alguien de andorra???? portal d'andorrans!!

1, 2, 3, 4
boí estan les pistes força bé que el finde passat i van pujar uns de classe...si és un dia aprofita si et cau més aprop.


jo en tinc un demà i un dijous i per fi hauré acabat...

bon sort pels exàmens!!
Buenas gente

Casi seguro vaya a Andorra del 15 de Febrero al 18, haber si me podeis recomendar algun hotelito barato y sitios de visita obligada, por cierto no voy a esquiar asique supongo que me dara tiempo a recorrerme todas las tiendas.

Saludos y gracias

P.D. He leido en el hilo... maximo 600€ de mercancia? :D
no te lo puedo asegura, alguien de allí que te lo diga fijo el precio máximo, aunque buscando por internet quizás algo encuentras...


tiendas, todas las que quieras y más, sitio obligado, sino vas a esquiar: caldea ^_^ y la pista de hielo de Ordino ^_^ aunque no vayas a esquiar, aprovecha para subir con el Funicamp arriba a las pistas, las puedes ver y hay una cafetería que tienen unas bravas y un chocolate de muerte [babas] se que la combinación no pega mucho XD pero yo me lo pido por separado a la hora de comer jaja, lástima que la otra en el lago sólo puedas llegar esquiando, si mal no recuerdo...(es que a pata sólo he ido en verano...)
Ok, lodis, tomo nota [rtfm] Visitas obligadas, y preparare cargamento de pilas para la camara de fotos que me han dicho que las necesitare.

Acepto sugerencias...
si puedes, ves hasta Meritxell, el lugar es bonito, y hay un restaurante que se come [babas] (cuando llegues allí, el de la parte de arriba (para llegar, hace subida, llegas y allí hay un restaurante, que también se come muy bien, pero si continuas verás una bajada, pues en el que hay allí uff yo me he puesto las botas) aunque no se si está abierto, que te lo confirmen que me parece que cerraban...pero los dos de allí están muy bien. esta es otra opción, sino vas a esquiar ha ruta gastronómica.
genteeeeee el sabado 17 me piro xa andorra con mis amiguitas hasta el domingo x la noxe, así k si os subiis y kereis exaros unas risas pasaros x mi aparta k nosotras la liaremos seguro!!!
Una pregunta de un no andorrano xD (andaluz): Tenía entendido que en Andorra se hablaba catalán y francés. Sólo os veo hacerlo en catalán! y en castellano! también se habla castellano? Ains que lío!
el catalán es el idioma oficial, junto al fracés porqué Andorra es un principado, 6 meses el coprincipe de Francia y otros 6 meses del de la Seu d'Urgell.

Pero se habla castellano, y bastante porqué hay mucha gente de fuera trabajando, sobretodo en pistas, la gran mayoría de pister y trabajadores son argentinos, ya que aprovechan el verano de allí para venir a trabajar aquí y el verano de aquí para ir a trabajar allí...
lodis escribió:el catalán es el idioma oficial, junto al fracés porqué Andorra es un principado, 6 meses el coprincipe de Francia y otros 6 meses del de la Seu d'Urgell.




Si bien es ciero lo del coprincipado, el francés NO es idioma oficial, solo el catalán lo es.

Eso si todo el mundo es bilingüe ya sea con el castellano o el francés, por motivos obvios.


Nota: todo el mundo=todos los andorranos, hay muchos inmigrantes sobretodo portugueses trabajando en andorra.

ZADOK escribió:Una pregunta de un no andorrano xD (andaluz): Tenía entendido que en Andorra se hablaba catalán y francés. Sólo os veo hacerlo en catalán! y en castellano! también se habla castellano? Ains que lío!


Como ya he dicho, el Catalán es el único idioma oficial y estando en un foro español como estamos, lo mas lógico es que los andorranos que rulen por qui sean bilingües catalan-castellano.
Sois unos mentirosos en Andorra acabara siendo oficial el idioma portugués, porque lo hablan hasta las cajeras del super entre ellas [qmparto] [qmparto] [qmparto]

Eso pasa porque los Andorranos son unos vagos como los españoles y se traen la mano de obra de fuera [sati] [sati] [sati]
en andorra el idioma oficial es el catalán. eso no quita que no se hable en frances, el idioma del vecino [risita]

p.d. lo mas posible k suba esta tarde a pasar el fin de semana en andorra [360º]
ssux, si ya se que és le catalán XD se me fué la olla entre la parte dle idioma y lo del co principado XD es normal que igual que en otras zonas turísticas predomine un idioma, y el echo de que muchos trabajadores sean portugueses, argentino también hace bastante.
Bueno, pues desde hace unas semanas ya soy andorrano, aunque todavía sigo enganxado a españa [Ooooo]

Y sobre el idioma es un poco caos, pero con dinero todos te entienden [poraki]
encaputxat escribió:Bueno, pues desde hace unas semanas ya soy andorrano, aunque todavía sigo enganxado a españa [Ooooo]

Y sobre el idioma es un poco caos, pero con dinero todos te entienden [poraki]


Ets Andorrà o resident a Andorra?
Voldría ferte unes preguntetes aprop d'Andorra:

- Hi ha aeroport?
- Esteu dins de la comunitat europea?
- Teniu IVA o algún altre impost de luxe?

Gracies.
andoba escribió:Voldría ferte unes preguntetes aprop d'Andorra:

- Hi ha aeroport?
- Esteu dins de la comunitat europea?
- Teniu IVA o algún altre impost de luxe?

Gracies.


No a les 3.

Tot i que planejaven usar un petit aeròdrom que hi ha a la Seu D'Urgell, no se com va la cosa.

Es curiós entrar a Andorra i veure el nom d'Andorra al mig d'una bandera de la CEE. Fins que no deixi de ser un paradís fiscal no podrà entrar a la CEE i no crec que els interessi.
Recoi, ahir faig un fil repetit i avui em trobo aquest upejat XD

Al turró: jo sí que sóc andorrà, i molt orgullós de ser-ho. Els meus pares no son d'Andorra, però jo em sento del país, sino malament no? [qmparto]

Respecte unes preguntes que he vist per aquí de les últimes.
-Aeroport no tenim, però estem en negociacions amb la Seu d'Urgell per fer servir un aeròdrom que tenen. Serà petit, però ens sobrarà XD
-Dins de la CEE no estem, i mentres al Pintat i companyia no els hi interessi, no ho estarem. Porta els seus inconvenients, però també te alguns avantatges.
-IVA com a tal no tenim. Aquí es diu ISI (Impost "nuseque" Indirecte). No es el 7% d'Espanya, però es nota una mica. Em sembla que ara mateix estava al 3%, ho tindré que consultar.

Apa, ja ens vorem ^^

EDIT: (offtopic): m'han chapat el repetit, yuuu, passo a formar part del grup "me chaparon un hilo repetido" XD
Ekkuzu escribió:Recoi, ahir faig un fil repetit i avui em trobo aquest upejat XD

Al turró: jo sí que sóc andorrà, i molt orgullós de ser-ho. Els meus pares no son d'Andorra, però jo em sento del país, sino malament no? [qmparto]

Respecte unes preguntes que he vist per aquí de les últimes.
-Aeroport no tenim, però estem en negociacions amb la Seu d'Urgell per fer servir un aeròdrom que tenen. Serà petit, però ens sobrarà XD
-Dins de la CEE no estem, i mentres al Pintat i companyia no els hi interessi, no ho estarem. Porta els seus inconvenients, però també te alguns avantatges.
-IVA com a tal no tenim. Aquí es diu ISI (Impost "nuseque" Indirecte). No es el 7% d'Espanya, però es nota una mica. Em sembla que ara mateix estava al 3%, ho tindré que consultar.

Apa, ja ens vorem ^^

EDIT: (offtopic): m'han chapat el repetit, yuuu, passo a formar part del grup "me chaparon un hilo repetido" XD


es a dir, no tens la nacionalitat, simplement ets un resident no?
ssux escribió:
es a dir, no tens la nacionalitat, simplement ets un resident no?


Sembla que no m'hagi explicat be XD Sóc andorrà, es a dir, nascut a Andorra i amb Nacionalitat Andorrana, obviament ^^; encara que els pares siguin residents pots tenir la nacionalitat perfectament, és un dret, digo yo.
EDit: que collons t'he confós amb l'altre usuari (encaputxat) que diu que a anat a viure a andorra jeje
ssux escribió:A d'acord no ho havia entès, com posa que ets de Girona-andorra pensava que t'havies traslladat a viure a Andorra. I en aquest cas, com no et casis amb una andorrana 100% res de nacionalitat XD

EDit: que collons t'he confos amb l'altre usuari que diu que a anat a viure a andorra jeje



Aaaapa aquí, cuanta barbaritat! Per començar, el de Grirona-Andorra és l'Encaputxat. Després, aixó de casar-se i obtenir nacionalitat ni de conya, aixó no funciona aquí dalt. Aquí si portes més de 20 anys sent resident pots optar a "nacionalitzar-te", o si fas la majoría d'edat i portes més de 10 anys vivint a Andorra.
Ekkuzu escribió:

Aaaapa aquí, cuanta barbaritat! Per començar, el de Grirona-Andorra és l'Encaputxat. Després, aixó de casar-se i obtenir nacionalitat ni de conya, aixó no funciona aquí dalt. Aquí si portes més de 20 anys sent resident pots optar a "nacionalitzar-te", o si fas la majoría d'edat i portes més de 10 anys vivint a Andorra.


Doncs jo tenia entès que només podies obtenir la nacionalitat si havies nascut a Andorra o si et casaves amb una pubilla andorrana.

M'ha entrat la curiositat hi ho he buscat, si que funciona lo del matrimoni sempre que faci 3 anys que es resideix a andorra.

I veig que es molt fàcil perdre la nacionalitat.
Doncs tot clar no? Jo soc i seré català per sempre...[barret] o sinó em faig japones [chiu]

Sobre l'aeroport, a mi em sonava que volien posarne un a andorra, pero no se d'on ho e tret xd...
encaputxat escribió:Sobre l'aeroport, a mi em sonava que volien posarne un a andorra, pero no se d'on ho e tret xd...


es el que s'ha comentat de la seu d'Urgell
Tinc una altra pregunta pels andorrans!

Teniu DNI ??

És que una vegada li vaig haver d'enviar un paquet a un andorrà i necessitava el seu dni; quan el vaig trucar per preguntar-li'n, em va respondre que no en tenia!!
Ekkuzu escribió:

Aaaapa aquí, cuanta barbaritat! Per començar, el de Grirona-Andorra és l'Encaputxat. Després, aixó de casar-se i obtenir nacionalitat ni de conya, aixó no funciona aquí dalt. Aquí si portes més de 20 anys sent resident pots optar a "nacionalitzar-te", o si fas la majoría d'edat i portes més de 10 anys vivint a Andorra.




com diu el ssux si que funciona lo del casament, però només amb la pubilla o el hereu; no son 20 anys sinó 25 anys residint allí tot l'any; també hi ha la opció de resident d'honor, és a dir que has de viure la meitat de l'any a Andorra i la meitat on tu vulguis, com fan molts famosos esportistes o altres...i tots sabem perquè XD però per ser resident d'honor mmm funciona algo així com sent famós o la quantita de diners que hi tinguis al banc.


No crec que entrin a formar part de la UE si més no en molt de temps, van fer com unes mesures prèvies, per poder tenir algun benefici, encara que no vaig acabar d'entendre quins però bueno; entres les que hi ha, la me´s significativa, la puja al 3% (quant jo ho vaig llegir, que va ser la principi de tot ho van posar a 1,5% o algo per l'estil) però suposo que d'aquest 3% no passarà en molt de temps, ja que una gran part de la afluència de gent a part de les pistes la hivern tot el turisme del estiu o en època que no hi ha neu va per les compres.... i la "revisió" en cas de rebre en el banc una quantitat sospitosa de diners, això si, sense especificar lo que s'entén per sospitosa...això ja ho diu tot, no?
ssux escribió:Doncs jo tenia entès que només podies obtenir la nacionalitat si havies nascut a Andorra o si et casaves amb una pubilla andorrana.

M'ha entrat la curiositat hi ho he buscat, si que funciona lo del matrimoni sempre que faci 3 anys que es resideix a andorra.

I veig que es molt fàcil perdre la nacionalitat.


Lo primer al final si que era cert, un té errors quan fa memoria [+risas], al igual que lo del matrimoni, això si que no ho tenia tant clar, m'hauré d'informar més...

I lo de perdre-la... poc en sé també, però a la mínima et "deshereden" com jo dic, això que s'espavilin els polítics, a mi que em deixin tranquil.


visjoner escribió:Tinc una altra pregunta pels andorrans!

Teniu DNI ??

És que una vegada li vaig haver d'enviar un paquet a un andorrà i necessitava el seu dni; quan el vaig trucar per preguntar-li'n, em va respondre que no en tenia!!


DNI no en tenim. El nostre Document Nacional d'identitat és el número del passaport, res més. Si algún cop has de posar un DNI andorrà i no tens cap opció per posar passaport, hauras de posar el seu número i posar entre parèntesis "passaport" (PAS).


lodis escribió:com diu el ssux si que funciona lo del casament, però només amb la pubilla o el hereu; no son 20 anys sinó 25 anys residint allí tot l'any; també hi ha la opció de resident d'honor, és a dir que has de viure la meitat de l'any a Andorra i la meitat on tu vulguis, com fan molts famosos esportistes o altres...i tots sabem perquè però per ser resident d'honor mmm funciona algo així com sent famós o la quantita de diners que hi tinguis al banc.


(...) entres les que hi ha, la me´s significativa, la puja al 3% (quant jo ho vaig llegir, que va ser la principi de tot ho van posar a 1,5% o algo per l'estil) però suposo que d'aquest 3% no passarà en molt de temps, (...)


Xapó sobre la primera part. Tot absolutament correcte. Una petita errada per part meva [+risas] .
Lo de les mesures prèvies va ésser nomès per veure si treién algun benefici, però com que entre les premises estava abandonar e paradís fiscal, regular preus i nuseque quines coses més, doncs que de moment no interessa, ves.
Aquí em vull auto-corregir sobre el ISI. Sí, va començar com un 1,5%, però ara mateix anem pel 4% i augmentant; anem de camí al IVA. Això m'ho acava de dir ma mare, que és contable en una empresa important de viatges d'aquí del país, i està prou assaventada del tema. També m'ha dit de l'existència de l'IMI (Impost de Mercaderia Indirecte), que s'aplica a tota cosa importada de fora, és a dir, el 98% de les coses. Doncs aquest impost en el tema d'electrònica i perfumeria, per posar un exemple, és del 17%!!! Una burrada senyors! En altres temes com l'alimentació és molt mes baix, per sort. L'únic que volen els polítics d'aquest país es fotre's tots els diners que puguin a la butxaca. Una vergonya. Però per sort aviat s'adonaran que no hi haurà Deu que visqui a Andorra per pode'l-hi robar, i hauran de baixar els fums.

Gràcies per aguantar l'últim totxo, avui estic anarquista perdut [666] [666] [666]

PD: qui té el pròxim número? Preparat per lo que sigui [fumeta] , però pregunteu per alrtes coses que no sigui el turisme, que tenim unes montanyes presioses, coi cawento
Una de les coses que atreien de Andorra, a part del esquí i els compres sense IVA era el paradís fiscal...un cop vegin que les grans fortunes allí posades comencen a marxar...ja s'ho replantejaran, dic jo, no?


Per cert, el 7 dies que ja no es publica? que ja fa temps que quant pugem no el trobem a la bústia...
pfff, ara vaig jo i trobo aquest post .....
(despres de 4 anys a andorra, i ara que marxo xD)
En fi, trobare a faltar viure a un lloc on les botigues obren fins i tot el diumenge :-P
Saluts
lodis escribió:Per cert, el 7 dies que ja no es publica? que ja fa temps que quant pugem no el trobem a la bústia...


Si que es seguiex fent el 7dies, el que passa és que potser algú us el birla. Es nota que ha millorat una mica [tomaaa] . El d'aquesta setmana té en portada la festa major de La Seu.
ara no hi anem molt al estiu, abans si, ara sobreto i pugem al hivern, setmana santa i algun finde perdut... i res, al hivern passat només el vam tenir 2 dies...aquesta setmana santa, la setmana abnas i para de contar...

per cert d'on ets? jo estic a Encamp.
lodis escribió:per cert d'on ets? jo estic a Encamp.


Argh, un encampadà! XD es conya. Jo sóc d'Escaldes ^^

Algun dia hauriem de fer una quedada d'eolians que estiguin per andorra. serem pocs, però serà divertit [beer]
ho vam dir el hivern passat però no vam fer res de res....

a veure si aquest ens animem...


no està mal, vosaltres teniu Caldea, nosaltres el funi camp XD
ja només queda algú de Ordino amb la pista de gel i ja està ^_^
De moment quants som, 4? Encara que al hivern més d'un pujarà... Com s'aprofita la gent [jaja]
uhmmm, algu de aqui dels andorrans no tindra una 360 amb la demo del bioshock? es que estar una setmana sense la demo em mataaa ( jo estic al costat de l'hospital)!!!

Feu una quedada? guai, pero crec que amb els calendaris de la uni ho tinc fotuut :)
Jo a Andorra vaig sovint, perque ma germana viu a la Seu i jo hi pujo de tan en quant i anem a Andorra... aquest finde per exemple es la festa major i segurissimament pugi i faci una sortida cap a Andorra. [idea]
Doncs es podria fer una quedada per les festes de la seu, que no estan malament [beer]

tangency u sentu pero no tinc xbox360 i el Ekkuzu tampoc que jo sapiga... estudias a la uni d'andorra? ¬_¬
tangency escribió:uhmmm, algu de aqui dels andorrans no tindra una 360 amb la demo del bioshock? es que estar una setmana sense la demo em mataaa ( jo estic al costat de l'hospital)!!!

Feu una quedada? guai, pero crec que amb els calendaris de la uni ho tinc fotuut :)


Ea!! Al costat de l'hospital ntra. senyora de Meritxell? Al costat d'aquest? Però si jo visc a l'entrada del carrer, a 50 metros d'urgències! La mare XD
Ekkuzu escribió:
Ea!! Al costat de l'hospital ntra. senyora de Meritxell? Al costat d'aquest? Però si jo visc a l'entrada del carrer, a 50 metros d'urgències! La mare XD

jajajajaja, jo dec estar a uns 80 de urgencies xD xD xD
M'estare un parell de setmanes per aqui dalt, en tot cas envia privat si t'aburreixes xD
juders que petit el món, bueno i Andorra més XD


pd: nosaltres semrpe deixem el cotxe al parking d'aprop del hospital... XD

jo fins el hivern no crec que hi faci cap...
Lo de la Seu d'urgell fa temps que es aprobat, a mi el que mes m'agrada D'Andorra (a part de les andorranes per suposat) [qmparto] es el Leon FR que te la policia Andorrana a la frontera, a veure si algun dia engaño a algun company perque m'el deixi catar.

Hauriem de prendre nota per aqui encara que no ens podem queixar de L'altea pero un FR [looco] seria la bomba
Faig una petita intrusió al fil per preguntar una cosa [ayay]

Estem mirant per anar a passar un cap de setmana a Andorra, per poder anar a Caldea un dia (o els 2 xDD) i os volia preguntar, si em podíeu recomenar algun lloc per fer nit, seríem 4 persones, suposo que lo seu es agafar 2 habitacions, no?

Merci!
0m3gA escribió:Faig una petita intrusió al fil per preguntar una cosa [ayay]

Estem mirant per anar a passar un cap de setmana a Andorra, per poder anar a Caldea un dia (o els 2 xDD) i os volia preguntar, si em podíeu recomenar algun lloc per fer nit, seríem 4 persones, suposo que lo seu es agafar 2 habitacions, no?

Merci!


Tots nois? [plas] jejeje. Si us dona igual podrieu agafar una habitacio de 4 sortiria mes barat. [Ooooo]
Depèn de si aneu amb cotxe o no... si aneu amb cotxe dons podeu provar de anar fora d'Andorra la vella i buscar alguna cosa per Encamp, Ordino, Soldeu... que potser sortiria algo més barat, i després amb el cotxe arribeu en un moment a Andorra la vella.

Sobre caldea, suposo que ara potser ni hi ha tanta afluència de gent (comparada amb l'hivern) però no estaria de més que reservesis abans, perquè se de gent que hi ha anat i no va poder entrar aquell dia... encara que en el mateix hotel al reservar, ja pots demanar que et facin reserva per Caldea, o en alguna agencia d'aquí. Encara que suposo que això només caldria al hivern...



A la pagina web de Caldea si poden fer les reserves. A més i fan ofertes d'ara al estiu de entrada + hotel... i segur que en altres hotels també en deuen fer alguna.
pel que ho havia preguntat abans, que no ho habia vist...
estudio a la upc de barcelona X-D X-D a qui se li ocurreix pensar en la de andorra? xD
Un amic ha trobat això però no se exactament on es:

Espacio Termolúdico + Hotel*** 49,30 €/persona
Servicios incluidos
· 1 entrada general de 3 h con libre utilización de todas las instalaciones del Espacio Termolúdico: lagunas interior y exterior, jacuzzis, baños indoromanos, fitness, baño islandés, baño sirocco, espacio de aquamasaje...
· 1 bebida sin alcohol en el bar restaurante Oasis
· 1 noche de hotel en base a una habitación doble y régimen de alojamiento (desayuno no incluido).

Precio en hotel 4* en régimen de alojamiento y desayuno 57,30 €/persona
Precio en hotel 4* superior en régimen de alojamiento y desayuno 67 €/persona
Precio en hotel 5* en régimen de alojamiento 72 €/persona

Per cert, anirem 3 nois i una noia que ens ha d'aguantar als 3 (1 es la seva parella i no soc jo xD)

Em fa gracia això:

"1 bebida sin alcohol en el bar restaurante Oasis" ... jajaja
el-Jatino escribió:OMG mi querido hilo!!
me n'havia oblidat xDD
per casualitat he clicat a la imatge de la firma de "ekuzzu" y he arribat aquí XD


UPPPP



t'oblides dle teu propi fil que mal et veig XD


aviat quant comenci a nevar i obrin pistes ja estarà més animat el fil ^_^
Ostres gent, boneeeeees ^^

EL pobre fil tot abandonat, sort del userbar meu eh? jeje. Els que vulguin que l'agafin, però amb el link al fil i tot eh? El vaig fer per vosaltres ^^ Prò tornant al tema, Jatino, he vist que ets natural d'aqui. A quin col·legi vas? Bé, a quin institut. Jo a la Margineda, per si ho vols saber. Encara resultarà que ens hem vist i tot XD
I ja per la resta, hem de fer una quedada o algo eh? Que molt dir però poc ens coneixem tots jeje.

Vinga Salut!
Hola gent XD Aquí hi ha més andorrans que no sembla xD És conya xD Només m'afegeixo jo també aquí, que som poca gent :) Salut!
164 respuestas
1, 2, 3, 4