alguien de andorra???? portal d'andorrans!!

1, 2, 3, 4
Bueno, avui em paso per aquí com... semi andorrana xD (o això espero :P)
La meva germana se n'hi va anar a viure fa 2 mesos per feina, i bueno... jo intentaré pujar sempre que pugui!
De fet, aquest pont vinc... compres, esquí... i andorra, que m'enamora (oleee xD)
Caram, cuanta dona andorrana (o semiandorrana), encara em montaré un aren XD es conya. Tornant al tema Jatino, fixe que ens hem creuat, mira, un dia podrian intentar quedar o algo, ja per anar-nos coneixent, i a mida que hi hagin pons o alguna cosa que puji la resta, doncs muntem festa coi! [beer] [beer] [beer]

Apa, me'n vaig a dormir, que demà toca aixecar-se d'hora. Vinga salut!
el-Jatino escribió:
lol tens cotxe o t'estás treient el carnet ? Podríem anar a les KDDes XD


Em veus amb cara de tenir cotxe? [qmparto] Jo sóc la excepció al 90% de la joventut. On em portin el peus, que es tregui lo demes "scoltin" (versión mal traducido del hoygan)
Una pregunta per curiositat:Com funciona la educació a Andorra, es com a Espanya o diferent?
Per cert el-Jatino tenim que fer algun dia una partida al pro 6 pel live.XD [oki]
Adeú!
wheising escribió:Una pregunta per curiositat:Com funciona la educació a Andorra, es com a Espanya o diferent?
Per cert el-Jatino tenim que fer algun dia una partida al pro 6 pel live.XD [oki]
Adeú!


Riuras una bona estona XD. Tenim els 3 sistemes: l'andorrà, el espanyol i el francès. Tot i que aquestos dos últims son extrangers, pels típics convenis d'aquí dalt son totes escoles públiques, per tant pots escollir el sistema que vulguis. Jo per exemple estic en el sistema espanyol, cursant 2n de batxiller en modalitat d'oient, mentres que el-Jatino està al sistema francès, a l'equivalent d'institut (Lycee).
Si vols que et concreti més, doncs el sistema andorrà es molt similar a l'espanyol, que va ésser el primer en apareixer per aquestes muntanyes, fins i tot moltes assignatures són equivalents. L'unic que canvia en el andorrà és que moltes classes són en català, encara que es dona llengua castellana i llengua francesa, i algunes classes són en castellà i altres en francés. Un popurri de llengües a simple vista, però a la pràctica només es donen 2 o 3 assignatures en altra llengua que no sigui en català.
Pel que fa al sistema espanyol, totes les classes es donen en casttellà, menys català (obvi) i història d'Andorra. En el frances suposo que serà alguna cosa assemblada, això ja no ho sé :S

Espero que t'hagi aclarit els dubtes, salut!
Pero aixó es un lio no?XD
Foteu unes coses més rares els andorrans.
Por cert es veritat que a Andorra et poden despachar quan volguin sense donarte explicacions?
Y que als extrangers residents si agafen alguna malaltia els foten fora del pais?
Una altre pregunta, teniu presons?O porteu els presoners a Espanya o França? [sonrisa]
Ho endreçarem per números XD

wheising escribió:1.-Pero aixó es un lio no?XD Foteu unes coses més rares els andorrans.
2.-Por cert es veritat que a Andorra et poden despachar quan volguin sense donarte explicacions?
3.-I que als extrangers residents si agafen alguna malaltia els foten fora del pais?
4.-Una altre pregunta, teniu presons?O porteu els presoners a Espanya o França? [sonrisa]


Ara que ja està una mica arreclat, procedeixo a respondre [rtfm]

1.- No creguis. Potser he sigut jo el que s'ha embolicat la troca tot solet XD . A la pràctica el que tens son 3 ofertes educatives, i pots ajustar-te a la que més convingui al teu fill, ja sigui per procedència o fiabilitat. Pero sempre direm que sistema andorrà "cuasi=" sistema espanyol, però més a la "nacional" [360º]

2.-Ep! Mentida podrida, actualment. És cert que avans de la reforma de treball els caps et podien fotre fora com un gos i sense cap repercusió, pero cap a principis dels noranta la cosa és diferent. Per que et puguin fer fora t'han d'avisar almenys 1 mes avans, i amb explicacions, per suposat; és lo que tinc entes. Entesos que sembla que siguem encara a l'edat feudal, però tampoc hi ha per tant. Pel que veig corre molta llegenda sobre Andorra, perquè els despatxos improcedents no éra un pràctica gaire emprada, més que res perque el cap podia sortir escaldat si recorries al batlle (jutge).

3.- Una altra mentida com una casa. Tot inmigrant té els mateixos drets que un nacional, TOTS, menys el de votar, el de posar un negoci al seu nom, i uns pocs més contats. Vaja, que és com a tots llocs [+risas]. Si es posen malalts, doncs avises al lloc de treball i demanes una baixa, però d'aquí a que et fotin fora... aleshores a l'hivern Andorra es quedaria buida "scoltin!" Per posar un exemple, mon pare actualment és malalt del cor i bé que porta desde els 14 anys vivin aqui dalt, ara mataeix te 54. Fes comptes.

4.- Presons sí que tenim, una a la Comella, i una altra al costat de Casa de la Vall (lo que vosaltres enteneu per càmara parlamentaria), però aquesta última l'han enderrocat fa uns anys, i no se on han fet la nova :S . La sort és que la presó mai que jo recordi ha estat plena, apart de que sembla un hotel allò, moltes presons voldrien ser com la de la Comella [boma] . La sort que tenim a Andorra es que és un país relativament segur, amb pocs robatoris importants, que quan hi han tanquen fronteres i havera qui te nassos de sortir dels 480km2 que tenim. Això si, i m'ho ha recordat la pregunta anteriror: si un extranger, normalment no-resident fa un delicte important, el "conviden" a abandonar el país en temps record. Pero problemes de residents, ja tenim la Comella.

Tot clar? [ok]

Salut!
Si, ara ja estic mes informat, es que per internet havia vist lo de que et fotien fora sense explicacions, i lo de les enfermetats, pero ara ja estic mes informat.Gràcies!
Una altre pregunta, si no teniu DNI aneu sempre amb el passaport a sobre?XDJoder no costaria tant fer un DNI no? [toctoc]
Una cosa que no me queda clara, en andorra cual es el idioma oficial?

Y cual usais mas con los amigos y eso? jej saludos.

Frances? castellano?

Es que me dijeron que frances pero e visto por ai algunas cosas que deciais que no me cuadraban ¿catalan?

Salu2s
el-Jatino escribió:
jo vaig al lyceu comte de foix, pero soc 3 anys més petit que tu xD
segur que ens hem creuat algun cop, Andorra es tan petit que tots ens coneixem de vista xD
Qué tal els estudis, anirás a Barna a acabar els estudis o.. ?

PD: Quan vaig obrir aquest fil no hi havia cap altre Andorrà, només responien catalans XD, ara ja som 3 ^^

PD2: que me n'oblido, benvinguda elva
[tomaaa]

Ostres jo també sóc andorrà i també vaig al lycée...

el idioma oficial de andorra es el catalán pero creo que la gente habla más el español...

PD: Per cert sabeu si a *spam* importen coses a Andorra esque m'agradaria comprar un dualshock3 i només en venen a Espanya algú sap una web que importi a Andorra?
hola yo tambien soy de andorra xD
Ostres, a quest pas haurem de fer un cens de Eolians andorrans XD Segueixo dient que hi ha que fer una quedada... [+risas]

Salut
yo conozco a uno ke anda por aki xD... me deve 50€... xDD
164 respuestas
1, 2, 3, 4