Build 947-948 (04/03/15) - 99.3 MB
Dedicated Server:
* WMD-5561: First version of DS User Guide.
Render:
* Fix for DX9 engine distortion particles.
* Code to fix up flickering issues with the clouds. This is to contribute with WMD-5909
* WMD-5909: Trd entries lowering clouds at horizon to just below the top of the skyring to help reduce visible popping when clouds spawn or disappear. Wtc edits to fix one of the bloom factors being accidentally reset to 0 (tweakit slider bug)
GUI:
* Camera FOV sliders controll WMD-4343
* Data for new leaderboard selection now checked in (5527)
* Lobby and Passwords now scroll if over very long (WMD-5946)
* Fix for replays not being available post race in MP (WMD-5861)
* Word 'potential' added to TextDB for Last3Laps container (5939)
* Long lobby name now scrolls on Multiplayer Browse screen (5951)
* Translation of 'Finish' changed in Control Calibration screen (5955)
* WMD-5970: Removed DQ for blown engine, and added approriate messaging
* Network profile display races entered instead of miles driven WMD-5997
* Fix for GUI - Wrong car setup being applied after switching vehicles using QS and MG (WMD-5982).
* Code side of the fix for WMD-5946, limiting the password lenght and lobby name lengthe to 16 characters
* WMD-5976: "Meticulous" achievement fix. Now ensuring to have completed at least one practice & one qualifying session.
* HUD will display per-class race position/number of racers when using per-class scoring in career races (e.g. Endurance). WMD-2799
* Changing mBrowseState to a correct value after pressing cancel while entering password to enter a protected session, fix for WMD-5945
Cameras:
* Replay Cameras: All Azure coast layouts (5) reworked to resolve background clipping issues when using Track Detail = Low. The affected cameras are now further optimized via placement, FOV, and clipping planes tweaks to both fix the clipping issues as well as improve the cameras' performance. Part of WMD-6001
* Replay Cameras: All California Highway layouts (5) reworked to resolve background clipping issues when using Track Detail = Low. The affected cameras are now further optimized via placement, FOV, and clipping planes tweaks to both fix the clipping issues as well as improve the cameras' performance. Part of WMD-6001
* Replay Cameras: Nordshcliefe main and Stage 2 layouts reworked to resolve background clipping issues when using Track Detail = Low. The affected cameras are now further optimized via placement, FOV, and clipping planes tweaks to both fix the clipping issues as well as improve the cameras' performance. Part of WMD-6001
Characters/Animations:
* GT Pitcrew: Added exported anims for Fuel mechanic_01_R_RCFUI
* GT Pitcrew: Added exported anims for Fuel mechanic_01_L_RRFUI
Physics:
* Statistics update for LMP cars. Removed driver weight so they only show the 900kg chassis minimum.
* Changes to current vehicle details in physics: Deprecated currentCarDetails, Renamed unused mCollisionMesh from VDFH, All access to car details now runs through participants copy, All access to colliision mesh state tracking now goes through ColVehicle, Update debug and accessors
Tracks:
* Brands Hatch GP and Indy: New grids to align with the start box graphics. Fixes WMD-5332
* Fixed dependencies not being updated for CL 553219 - updated just the main road MTX files to get the wet track working correctly.
denis74 escribió:Parece que ya tienen la primera versión de Guía de usuario de los servidores dedicados. Lo que no se si están ya disponibles en algún lado
Asturbo escribió:denis74 escribió:Parece que ya tienen la primera versión de Guía de usuario de los servidores dedicados. Lo que no se si están ya disponibles en algún lado
Los servidores dedicados están funcionando desde hace 2 semanas. Puedes descargarte el DS desde el apartado herramientas del Steam para montartelo en un server propio. Lo hay para Windows y para Linux y de momento se ejecuta en línea de comandos.
kravy_bcn escribió:Hola chicos, una pregunta! He estado durante mucho tiempo desconectado de project cars por distintos motivos. En su momento, creo que pague la opción Full Member, ahora al entrar al foro veo un mensaje en ingles que, si creo entender bien, es para reclamar el dinero que se invirtió. A que es debido? Ya no se repartirán ganancias como se habló en un futuro? O cual es el problema?
Cuando me registré estaba muy interesado en la versión de PC, pero ahora en cambio prefiero la de Xbox One, se puede cambiar? O cuando se hace la elección?
Muchas gracias, saludos
frasracing escribió:kravy_bcn escribió:Hola chicos, una pregunta! He estado durante mucho tiempo desconectado de project cars por distintos motivos. En su momento, creo que pague la opción Full Member, ahora al entrar al foro veo un mensaje en ingles que, si creo entender bien, es para reclamar el dinero que se invirtió. A que es debido? Ya no se repartirán ganancias como se habló en un futuro? O cual es el problema?
Cuando me registré estaba muy interesado en la versión de PC, pero ahora en cambio prefiero la de Xbox One, se puede cambiar? O cuando se hace la elección?
Muchas gracias, saludos
Puedes contar más sobre lo de reclamar el dinero? Me interesa puesto que yo voy a comprar la edición limitada en físico y esos 10 o 15€ que pagué en su día no me servirán para descuento porque lo voy a pillar por Amazon y no por Steam.
frasracing escribió:kravy_bcn escribió:Hola chicos, una pregunta! He estado durante mucho tiempo desconectado de project cars por distintos motivos. En su momento, creo que pague la opción Full Member, ahora al entrar al foro veo un mensaje en ingles que, si creo entender bien, es para reclamar el dinero que se invirtió. A que es debido? Ya no se repartirán ganancias como se habló en un futuro? O cual es el problema?
Muchas gracias, saludos
Puedes contar más sobre lo de reclamar el dinero? Me interesa puesto que yo voy a comprar la edición limitada en físico y esos 10 o 15€ que pagué en su día no me servirán para descuento porque lo voy a pillar por Amazon y no por Steam.
Muchas gracias, saludos
Fanrally escribió:Yo ya reserve la edicion especial del juego, la verdad que merece la pena gastarse un poco mas, el juego lo merece, muchas ganas de que salga ya a la venta y poder disfrutar de ello![]()
Saludos ¡¡

Aritz [otro] escribió:A ver si de una vez queda claro que no tenemos ni idea de esos temas... Cada día se pregunta y cada día se respnde lo mismo y no hay manera de evitarlo...
Cuando se sepa, se pondrá bien claro en la página 1 de este hilo
Aritz [otro] escribió:Cuando dices eso de no notar los pianos, supongo que hablas de los pianos que se tienen que notar, verdad? Es que no todos los pianos tienen esos escalones para hacer ruido, ni tienen ángulo respecto al asfalto... Hay muchos que son completamente planos y no se tienen que notar.
gamer10 escribió:Se sabe al final cuando sale?
hay algún retraso?
No sigo el hilo para no leer spoilers.
arkaitz escribió:¿entonces esta confirmado que no tendremos ediciones físicas o/y de consola los full members?
Gracias
Build 949 (05/03/15) - 91.2 MB
Render:
* Scale particle system.
* Remove vehicles in reflection map over distance.
GUI:
* Community event ghost selection issue fix WMD-6002
* Soft Clip and Soft Clip Unity values reversed (6005)
* Fixed scrolling of menus when they shouldn't scroll (WMD-5988)
* Placeholder text removed from Time Trial Ghost selection popup (5986)
* Reimplemented applinks for splash screen visibility which were lost in a recent checkin - WMD-5737
* Profile Backgrounds ( colour version ) / renaming incrorrectly named card previews / Logo for cards
* The pit engineer no longer congratulates you if you win a race without any opponent. fix for WMD-6022
* Fix for GUI - QRW - View Replay disappears after returning from viewing a replay + other Session Results button issues (WMD-6011).
* WMD-6050: "On your left" Pulled tick processing onto main thread, as cannot guarantee race conditions from occuring. Additionally added frame-skipping optimisation to counter the over-processing nature of this achievement.
* WMD-6029 wip: Added 3 new texts for mp-specific disconnect messages: TEXTID_MultiplayerMenus_GameDisconnectedMultiplayer, TEXTID_MultiplayerMenus_GameDisconnectedMultiplayer_PS4 and TEXTID_MultiplayerMenus_GameDisconnectedMultiplayer_XB1.
* Chat Window: Enable Chat key in Publish build. Prevent open chat windows from being destroyed by post-race UI activation (should only be toggled off otherwise they can't be reactivated after a restart). Disable text entry window along with chat window when toggled off (prevents text entry from remaining active when toggled off by in-game menu activation). Fixes WMD-5867.
Cameras:
* Replay Cameras: Brno reworked to resolve background clipping issues when using Track Detail = Low. The affected cameras are now further optimized via placement, FOV, and clipping planes tweaks to both fix the clipping issues as well as improve the cameras' performance. Part of WMD-6001
* Replay Cameras: Zolder reworked to resolve background clipping issues when using Track Detail = Low. The affected cameras are now further optimized via placement, FOV, and clipping planes tweaks to both fix the clipping issues as well as improve the cameras' performance. Part of WMD-6001
* Replay Cameras: Imola reworked to resolve background clipping issues when using Track Detail = Low. The affected cameras are now further optimized via placement, FOV, and clipping planes tweaks to both fix the clipping issues as well as improve the cameras' performance. Part of WMD-6001
* Replay Cameras: Laguna Seca reworked to resolve background clipping issues when using Track Detail = Low. The affected cameras are now further optimized via placement, FOV, and clipping planes tweaks to both fix the clipping issues as well as improve the cameras' performance. Part of WMD-6001
* Replay Cameras: Willow Springs reworked to resolve background clipping issues when using Track Detail = Low. The affected cameras are now further optimized via placement, FOV, and clipping planes tweaks to both fix the clipping issues as well as improve the cameras' performance. Part of WMD-6001
* Replay Cameras: Watkins Glen GP reworked to resolve background clipping issues when using Track Detail = Low. The affected cameras are now further optimized via placement, FOV, and clipping planes tweaks to both fix the clipping issues as well as improve the cameras' performance. Part of WMD-6001
* Replay Cameras: Spa Francorchamps reworked to resolve background clipping issues when using Track Detail = Low. The affected cameras are now further optimized via placement, FOV, and clipping planes tweaks to both fix the clipping issues as well as improve the cameras' performance. Part of WMD-6001
* Replay Cameras: Le Mans 24H layout - reworked to resolve background clipping issues when using Track Detail = Low. The affected cameras are now further optimized via placement, FOV, and clipping planes tweaks to both fix the clipping issues as well as improve the cameras' performance. Part of WMD-6001
* Replay Cameras: Brands Hatch GP and Indy reworked to resolve background clipping issues when using Track Detail = Low. The affected cameras are now further optimized via placement, FOV, and clipping planes tweaks to both fix the clipping issues as well as improve the cameras' performance. Part of WMD-6001
Online/Multiplayer:
* WMD-5860: Make vehicles uncollidable when engine blown in MP
* WMD-5839: PC - Online - Default setup when joining a JIP session
* WMD-4997: PC/XB1/PS4 - Online - Lapped cars do not finish race when crossing chequered flag
* WMD-6013: Fixed in-game section pause being applied when alt-tabbing away from the game in the multiplayer lobby, leading to the game never loading into a race until alt-tabbed back. Also the in-game section will now unpause when accepting invitation to multiplayer lobby via Steam overlay (and therefore never alt-tabbing back).
Tracks:
* Le Mans: Fixed 56th spot location not on normal grid (was added).
* Hockenheim National: Fixed pit exit merge casuing AI half spins when merging with raceline.
El Ginetta G40 se carga al Aston Martin GT3, guerra britanica por el poder, el pequeño se carga al grande en Brands Hatch.
nene15708 escribió:gamer10 escribió:Se sabe al final cuando sale?
hay algún retraso?
Spoilers sobre que? Es un juego de coches
gamer10 escribió:
Pues la cantidad de coches que habrá, novedades, cuantas pistas habrá. etc... etc... etc.
En general, todas las actualizaciones en sus mejoras, por así decirlo.
Si eso no te parece spoiler, pues no se en que mundo vives.
gamer10 escribió:nene15708 escribió:gamer10 escribió:Se sabe al final cuando sale?
hay algún retraso?
Spoilers sobre que? Es un juego de coches
Pues la cantidad de coches que habrá, novedades, cuantas pistas habrá. etc... etc... etc.
En general, todas las actualizaciones en sus mejoras, por así decirlo.
Si eso no te parece spoiler, pues no se en que mundo vives.
nene15708 escribió:Lo que vayan mejorando, creando...lo meteran en futuros DLC's y/o actualizaciones
Digiprost escribió:Buenas.
Para vosotros cuales son los mejores sonidos de motor del juego?
A mi me encanta el R8 LMS Ultra, BMW M3 E30 y el F1
un saludo
danielpochuecos escribió:a ver si me podéis ayudar.., soy miembro junior desde hace unos años, la semana pasada instale el juego de nuevo para ver como iba el desarrollo del mismo y me di cuenta que podía entrar al online, el caso es que tengo un problema y es un poco raro cuando entro en una sesión online hago la sesión de tiempos antes de la carrera y todo va perfecto el fallo viene al empezar la carrera, justo cuando estoy en la línea de salida se pone el semáforo en verde y me quedo hay parado, no puedo engranar ninguna marcha y me pasa siempre, da igual que pise el embrague que meta las marchas con las levas con el cambio h el caso es que ni sube ni baja las marchas.
tengo un g27, a ver si me podéis ayudar, gracia de antemano, saludos
De todas las veces que he entrado en el online, y son muchas, solo me ha pasado una vez y lo he visto sufrir a 5 o 6, no "a todos"
-=NokYA=- escribió:Para el que le interese, en mi canal esta la tarde completa con todas las sesiones: practica, clasificacion y carrera.
Ha estado cojonudo, cuando el online funcione del todo sera mejor aun.
-=NokYA=- escribió:Para el que le interese, en mi canal esta la tarde completa con todas las sesiones: practica, clasificacion y carrera.
Ha estado cojonudo, cuando el online funcione del todo sera mejor aun.
danielpochuecos escribió:vale gracias por vuestras respuestas, ¿habrá servidores dedicados? Saludos