Catalans aixakeuvus xD (#7)

16, 7, 8, 9, 10, 11
tzare está baneado por "utilizar clon para saltarse baneo"
no crec que el simple joc de debat polític sigui una excusa per dir segons quines coses.

els politics juguen amb massa avantatge per keixarse, juguen com volen amb els mitjans, fan i desfan, ja k no deixa de ser un mon tancat y quasi hermètic. EL dia k aixo canvii jo respectare els politics.Ara per ara son (sempre hi haura alguna excepció) indesitjables per naturalesa. Nomes cal veure k cada vegada k s aprova alguna cosa en benefici de la seva 'professio' no hi ha vots en contra (exceptuant el inutil de torn k no sap ni pitjar un boto al seu escó). Es creuen (ja sho han fet venir be pk sigui aixi a la pràctica) que l administració es seva. Son com empresaris rics, amb la diferencia k ells no hi foten els calers.

pd. he dit [poraki]
tzare escribió:
els politics juguen amb massa avantatge per keixarse, juguen com volen amb els mitjans, fan i desfan, ja k no deixa de ser un mon tancat y quasi hermètic. EL dia k aixo canvii jo respectare els politics.Ara per ara son (sempre hi haura alguna excepció) indesitjables per naturalesa. Nomes cal veure k cada vegada k s aprova alguna cosa en benefici de la seva 'professio' no hi ha vots en contra (exceptuant el inutil de torn k no sap ni pitjar un boto al seu escó). Es creuen (ja sho han fet venir be pk sigui aixi a la pràctica) que l administració es seva. Son com empresaris rics, amb la diferencia k ells no hi foten els calers.

pd. he dit [poraki]



La teva proposta de posar un comentari d´adverténcia a un fil de possible catalanofóbia em sembla just i molt acceptable
tzare escribió: Nomes cal veure k cada vegada k s aprova alguna cosa en benefici de la seva 'professio' no hi ha vots en contra (exceptuant el inutil de torn k no sap ni pitjar un boto al seu escó). Es creuen (ja sho han fet venir be pk sigui aixi a la pràctica) que l administració es seva. Son com empresaris rics, amb la diferencia k ells no hi foten els calers.

El polítics cobren moltíssim menys del que cobrarien per fer feines de característiques similars en el sector privat. I justament és aquest sou el que hauria de garantir la seva independència davant de qualsevol "proposició indecent".



morr, acabo de llegir allò d'aquell fòrum. No te'n puc comentar res perquè no tinc gaire idea del tema, però realment es veu que hi poses ganes. A veure què diu en seerj.
tzare está baneado por "utilizar clon para saltarse baneo"
El polítics cobren moltíssim menys del que cobrarien per fer feines de característiques similars en el sector privat. I justament és aquest sou el que hauria de garantir la seva independència davant de qualsevol "proposició indecent".


hi ha moltes maneres de cobrar, no nomes amb el sou de cada final d mes, que per cert no es petit.
Com a funcionari ja et dic jo k la majoria d carrecs intermitjos sobren, i per tant els seus sous (i de pas 'endolls' i tocades de collons a dojo, siguin del partit k siguin)
I l'estat no es una empresa, no depen tan directament d les desicions puntuals ja k es mou en ambits macroeconomics que el superen i nomes una gestio molt desastrosa (y k en kualsevol empresa seria motiu d'acomiadament) portaria a la ruptura.
Per cert, si son politics, ho son pk volen.Ningu obliga.
Home, deu ni dó, falte cmentar els famosísims foners balears (el pare d'un amic de clase está escribint un llibre), que es veu que quan els romans van voler desembarcar, van tenir que forrar de metall les proes o lo que sigui dels vaixells...fotien uns pedrots fin i tot de dos kilos a distàncies considerables...van ser mercenaris inprescindibles en cualsevol batalla que es proeciès, en totes los cròniques en surten...


I sobre tartessos...yo encuentro importantisimo matizar, ya se que en la segunda revolución del hierro europea (llamada de la Tène), que es donde se desarroyaron plenamente los Iberos y los celtas, no tubieron mucha presencia, pero durante la expansión fenicia y griega por el mediterráneo fueron un punto clave en la historia europea, por no hablar del increible desarrollo tecnologico y social al que llegaron...aquí te dejo un mapa con la zona de influencia tartésica...no me explayo mucho en ella, pero personalmente la encuentro fascinante, no se sabe mucha cosa de ella, ya que su alfabeto de momento no se ha descifrado aún...

Imagen


Por lo general está muy bien el textoque has escrito, sobretodo me ha gustado esa importancia que le has querido dar a la parte espiritual de los iberos y al caballo en la cultura celta, (por algo los celtas son un pueblo de origen indo-europeo, los que importaron el caballo a Europa y Asia Media)...el capullo de la pagina ha oido tantas veces que si los escitas no se qué, que si los escitas nosecuantos, que no va a atender a razones, pero bueno, un signo a lo mejor mucho más identificativo de los escitas sería su carro, pero bueno, él sabrá...

Las edificaciones por parte celta y celtibera son completamente distintas (los campamentos celtas, "castros", como buenos hijos de indoeuropeos tenian foso, una zona para el ganado -recordemos que provienen de unos antepasados muy nomadas y basicamente ganaderos-, edificios circulares al igual que sus fortificaciones, que eran irregulares y sin puntas, y normalmente las murallas iban incorporadas con pasos para poderlas defender, en cambio los poblados iberos, eran de planta rectangular, similar a los campamentos romanos posteriores, con edificios rectangulares y torres defensibas, normalmente cerca los poblados iberos llegamos a encontrar zonas con actividad fluvial y zonas de producción agricola)

EDIT: te dejo una foto de como eran sacado de un atlas, está muy esquematizado, paro asi pa hacerse una idea, ta de puta madre:

Imagen

FINdeEDIT

Y ya te dejo, que ya me empiezo a enroyar demasiao, y seguramente todo eso ya lo sabrás, asin que, sus dejo, [Ooooo]


Saludos [beer]
Los Honderos baleares, está dentro del coming soon, ( me faltan por poner las unidades de caballería los honderos y otras unidades). No podían faltar obviamente, tengo textos e imágenes de ellos.

Respecto al caballo , se le ha metido en la cabeza que ha de ser el buitre ( en mi opinión un elemento muy de la mitología celta y no tanto celtíbero) y así será,aunque el caballo sea el elemento más importante.

Lo de los castros ya lo sé, de hecho yo poseo un castro en la casa de mi pueblo ( en el patio interior) y he visitado muchisimos. Lo más seguro que cuando acabe las unidades comenzaré con los edificios ( la fortificación íbera del asentamiento en Calafell la tengo muy en mente).

No dudes en postear imagenes y informaciones sobre otras unidades.

PD: De hecho no se ha descifrado ningun alfabeto íbero, ni tartésico ni astur, ni cantabro, ni nada... sólo se saben los sonidos que significan.
PD2: VISCA ELS NOSTRES REIS CATALANS; DI QUE SÍ CHATO DI QUE Sï.
tzare escribió: hi ha moltes maneres de cobrar, no nomes amb el sou de cada final d mes, que per cert no es petit.
Com a funcionari ja et dic jo k la majoria d carrecs intermitjos sobren, i per tant els seus sous (i de pas 'endolls' i tocades de collons a dojo, siguin del partit k siguin)
I l'estat no es una empresa, no depen tan directament d les desicions puntuals ja k es mou en ambits macroeconomics que el superen i nomes una gestio molt desastrosa (y k en kualsevol empresa seria motiu d'acomiadament) portaria a la ruptura.
Per cert, si son politics, ho son pk volen.Ningu obliga.

Oblidava dir que tenen una de les feines més inestables que pugui haver-hi. I aniria bé que la política fos una opció a escollir per als millors professionals, si els sous dels polítics fossin encara més baixos només s'hi dedicarien aquells que no trobéssin un lloc dins el sector privat.
Gerim escribió:Oblidava dir que tenen una de les feines més inestables que pugui haver-hi.


Si , clar, quan no manen no cobren.... ¬_¬

Ahir vaig veure en Mas fent cua a una ETT [666]
Bueno, el tema de Hispania Preromana supongo que lo daré en Enero, aunque no lo sé, ahora vamos a empezar el tema de ls canaan y fenicia, ya veremos que tal [boma]... A parte tengo varios trabajillos que completar (el de las estrategias y rutas de caza del H. Neandertalensis me va a traer complicaciones...no hay casi naa escrito aún sobre el tema...).


De todas maneras, en cuanto tenga tiempo subo cosas que ya tenga por aquí y tal.



Saludos [beer]


PD: la segunda PD, me he debio perder algo :P


EDIT:

lo de las lenguas, ya lo sabía, lo que pasa es que cartesos llegó a un nivel en todos los aspectos comparable con Fenicia o Roma, con un sistema político estructurado y administrado desde una capuital, cen reyes y todo, con un arte muy característico y muy avanzada en tema metalúrgicos...de ahí su importancia, ya que fenicia y grecia en menor parte se estubieron abasteciendo de ellos durante mucho tiempo...com curiosidad comentar que se han encontrado hasta escarabeos egipcios en ese territorio y que durante un tiempo se asoció con la posibilidad de que estubiera relacionada con el mito de la Atlántida [mad] jejeje, cuentos xinos a mi ver, que ahora no viene el caso de explicar [sonrisa]
El 2 PD va dedicado al galderic.

Seerj tú no dudes en subir cosas de todas las civilizaciones del antiguo mediterraneo es decir:

- Babylon
- Gaul
- Greece
- Rome
- Scythia
- Mongolia (will be changed)
- Egypt
- Iberian Tribes
- Germanic Tribes
- Carthage
- Lydia
- Phoenicia
- Getae
- Persia (not on this map)
- Medes (not on this map)
- Britons (not on this map)
- Kolchis

------------------------------------------------

Mapas, unidades, estrategias, historia etc... ¿ Por cierto no tienes el Civ4? Para estudiar historia, debe ser la caña el civ.

Sigo viciandome los cabrones de los romanos, los griegos, y los galos se han puesto de acuerdo para declararme la guerra, estoy protegiendo las costas con galeras ( unidades de el civ original que proximamente se modificacaran por los barcos de la época mucho más rudimentarios).
sgaesux escribió:Si , clar, quan no manen no cobren.... ¬_¬

Ahir vaig veure en Mas fent cua a una ETT [666]

Doncs en molts casos és així, hi ha molts tipus de gent que es dedica a la política, i no tots són de primer nivell.
comentar que la zona de Mesopotamia si que se las trae...cronologicamente más o menos los territorios que se fueron intercambiando el poder fueron estos:

Sumer
Akad (pueblo de origen nomada de la peninsula arabiga)
Sumer II (akadizados)
Babilonia
hititas y cassitas se hinchan las botas en mesopotamia by the face
Asiria
Babilonia II
Asiria II
Babilonia III
Persia
época de cupación macedonica
etc...

La cosa ahí si que fue un cacao...desde el 3500 o más hasta el 331 a.C. la cosa ahi fue variando...aunque seguramente quienes tubieron una importáncia militar más importante fueron los Asirios, los Neobabilonios (en mi cutre linia cronologica los Babilonia III)) y los Persas (procedentes de la meséta del Irán).

Si quieres las explico así por encima, pero seguramente lo más sencillo de explicar son los persas, que, al extenderse por un territorio tributario tan grande, podian "reclutar" cientos de miles o incluso millones de solados...cuya élita eran los 10.000 inmortales, (se llamaban así ay que automaticamente qu uno moría, era reemplazado), que era la corps que protegía al Rey en todo momento...básicamente era un ejercito de mercenarios, venidos de todos los puntos del imperio (desde el rio Indo hasta egipto), se podrían currar el juego haciendo que fuerán así una especie de mezcla de hititas, egipcios, babilonios, y demás civilizaciones con que jugais, sin olvidarse de los medos y los partos, que esos eran cosa fina y luego más adelante a los romanos se las metieron doblás un par de veces y como no, de los citados inmortales...

PD como es que no hay hititas, madre mia, como no puede haber hititas y poner esos de lydia, getae o colchis...por cierto, estos dos ultimos, de donde son, no los situo...
Si hubieses visto el mod que se hizo para el CIV3 de babilona y del imperio hitita, te hubieses corrido. Le daba mil vueltas al juego original, que pasada. Ahora a comenzar desde 0 en el CIV4.


PD: Y los hitititas estarán,faltan por poner aún unas 10 civs.
iepass, en aquesta tarda davorriment i ja que estem a desembre aprofito per actualitzar el meu avatar i status navidencs.. (vaia, ara aniria be un emoticono navideñ pero wenu.. xD)
excelente, las tres citadas con anterioridad yo no las pondria, ya he visto de donde son y sería patético ponerlas...pero bueno...que no se olviden de los minoicos, de los hebreos, de los etruscos, de los macedonicos y de los micénicos! que los encuentro más importantes sin lugar a dudas en comparacion on os armenios, los turcvos del norte o unos dacios, que tubieron bastante menos importancia que los que he dixo yo...

EDIT: hititas espero q tb, como bien dice, y si se lo curraran de lo lindo, tb pondría yo mitanni, aunq de estos no hay mucha información, los hititas allá hicieron bien su faena de "limpieza...." :(



Saludos [beer]
kurras escribió:iepass, en aquesta tarda davorriment i ja que estem a desembre aprofito per actualitzar el meu avatar i status navidencs.. (vaia, ara aniria be un emoticono navideñ pero wenu.. xD)

aixi m'agrada, q es noti q ja s'apropa nadal, q ja sapropen els dies en k tots ens deixem la pasta en regals i els dies en q les grans ciutats (km madrid) s'adornen amb llums cada cop més originals jejej ni de koña [poraki][poraki][poraki]

Pos aixo...
aviat sera acabarse l'estiu i les botigues adornades per nadal ja.. xDD

Dema es el meu sant! [fies]
kurras escribió:Dema es el meu sant! [fies]


Sant kurras ?? [jaja]
sgaesux escribió:
Sant kurras ?? [jaja]
¬_¬ ¬_¬ [qmparto] [qmparto] [qmparto] No ben b xo bon intent.. xD
sgaesux escribió:Sant kurras ?? [jaja]

jajajajajajaj [jaja][jaja] [qmparto][qmparto]

Sant Cucufate! [oki]
jeejjeje pos felicitats...
kurras escribió:
Dema es el meu sant! [fies]


Tambe es el meu.

Poprto desde les 6 de la tarda jugant a la 360, nextgen power [sonrisa]
keops escribió:Poprto desde les 6 de la tarda jugant a la 360, nextgen power

Quin morro, jo tic a plena època d'exàmens i no puc ferme viciades desde fa kasi un mes... [buuuaaaa] [buuuaaaa] [buuuaaaa]
Bueno q hi farem sort q ara arriva el pont akest de molts dies i podré anar a eskiar i viciarme a la play2 [tadoramo] [tadoramo]
Dema es sant francesc xavier, bon sant l'hi espera al xavi del barça [+risas]

Esquiar es un atracament. :(
keops escribió:
Tambe es el meu.

Poprto desde les 6 de la tarda jugant a la 360, nextgen power [sonrisa]
ole compartim el nom? Deunido, que ha surtit avui la x360! xD Quins vicis que veig aquests dies.. [jaja]

Per cert, què voleu fer am la llista? Que la gent voti alguna solucio o sino esperem que arribi en DiGi algun dia dakets.. io passu de dirli algu, que latre cop casi em fot una colleja a traves de lordinador.. XD XD

EDIT: sgaesux, tha picat la curiositat i ho has anat a mirar al calendari? xDD
kurras escribió: EDIT: sgaesux, tha picat la curiositat i ho has anat a mirar al calendari? xDD


digue-li calendari, digue-li google [oki]
kurras escribió:Dema es el meu sant! [fies]

I demà passat el meu aniversari!
kurras escribió:Per cert, què voleu fer am la llista? Que la gent voti alguna solucio o sino esperem que arribi en DiGi algun dia dakets.. io passu de dirli algu, que latre cop casi em fot una colleja a traves de lordinador.. XD XD

Fica la llista, i després que en quelcom li envïi un MP agraïnt-li l'esforç realitzat durant tot aquest temps.
Seerj, mira me preguntan sobre un heroe íbero, no se puede poner Viriato pues es considerado el líder, yo he propuesto Lug pero dice que no se aceptan dioses, ¿cuál crees que puede ser? Un compañero ha pensado en quintus sertorius ( sertorio vamos)


PD: Vaya pedal a las 10.40 de la noche, soy un puto alcoholico.
Gerim escribió:I demà passat el meu aniversari!

olee felicitats doncs tbb [fies]

Gerim escribió:Fica la llista, i després que en quelcom li envïi un MP agraïnt-li l'esforç realitzat durant tot aquest temps.
mm crec que potser seria millor avisar-lo primer, a vere què en diu..no fos cas que sens enfadi
eTc_84 escribió:També és sant RuSSo [jaja]
xD ns podem posar a buscar tots els Xaviers del forum [jaja]

Ara que ha sortit el tema fa mol que no veig cap fil daquells tan "interesants" que obria en Russo
kurras escribió:Ara que ha sortit el tema fa mol que no veig cap fil daquells tan "interesants" que obria en Russo

El van banejar de Misce.
Jo a vegades el trobo a faltar a ell i a l'hgc, però no interessaven perquè no creaven crispació política i mediàtica, per tant eren 'banejables' de Misce.
osti no men habia enterat. Per algu en especial?

Per cert, io tinc la llista a punt, si es dona el cas, la puc posar quan vulgueu... Mha fet gracia fer-la, encara que segueixi en DiGi, la tinc al HD ben maca amb culuridus i tot. xDD

Men vai a fer el tocc [fumando]
Pues moltes felicitats a en kurras, a en keops (que encara li deu estar fotent a la 360 X-D) i a tots los Xaviers.

PD: Gerim, tu que tens contactes felicita lo Trias XD

Quan vulgueu l'hi envio un MP a en DiGi, agraint la seva tasca i informant del canvi.

Salut!
Felicitats al RuSSo, al keops i al kurras [jaja] i a tots els Xavi's -que no Javieres-
quelcom escribió:Pues moltes felicitats a en kurras, a en keops (que encara li deu estar fotent a la 360 X-D) i a tots los Xaviers.


Thanks, encara que no soc de celebracions jo, i sip kurras ara mateix he apagat la 360, quina maquina [inlove] encara que cert sonyer que purula per aqui diu que no se la comprara perque no li funciona un volant, doncs res a seguir jugant a una maquina de fa 6 anys [jaja]
Jo no sóc gaire de felicitar pels sants, perquè a mi mai em feliciten, i per questions morals. Però si us fés gràcia quedeu felicitats kurras i keops.

Quelcom, els meus contactes no arriben a tant. De totes maneres aquí tens un regalet: http://www.ciu.info/fitxa_membre_senzilla.php?mem_ID=34&type=AGPL§or=75 i mireu què he trobat: http://www.ciu.info/media/5563.swf [qmparto][qmparto]


Ah! i una abraçada ben forta al Xavi Hernández, 6 mesos [noop]...
ESCOLTA GERIM, QUE TAMBÉ ES EL MEU ANIVERSARI XDDD.

morr escribió:Seerj, mira me preguntan sobre un heroe íbero, no se puede poner Viriato pues es considerado el líder, yo he propuesto Lug pero dice que no se aceptan dioses, ¿cuál crees que puede ser? Un compañero ha pensado en quintus sertorius ( sertorio vamos)


PD: Vaya pedal a las 10.40 de la noche, soy un puto alcoholico.



Pues la verdad, como heroes representativos podrías poner tambien a los dos tios esos de Ilerda creo que eran, que tienen hasta una estatua, que se sublevaron durante el imperio juraria...no me acuerdo los nombres, ahora me pongo a googlear...madre mia, madre mia, que vengo delparque guell de casa un amigo de ensetarnos, hemos estado cocinando setas casi toa la noxe, q pollo más bueno nos ha salio xD, madre mia madre mia, xDDDD subo las fotos a mi espacio y busco los nombres...


Saluts a tothom! [beer]





EDIT:


eren Indibil y Mardonio, eeeeeso, y de época imperial nada:

http://www.biografiasyvidas.com/biografia/i/indibil_y_mandonio.htm
Yo tambien soy nacido en barcelona capital, ;) ye vivido en la calle motores (sino recuerdo mal)9 años :') que tiempos aquellos :D y tuve tudiando en el ENRIQUE GRANADOS.
seerj escribió:
eren Indibil y Mardonio, eeeeeso, y de época imperial nada:

http://www.biografiasyvidas.com/biografia/i/indibil_y_mandonio.htm


Aquestos son de casa meva XD. Una estatua d'ells "protegeix" la entrada vella de Lleida.

A veure si trobo una foto.

Ilergetes powah!

EDIT:

Imagen
Imagen

Per cert, quan lo Barça o la Unió Esportiva guanyen algo apareixen amb una bufanda de l'equip corresponent [+risas]

Salut
quelcom escribió:Per cert, quan lo Barça o la Unió Esportiva guanyen algo apareixen amb una bufanda de l'equip corresponent


El dia q pasi fes una foto i o ensenyes q pot estar prou b... [beer]
oscuros escribió:

El dia q pasi fes una foto i o ensenyes q pot estar prou b... [beer]


Més aviat serà per victòria culé perque lo nostro equip fot pena :-P

Salut!
Com la foto de la Cibeles amb la samarreta del Barça res [sonrisa]
Tan guapas las estatuas.
tzare está baneado por "utilizar clon para saltarse baneo"
keops escribió:
Thanks, encara que no soc de celebracions jo, i sip kurras ara mateix he apagat la 360, quina maquina [inlove] encara que cert sonyer que purula per aqui diu que no se la comprara perque no li funciona un volant, doncs res a seguir jugant a una maquina de fa 6 anys [jaja]


Heyyyyyy felicitats amb retras als Xavis i xboxers XD

Al final al colega k me la guardava (la 360 :P ) li he dit k paso. Ahir en la reunió friki amb en Ruxii o companyia (********.net) em va kedar clar k , almenys pel moment, la 360 no em mata, mes bonic pero no m aporta res en especial. Em gastare els kuartos en un projector nou XD
Jo el que necessito es un pc nou ja!
Ja tinc la maleida 360....i com vaig dir, li dedico una foto al tzare, aqui la tens.. :P
volem quedada de tres-seixanters catalans d'eol
Imagen

Una altre foto, surten algunes de les maquinetes que tinc, falten algunes, pero es que no tenia ganes de baixar i només surte aquestes... n'hi ha una de molt nova.. [poraki]
501 respuestas
16, 7, 8, 9, 10, 11