Ayuda flash LiteOn

Buenas Tardes.
I was trying to flash LiteOn drive with Xecuter Connectivity Kit V3 Pro. I had installed successfully IO drivers and Xecuter USB Drivers.
I'm using Windows XP SP2 and Abit F190HD Motherboard (NB ati 1250 SB amd sb600). I've chenged in the BIOS from AHCI to IDE normal support.

It all woked great until I starded extracting keys from LiteOn.
I used Xecuter Tool 1.24 and when I did point with screwdriver on R707 it said that it has found my Liteon Drive but couldn't extract my keys. I have tried putting eject tray more than half in, but nothing. In conclusion, i couldn't extract my LiteOn keys, the program simply wasn't responding.

Due to another topic in this forum, my motherboard should be compatible with LiteOn... ( hilo_placas-base-pc-compatibles-con-lite-on-entrad-todos_1162377 )

Do you think that the problem is of my motherboard ir I did something wrong? (I've carefully followed all steps in Xecuter Guide).

Do you think that with Abit An8 Ultra which has chipset Nforce 4 I could extract and flash without any problem my LiteOn?

Thank you very much, and sorry for my english. You can write in Spanish if you want, I'll understand because I'm portuguese.

Thanks!!!!
<p> he estado tratando de flashear mi lector liteon con Xecuter Connectivity Kit V3 Pro. he logrado instalar satisfactoriamente los IO drivers y Xecuter USB Drivers.
yo uso Windows XP SP2 y una placa base Abit F190HD (NB ati 1250 SB amd sb600). he cambiado la BIOS desde AHCI a IDE soporte nomal.

todo a ido bien hasta que llega el momento de extraer la llave.
yo uso Xecuter Tool 1.24 y cuando dice que tengo poner el dispositivo en  R707 dice que ha encontrado la unidad pero que no pudo extraer la key. he tratado de dejar la bandeja un poco mas afuera de la mitad pero nada. en conclusion, no puedo extrar la key de mi liteon, el programa simplemente no quiere responder.

en otro hilo de este foro he visto, que mi placa deberia ser compatible con LiteOn... ( <!-- l -->hilo_placas-base-pc-compatibles-con-lite-on-entrad-todos_1162377<!-- l --> )

ustedes piensan que mi problema esta en la placa madre o estoy haciendo algo mas mal? (he seguido cuidadosamente todos lo pasos expuestos en la guia de xecuter).

ustedes piensan que con una Abit An8 Ultra con un chipset Nforce 4 podria extraer y flashear mi liteon sin problemas?

muchas gracias, y disculpen por mi ingles. pueden escribir en español si quieren, entendere por que soy portugues.

gracias!!!!</p>

Bueno he traducido esto por que mas de alguno puede saber cual es el error del colega, yo no ocupo ese metodo y desconozco mas aya de que puede hacer para solucionar su problema

saludos

EDIT:

I don't know if this will help, but when I've ejected DVD tray clicking on EJEct Button on CK3 Pro, I pulled it manually half way in, but I hadn't turned OF and than ON the drive..

And while I was using Jungleflasher, on DVD32 Ley tab, in list of ports, there wasn't any port which could display that there was connected Liteon. Only Xecuter Tool V1.24 found 1 port...

Thank you.
2 respuestas