. A10.


Doncs la web de renfe m'esta vacilant o no hi ha trens directes? M'extraña moltisim.
Cap a Girona segur. Cap a Besalú no ho se segur.
Investigant una mica no hi ha trens! He d'anar primer a BCN-sants i d'allà agafar un altre tren cap a Girona. Axí que estic mirant l'opció de Tarragona, que tampoc hi ha tren, però a camp de Tarragona sí.
La verdad es que soy argentino, pero fui al COlegio Español y tenía un prof. de Historia de España madrileño.

Lo que él decía era que hicieron un estudio en el País Vasco y casi el 50% de las empresas con sede allí se marcharían, que es una utopía y que en el fondo no les interesa. Porque una independencia implicaría, estar fuera de la UE, no tener subvenciones del estado, tener que arreglarse sus propios problema (sanidad, transporte, educación, falta de empleo, ...) y en terminos menores ligas de deporte, imaginaos una liga Barcelona, Girona, Español, Gavá, ... créeis que Ibrahimovic jugaría allí?

Esto se lo pregunto a ver que piensan los catalanes, ya que mepa que muy subjetivo el profe no era...

Saludos, y espero que sean lo suficientemente tolerantes como para responder en Español.
Lavod escribió:La verdad es que soy argentino, pero fui al COlegio Español y tenía un prof. de Historia de España madrileño.

Lo que él decía era que hicieron un estudio en el País Vasco y casi el 50% de las empresas con sede allí se marcharían, que es una utopía y que en el fondo no les interesa. Porque una independencia implicaría, estar fuera de la UE, no tener subvenciones del estado, tener que arreglarse sus propios problema (sanidad, transporte, educación, falta de empleo, ...) y en terminos menores ligas de deporte, imaginaos una liga Barcelona, Girona, Español, Gavá, ... créeis que Ibrahimovic jugaría allí?

Esto se lo pregunto a ver que piensan los catalanes, ya que mepa que muy subjetivo el profe no era...

Saludos, y espero que sean lo suficientemente tolerantes como para responder en Español.

Estos temas mejor no tratarlos... porque al final acaban con el hilo cerrado
Lavod escribió:La verdad es que soy argentino, pero fui al COlegio Español y tenía un prof. de Historia de España madrileño.

Lo que él decía era que hicieron un estudio en el País Vasco y casi el 50% de las empresas con sede allí se marcharían, que es una utopía y que en el fondo no les interesa. Porque una independencia implicaría, estar fuera de la UE, no tener subvenciones del estado, tener que arreglarse sus propios problema (sanidad, transporte, educación, falta de empleo, ...) y en terminos menores ligas de deporte, imaginaos una liga Barcelona, Girona, Español, Gavá, ... créeis que Ibrahimovic jugaría allí?

Esto se lo pregunto a ver que piensan los catalanes, ya que mepa que muy subjetivo el profe no era...

Saludos, y espero que sean lo suficientemente tolerantes como para responder en Español.


Esto aqui no pinta nada.Abre un hilo en Misce y se lo cuentas a ellos,gracias.
Lavod escribió:La verdad es que soy argentino, pero fui al COlegio Español y tenía un prof. de Historia de España madrileño.

Lo que él decía era que hicieron un estudio en el País Vasco y casi el 50% de las empresas con sede allí se marcharían, que es una utopía y que en el fondo no les interesa. Porque una independencia implicaría, estar fuera de la UE, no tener subvenciones del estado, tener que arreglarse sus propios problema (sanidad, transporte, educación, falta de empleo, ...) y en terminos menores ligas de deporte, imaginaos una liga Barcelona, Girona, Español, Gavá, ... créeis que Ibrahimovic jugaría allí?

Esto se lo pregunto a ver que piensan los catalanes, ya que mepa que muy subjetivo el profe no era...

Saludos, y espero que sean lo suficientemente tolerantes como para responder en Español.

y pregutno yo: ¿esto a que viene? ¿estamos hablando de independentismo? ¿acaso te crees que por hacer un hilo de catalanes somos todos independentistas? No me extraña que haya gente que la quiera la independencia, porque con personas como tu que nos meten a todos en el mismo saco es para indignarse a base de bien.
No, simplemente me pareció el mejor foro para que me quiten un par de dudas :) . Porque mi prof. es medio facho y está toda la clase puteandolos a los catalanes y a los vascos.

P.D: Gracias por responderme en español. [360º]
Lavod escribió:No, simplemente me pareció el mejor foro para que me quiten un par de dudas :) . Porque mi prof. es medio facho y está toda la clase puteandolos a los catalanes y a los vascos.

P.D: Gracias por responderme en español. [360º]



Pues tio, aqui ya te han respuesto si kieres guerra...... vete a misce.....xD

la intencion de este hilo no es tratar temas polticos y menos este, que esta mas mascado hasta la saciedad!

Catalunya forma parte de España, España esta compuesta por CCAA!
Si tu profe es facha o similares, dile que se lea la Constitución y se coma su rabia!
passem a un altre cosa..... avui ja es dia normal T_T En una estona tindré que anar a clase i fer una de les asignatures mes aburrides que tinc.
ya ves..... Jo estic al curru , de re-entré, y despres a la tarda també a classe fins les 21.00h, el que com avui juga el FCB, crec que l'última hora ballara...... Hem toca Institucions de dret Comunitari, alaaaa!
Jo tinc deures y no he fet res xD Quan es donaran comte de que son vacances y no fem res? xD
3095 respuestas