[Estudio] Archivo Game.bin.z Metal Slug 3 VC

Hola!!!

Estoy buscando la forma de descomprimir el archivo "game.bin.z" del último juego de neogeo de la consola virtual.
NO tiene la misma compresión que los relativamente antiguos archivos con el mismo nombre.

Hago un copy & paste de la información que tengo:

Hello!!!
This project its about to decompress and then compress again a file from a Virtual Console game (wii)
The file come from the last Virtual Console NEOGEO game realised last tuestday (Metal Slug 3)
The purpouse is repack the file with another unrealised game (is called "injection") as i did timeee ago.


I did a very similar request with the same file name. On this thread -->(http://forum.xentax.com/viewtopic.php?t=4906)

(last time it was used "Simplyzip" with option "External progs"-->Zlib (pack/unpack) or Xpert 2.0 tool decompres/compress it) An "extrange" type of zlib compression


Now It has just appear a new compression type (for me) and im not able to decompress it.

Information:

-File name game.bin.z
-Size 35.732.788bytes
-Start with "header" 43 52 .. .. ..
Imagen


-End with:
Imagen


-Suppose:

*-Supposed extracted size 93.192.256 bytes (the sum of header+game file+bios)

*-The result of file extraction allways was a single file, for instance i suppose it will be the sema.
If not, it could have:
Header: 64bytes (used to be)
M file:524.288 bytes (original neogeo game file)
S file:262.144 bytes (original neogeo game file)
V file(s):16.777.216 byte (original neogeo game file)
C file(s):67.108.864 bytes (modified original neogeo game file )
P file(s):8.388.608 bytes (modified original neogeo game file)
Bios: 131.072 bytes (a special bios for this purpose) "similar" to a regular neogeo bios

*-The old extructure of the extracted file used to be: (the file we want to obtain)
*Header (64bytes) with a list of file sizes or offset where they start (depends on versions)
*Game files (all joined one after another, thats the reason of the header)
*Bios (131.072 bytes), on lastest version not necesary at the end of the file

-Archivo original: (34Mb aprox)
http://uppit.com/4mg45xu0gc37/game.bin.z


-Los primeros 2MB del archivo:
http://uppit.com/izo0oe2gy5sp/(Ini_file)game.bin.z

-Los últimos 2Mb del archivo:
http://uppit.com/d8akec1as03u/(end_file)game.bin.z


Gracias de antemano!!


PD: Espero no romper ninguna regla del foro.

Saludos

EDit:

Acording with file header, "43 52 30 30" it could be variant of CRUSH compression. "cr00"

CRUSH compression as description : "Powerful LZ featuring extremely fast decompression" (LZ77)

Moreover, nintendo used many times diferents LZ compresion types.

Font:



Unfortunately, compression rate is unbelievable... supossed 90Mb -->became -->36Mb compressed.
I just god with UHA maximum compression: 90Mb -->58Mb!!!


Anyone could help on this project???

Thanks in advance

Gracias Petiso!

¡Señor @corsarioxxx! ¡He vuelto!

¿Sigues interesado en esto? XD
NiceKen escribió:Gracias Petiso!

¡Señor @corsarioxxx! ¡He vuelto!

¿Sigues interesado en esto? XD



Holaaa!! Devilkenmaster? Cambiaste de nick?

Eso lo dejé por imposible. El archivo está comprimido y utiliza una clave AES... Y para colmo diferente en cada juego y entre diferentes regiones del mismo juego...

En gbatemp lo expuse un poco mas. Por desgracia poco interés y para los muy experimentados en decodificar archivos con contraseña me contestaron (resumiendo) que no les motivaba para nada perder el tiempo en una consola en las últimas

De todas formas, si se te ocurre algo podemos hablarlo, aunque yo estoy algo oxidado jeje

Contento de saludarte [beer]
3 respuestas