[HO] Battlefield 6

Oscar One escribió:Alguien puede explicarme que cohones es esa arma "vss" o algo así, que la lleva ahora todo dios y te revienta con solo mirarte?
Yo no tengo pase de batalla y no la puedo tener. Me parecería una guarrada que saquen un arma mejor que el resto y que solo se puede tener pagando el pase de batalla.

Es un DMR que se desbloquea en el tier 5 del pase, es gratis, como todas las DMR tiene 1.80x en headshot asi que si te pega bien caes pronto, pero la velocidad de bala es muy lenta.

Todas las armas son gratis, no tienes que pagar por ellas.
Hostia pues el nuevo mapa me esta gustando bastante! Es lo que decis algunos que se siente como aquellos mapas de antaño! El rollo de las islas y los hoteles depende de la zona me recuerda al mapa aquel de Hanoi! [beer]
hugoboss69x escribió:Hostia pues el nuevo mapa me esta gustando bastante! Es lo que decis algunos que se siente como aquellos mapas de antaño! El rollo de las islas y los hoteles depende de la zona me recuerda al mapa aquel de Hanoi! [beer]

Tiene una zona que es Resort de Hainan tan cual.
Es una pasada, la gente que solo pide metro/operation locker y que dice que este mapa no les gusta de verdad que se lo hagan mirar.
Este mapa nuevo es una maravilla
@IIIBORTXIII la única pega, ni el caminar de un punto a otro, sino los francos q se aplastan en la colinas [carcajad] esa gente se saca unas cuentas kills.

Hubo un momento en D, creo q era, q se juntaron helicópteros, Cazas pasando, tanques, era una locura de explosiones [amor]
Buenas gente, llevo unos días con un bug muy raro, solo pasa en ciertos mapas y es que de forma aleatoria sale una franja horizontal borrosa y glicheada que sale cuando apunto en todo el centro de la pantalla y cuesta apuntar horrores, solo se arregla al acabar la ronda y empezar una nueva, ¿a alguien mas le pasa?
Me lo pillé el otro día de oferta por unos 35 €.

En Battlefield 3, al que le metí más de 1000 horas, me resultaba mucho más fácil matar.

En Battlefield 6, en cambio, lo veo bastante más difícil. Supongo que también influye que estoy jugando contra gente de nivel 30 o superior, mientras que yo apenas voy por el nivel 10. Me cuesta mucho eliminarlos y, sin embargo a mí me matan en un momento.

Gráficamente y el sonido están geniales y la optimización muy buena.
swicher escribió:Me lo pillé el otro día de oferta por unos 35 €.

En Battlefield 3, al que le metí más de 1000 horas, me resultaba mucho más fácil matar.

En Battlefield 6, en cambio, lo veo bastante más difícil. Supongo que también influye que estoy jugando contra gente de nivel 30 o superior, mientras que yo apenas voy por el nivel 10. Me cuesta mucho eliminarlos y, sin embargo a mí me matan en un momento.

Gráficamente y el sonido están geniales y la optimización muy buena.

No es por tu nivel. Es que el netcode es de lo peor que he visto en shooters. Yo lo dejé siendo nivel 100 ya desesperado de vaciar cargadores a boca jarro y no morir el tío, y el darse la vuelta y matarme de un disparo.
Sigue teniendo el mismo fallo grave de que parezca que te maten de 1-2 tiros y luego ves la feed y te ha dado como 6 o 7... y tu tienes que vaciar medio cargador para intentarlo matar o ver que le estas dando 2-3 tiros a la cabeza y no matarlo. Y esto creo que se nota aun mas desde la ultima actualización del gunplay, que a parte de no notarse mejora, aun va peor.

Deseando que salga Wardogs y el modo infantería de Warthunder...
A ver si mejoran, ayer o antes de ayer hicieron una actualizacion.
@swicher buenas, yo me lo pille tambien en pc el otro dia, soy de consola de toda la vida pero me quiero hacer con teclado y raton, y de momento me cuesta orrores tambien matar jajajaja
Cuando era que salía el mapa nuevo?
A mi ahora se me cuelga con este calor. A 78º se pone la grafica. Y eso que tengo 9 ventiladores en la caja y la tapa abierta.
swicher escribió:A mi ahora se me cuelga con este calor. A 78º se pone la grafica. Y eso que tengo 9 ventiladores en la caja y la tapa abierta.

78ºC no es para nada mala temperatura para ser verano. Tampoco debería de colgarse el juego independientemente de la temperatura de la cpu o de la gráfica, por lo que yo creo que el problema es de tu hardware y no del juego.
Oscar One escribió:
swicher escribió:A mi ahora se me cuelga con este calor. A 78º se pone la grafica. Y eso que tengo 9 ventiladores en la caja y la tapa abierta.

78ºC no es para nada mala temperatura para ser verano. Tampoco debería de colgarse el juego independientemente de la temperatura de la cpu o de la gráfica, por lo que yo creo que el problema es de tu hardware y no del juego.

He leído que hay gente que se le cuelga el juego. También puede ser por eso.

Problema del hardware ya te digo que no es, esta muy bien preparado, instalación limpia y todo actualizado.

Que pueda ser de los drivers de Nvidia, es posible. Ayer me paso lo mismo. Y en la primera partida los 10 minutos.
swicher escribió:
Oscar One escribió:

Problema del hardware ya te digo que no es, esta muy bien preparado, instalación limpia y todo actualizado.

Que pueda ser de los drivers de Nvidia, es posible. Ayer me paso lo mismo. Y en la primera partida los 10 minutos.

Has probado otros juegos donde a gráfica funcione al máximo? Por descartar digo.
Oscar One escribió:
swicher escribió:
Oscar One escribió:

Has probado otros juegos donde a gráfica funcione al máximo? Por descartar digo.

Me acabo de pillar hace 2 horas el battlefiel 1, el 4 y 5. por 11€ en total. Y baja bastante la temperatura a unos 65º aproximadamente en el battlefield 1. Luego probare el 5. Esta claro que el battlefield 6 consume mucho.
@swicher
¿Donde los has comprado?¿Siguen funcionando los online? Gracias
Una pasada el mapa nuevo! Algún discord de gente para jugar?
adso70 escribió:@swicher
¿Donde los has comprado?¿Siguen funcionando los online? Gracias

Imagen

Bueno, son 13 €, pero aun así me parece una gran oferta. En steam. Pero yo creo que no recomendaría. El battlefield 1, se puede salvar.

El Battlefield 3 parece que ya no tiene gente jugando, aunque solo lo he probado una vez.

El Battlefield 4 todavía no lo he probado.

En el Battlefield 5 No lo he probado.

Y en el Battlefield 1 si hay bastante gente jugando y se disfruta. Ya que la jugabilidad es mucho mejor que el 6.

Ahora el problema que después de jugar al 6, los gráficos de los anteriores baja drásticamente, pero la jugabilidad es mucho mejor y se puede matar a tantos como puedes, en el 6 es una locura eso. El 6 consume un montón si se juega todo en ultra. A ver si esta tarde me acuerdo y juego en todo alto, a ver si no se calienta tanto.
Los BF a partir del 1 empezaron a tirar de todos los hilos del procesador a saco.

No activeis el DX12 en el 1, está roto, y el raytracing del 5 es innecesario. Tienen sus años pero se siguen viendo muy bien, nada que envidiar al 6.
El Battlefield 5 tiene un montón de gente jugando aún. Eso sí, os recomendaría encarecidamente que os vayáis directos al buscador de servidores y pongáis BOB en el nombre del servidor. El juego está lleno de chetos y los Bob los tienen bastante limpio
Buenas, como soy novatillo con teclado y raton aun, si quereis agregarme para que os lleve balas mi id es alexaliaslulo, un saludo
Me he vuelto otra vez el battlefield 6, y solo he matado a 1 a mi 10 veces o asi. No los mato con con ametralladora del yep. Parece que las esquiban a corta distancia, es flipante.

pero seguimos jugando.. [buenazo]
Hoy sale el mapa nuevo no? Esta noche le doy! [uzi]
Ya esta la actualización chicos, descargando, nos vemos en el campo de batalla. Saludos
40gb de actualización, se sabe si ya esta bien a la hora de matar?

Para mi si siguen igual eso de pegar mil tiros para matar a uno, ni lo pruebo.

Actualizaciones principales de la versión 1.4.2.0
Top Gun despega

Llega el evento Top Gun con el regreso de Wake Island, una versión ampliada de Tsuru Reef, Top Gun: Carrier Strike, Gauntlet: Fighter Sweep, la unidad de escuadrón CJTF Helix, nuevos desafíos del evento, recompensas temáticas y una moneda disponible por tiempo limitado.

Nuevos aviones y armamento

Toma el control de los nuevos cazas biplaza F/A-81F Super Spectre y F-74A Seacat junto a un compañero, o elimina objetivos a distancias extremas con el nuevo rifle de francotirador Interdictor.

Regresa el Asalto al Portaaviones

El icónico modo vuelve reinventado como Top Gun: Carrier Strike. Los escuadrones terrestres, navales y aéreos deberán trabajar juntos para atravesar las líneas enemigas, conquistar el portaaviones rival y destruirlo, mientras se defienden de amenazas por tierra, mar y aire.

Mejoras en vehículos y combate aéreo

Se añade una nueva Asistencia de Control de Aviones, una alternativa más accesible para pilotar. También hay mejoras en el tren de aterrizaje de los cazas, animaciones de vuelo, presentación de proyectiles, armas de las patrulleras, designación láser, interacción con contramedidas, sonido de vehículos y transiciones bajo el agua.

Mejoras para jugadores, armas y gadgets

Se han actualizado los movimientos y animaciones bajo el agua, el cambio de armas, el comportamiento al revivir y morir, las estadísticas de armas, ópticas, Match Grade Ammo, lanzadores con fijación de objetivo, dardos trazadores, desfibriladores y el robot CSB IV EOD para conseguir un comportamiento más consistente.

Portal se amplía con salas personalizadas

Portal incorpora salas personalizadas para Battle Royale Quads y Conquest, además de compatibilidad con el SDK de Tsuru Reef, Wake Island para Experiencias Verificadas, nuevos vehículos y recursos, más controles para el Anillo de Fuego, mejoras en los puntos de captura y nuevas herramientas para creadores.

Mejoras en REDSEC, audio e IA

Battle Royale amplía Fort Lyndon con el nuevo punto de interés Crashed Carrier. También se mejoran las misiones, presentaciones de victoria, lanzamientos de suministros, puntuación, subtítulos e información previa a las partidas de Battle Royale y Gauntlet.

La IA ahora es compatible con los nuevos aviones y barcos de REDSEC. Además, el audio mejora las transiciones bajo el agua, la respuesta sonora de los cazas, las radios de los vehículos y las interacciones con objetivos.

LISTA DE CAMBIOS
JUGADOR
Se añade un nuevo evento de puntuación por obligar a aviones enemigos a utilizar contramedidas, dando más información al jugador y premiando el uso eficaz de gadgets antiaéreos.
Las animaciones de los brazos son ahora más consistentes al cambiar de arma mientras se nada hacia delante.
Las burbujas ya no aparecen accidentalmente en los soldados después de reaparecer.
Se añaden nuevas animaciones en primera y tercera persona para nadar bajo la superficie.
Los jugadores ya no salen despedidos de las escaleras si son recogidos mientras entran o salen de la postura de escalada.
Las transiciones de animaciones de los soldados comienzan ahora desde la posición correcta, reduciendo mezclas poco naturales.
Los cuerpos de los soldados utilizan ahora la animación correcta al hundirse en el agua.
Los cuerpos de los soldados deberían comportarse correctamente al morir en una escalera.
Los soldados ya no entran en un estado imposible de revivir al recibir simultáneamente daño externo mortal y daño por ahogamiento.
Los soldados ya no tiemblan al estar sobre una superficie inclinada mientras son golpeados por una ola.
Los soldados ahora flotan correctamente al quedar abatidos en el agua, en lugar de hundirse hasta el fondo.
Se ha optimizado el rendimiento al colocar pinturas en aerosol.
Las pinturas en aerosol ya no atraviesan visualmente las superficies situadas detrás.
Ahora aparecen correctamente sobre más objetos compatibles.
Se mejora la colocación sobre diferentes tipos de superficies para una presentación visual más consistente.
La cámara de muerte ahora gira correctamente hacia el jugador responsable de la eliminación.
El bolígrafo utilizado durante la reanimación permanece correctamente colocado cuando el jugador empieza a apuntar.
El UAV de Recon ya no puede desplegarse varias veces con un solo uso.
Las linternas y láseres de las armas ya no pueden activarse o desactivarse con mando mientras el menú de pausa está abierto.
VEHÍCULOS
Se mejora la física del tren de aterrizaje de todos los cazas, ofreciendo mejor control durante el despegue, aterrizaje y rodaje.
Los misiles antiaéreos ALM-93 Lock-Guided ya no presentan colisiones incorrectas.
Se añade una nueva opción de control asistido para aviones que facilita el pilotaje, guiando el avión hacia el centro de la cámara y gestionando automáticamente cabeceo, alabeo y guiñada.
Disparar cohetes con fijación desde un caza ya no provoca movimientos o daños involuntarios.
Se añaden animaciones en primera persona al salir de un vehículo bajo el agua.
Se aumenta el movimiento de las superficies de control de los cazas para una respuesta visual más realista durante el vuelo.
Los objetivos designados con láser ahora son visibles al utilizar el mortero de la patrullera y el mortero desplegable, facilitando la coordinación con jugadores Recon.
Las minas navales de la patrullera permanecen sincronizadas visualmente para todos los jugadores.
El AGM-88 utiliza ahora el modelo de proyectil correcto después de dispararse.
La bomba de precisión del caza puede seguir correctamente objetivos designados con láser.
El R-73 del Su-57 dispara ahora el proyectil correcto.
Se mejora la transición visual entre estar sobre y bajo el agua cuando un vehículo entra en el agua.
Las salpicaduras de los vehículos siguen mostrándose correctamente a mayor distancia.
Los vehículos ya no quedan inmovilizados por minas cuando están fuera del radio de explosión.
Patrullera RCB-90
Su misil guiado puede ser desviado correctamente por bengalas una vez entra en su fase de autoguiado.
El misil aparece correctamente en la tarjeta de muerte.
Muestra correctamente la advertencia de fijación al apuntar a un enemigo.
La RCB-90 ahora puede ser designada con láser correctamente.
GADGETS
Las cargas del desfibrilador se recargan completamente mientras nadas.
Los misiles reaccionan más rápidamente a las contramedidas desplegadas por su objetivo.
Las bolsas de suministros rompen correctamente los cristales al lanzarse a través de ellos.
Los objetivos marcados con un dardo trazador TRCRv2 pueden ser fijados correctamente por lanzadores con seguimiento.
La herramienta de reparación del robot CSB IV EOD ahora se beneficia de la mejora de campo Control de Sobrecalentamiento.
ARMAS
Más mejoras de presentación y consistencia de accesorios para el EF88.
Se elimina un modificador de retroceso no deseado de los cañones del VSSM.
Corregido un problema en la pose de animación del RPK-74M.
El texto de los accesorios de boca del L115 ahora se muestra correctamente.
La Match Grade Ammo ahora causa el daño correcto a soldados que están nadando.
Esta munición en el M2010 ESR y SVK-8.6 ya no aplica reducciones de daño involuntarias.
Los accesorios Mini Scout Violet de 50 mW se ajustan correctamente al riel inferior junto a ópticas grandes.
Se añaden efectos visuales y comportamiento de materiales que faltaban en el EF88 y VSSM.
El BROD 3 utiliza ahora el nivel de zoom correcto con la mira térmica 3.00x.
La descripción de la mira 1/4x LPVO 5 coincide ahora con su funcionamiento real.
El icono de la mira inclinada del EF88 aparece en la posición correcta.
El LMR27 ya no provoca que miras de punto rojo inclinadas y ópticas grandes atraviesen la cámara en primera persona.
La animación del brazo izquierdo del NVO-228E se muestra correctamente al recargar.
El cañón VSSM de 200 mm muestra ahora el peso correcto.
Se ajustan los multiplicadores de daño en extremidades del VSSM.
Los rifles de francotirador utilizados por clases que no son Recon pasan ahora a apuntar de forma más fluida y aplican inmediatamente el desplazamiento correcto de mira, reduciendo los tirones y manteniendo la penalización prevista para el quickscoping frente a Recon.
PROGRESIÓN
Las asistencias por destruir vehículos de apoyo ahora registran correctamente qué arma se utilizó.
Las estadísticas de armas se actualizan correctamente para EF88, BROD y VSSM.
MAPAS Y MODOS
Se mejoran las colisiones en varios mapas para reducir situaciones en las que los jugadores podían quedarse atascados o recibir disparos a través de paredes.
Las flechas del comandante en la pantalla de despliegue se animan correctamente en Squad Obliteration.
Se optimizan los efectos de humo intenso y las transiciones de nivel de detalle para reducir picos de rendimiento de la GPU.
Los M-COM ya armados cuando comienza la prórroga ya no explotan inmediatamente.
Se actualizan los límites fuera del mapa en Manhattan Bridge para volver accesible la zona prevista alrededor del Objetivo D.
Se cierran varios exploits de mapas, incluido el acceso no previsto a tejados en Cairo Bazaar y Manhattan Bridge.
Se ajustan puntos de aparición en Manhattan Bridge, Eastwood, Saints Quarter, Contaminated y Siege of Cairo para evitar aparecer dentro de objetos del escenario y situar a los jugadores en lugares más protegidos.
El M-COM del Objetivo E en Railway to Golmud queda correctamente alineado con el terreno en Obliteration.
Se rediseña el área jugable de Cairo Bazaar y se añaden nuevas zonas fuera de límites para impedir el acceso a tejados y edificios explotables.
Hagental Base
Se ajustan las zonas de captura para impedir que los objetivos puedan capturarse desde las alcantarillas.
Ya no se puede eliminar a jugadores a través de paredes cerca del Objetivo B.
Los jugadores ya no se quedan atrapados detrás de cajas cerca del Objetivo D.
Se mejoran las líneas visuales de los límites del Objetivo A en el Sector 2 en Operations y Breakthrough.
INTERFAZ Y HUD

Hay una enorme cantidad de correcciones de interfaz. Las principales son:

Iconos correctos para misiles antiaéreos de la patrullera y armas del artillero de helicóptero de ataque.
Los controles personalizados para acercar y alejar el mapa grande funcionan correctamente.
Se corrigen descripciones y terminología.
Las ayudas de carga aparecen correctamente en Obliteration.
Los lanzadores con fijación muestran correctamente su interfaz al apuntar a posiciones designadas con láser.
La información de mapas, modos y encabezados aparece correctamente antes de las partidas.
Se corrigen problemas de animaciones que atravesaban elementos en la pantalla de equipamiento.
Varios objetos cosméticos muestran correctamente sus iconos e información.
Al marcar desde un vehículo, el marcador aparece donde está apuntando el jugador y no directamente delante del vehículo.
Se corrigen logotipos de plataformas en los lobbies.
La selección de radio muestra solo una marca de selección cada vez.
Mejoras en la presentación de recompensas del Battle Pass, desafíos, colecciones de tarjetas y medallas de maestría.
Se corrigen textos, precios y menús de la tienda.
Cambiar de clase ya no modifica accidentalmente el arma principal seleccionada.
Se corrigen superposiciones de texto.
La descripción de Overheat Control se actualiza con los cambios de la Temporada 3.
El aviso de compra del Battle Pass aparece correctamente.
La cámara enfoca correctamente la calcomanía seleccionada al personalizar el Scout Helicopter.
Se mejora la presentación de la recompensa final de los eventos y se muestra más claramente si está desbloqueada.
Las insignias de maestría ahora separan vehículos terrestres, aéreos y navales.
Se mejora la información de armas de vehículos, especialmente los nombres de misiles.
Se mejoran las vistas previas de recompensas de armas y gadgets.
AJUSTES
Nuevo indicador de dispersión al apuntar

Los desarrolladores añaden una nueva opción que muestra la cantidad actual de dispersión del arma (Bloom/Spread) mientras apuntas.

Cuando dispares con un arma automática apuntando con la mira, verás que aumenta el tamaño de una figura en pantalla. Esto indica que el arma se está volviendo menos precisa. También podrás ver cómo el movimiento afecta a la precisión.

El objetivo es ayudar a los jugadores a comprender cómo funciona la dispersión y mejorar su técnica de disparo.

La opción se llama ADS Dispersion Crosshair y se encuentra en:

HUD / CROSSHAIR

Por defecto estará activada solo en el campo de tiro, pero puede desactivarse completamente o activarse en cualquier experiencia multijugador.

Además, incluye:

Ajuste de opacidad.
Selector de color.

También se añade esta nueva opción de punto de mira para visualizar la dispersión mientras disparas apuntando.

Otras correcciones:

El cliente ya no se bloquea en determinadas circunstancias al salir del menú de ajustes.
El ajuste Weapon FOV ahora se aplica correctamente al elegir Narrow después de reaparecer.
PORTAL
Se añade un nuevo modificador para activar la versión Conquest de los portaaviones en Tsuru Reef.
La interfaz de puntos de captura aparece para puntos personalizados.
Los creadores que alojan servidores dedicados pueden enviar el registro de Portal al cliente del administrador.
Llegan las Salas Personalizadas a Portal como una implementación inicial, principalmente pensada para comunidades organizadas y competitivas.

Disponibles para:

Battle Royale Quads
Conquest

Los anfitriones pueden:

Asignar jugadores a equipos específicos.
Elegir mapas compatibles.
Activar el modo espectador.

Tanto las salas personalizadas como el modo espectador siguen en desarrollo, y este último tiene actualmente más limitaciones y problemas de fiabilidad.

También se mejora el rendimiento de mensajes de red con más de 1.000 acciones OverTime en bucle y se corrigen numerosas herramientas y propiedades del SDK.

Se añaden a Portal:

RCB-90
F/A-81F Super Spectre
F74A Seacat
Tsuru Reef para experiencias personalizadas.
Wake Island para Experiencias Verificadas.
Plantilla Custom Conquest V12 de ViperStudioAndy

Incluye:

Porcentajes configurables para día/noche aleatorio.
Mejor comportamiento de IA personalizada.
Seguimiento en el marcador.
Mapas actualizados a la versión 1.4.2.0.
Interfaz oficial de tickets.
Nueva pantalla final.
Temporizador opcional.
Plantilla Custom Breakthrough V3

Incluye:

Prefabricado Breakthrough con 5 sectores y hasta 3 objetivos por sector.
Nueva cámara de final de partida.
Trigger de zona con pared invisible.
Activación o desactivación de máscara antigás y gafas de visión nocturna.
Modo nocturno y día/noche aleatorio.
Posibilidad de configurar la probabilidad de aparecer de noche.
Voces para eventos de captura.
Los bots utilizan linternas durante partidas nocturnas, excepto Recon.
Los puntos de captura se asignan automáticamente al Equipo 2.
Los enemigos que se retiran son marcados.
Los HQ pueden vincularse a sectores.
Mejoras de rendimiento y reducción de parpadeos en la interfaz.
Mejoras en aparición, comportamiento y compatibilidad de la IA personalizada.
AUDIO
Se corrige el audio del interior de los APC.
El sonido de plantar bombas se detiene correctamente al cancelar la interacción.
Se añaden sonidos en primera persona cuando un vehículo entra en el agua.
El audio de los cazas es ahora más reactivo tanto dentro de la cabina como desde el exterior.
Se mejora el sonido de tensión de la estructura bajo fuerzas G.
El viento cambia dinámicamente según las maniobras.
Se añaden sonidos adicionales del postquemador.
Los cazas que impactan contra el agua reproducen correctamente sus efectos de sonido.
Se pulen las transiciones de sonido entre estar sobre y bajo el agua.
Se corrige la música de urgencia en Team Death Match, Squad Death Match, King of the Hill y Domination.
La música de la radio de los vehículos se escucha mejor en tercera persona.
IA
Los bots priorizan ahora vehículos cercanos en lugar de nadar desde su HQ cuando tienen que llegar a objetivos próximos.
REDSEC
NUEVO PUNTO DE INTERÉS

La batalla en Fort Lyndon llega a la costa con el USS Grant, un nuevo punto de interés de portaaviones accidentado para Battle Royale.

Este portaaviones estadounidense derribado crea una nueva zona de combate costera donde los escuadrones pueden aterrizar y luchar por el control de su cubierta.

El USS Grant ofrece botín de mayor valor que los puntos de interés normales, dando a los jugadores otra razón para dirigirse a la costa desde el comienzo.

Durante las primeras semanas tras el lanzamiento también estará marcado como Zona de Alto Valor, facilitando su localización durante el despliegue.

Jugador
Los lanzamientos de suministros caen ahora con la orientación correcta.
Mapa
Se mueve una reserva de armas del campo de golf para evitar que los jugadores queden atrapados entre una pared y una caja fuerte abierta.
Modos
Las eliminaciones de tanques en Gauntlet: Rodeo otorgan ahora la cantidad correcta de puntos.
El tanque Bradley aparece correctamente en la misión Gauntlet: Rodeo.
Interfaz y HUD
Se añade un tutorial específico para Battle Royale Solos.
Los elementos de misión del HUD de Battle Royale están correctamente alineados y ya no se superponen.
Las apariencias de los personajes durante la cinemática de extracción de la presentación de victoria coinciden correctamente con cada miembro del escuadrón.
Los lanzamientos personalizados de armas muestran correctamente la interacción y deforman el terreno al aterrizar.
Los detalles de Gauntlet y Battle Royale pueden consultarse desde el lobby previo.
Las advertencias de diferencia de rango ya no aparecen en listas que no son Ranked.
Los RP de la partida anterior ya no aparecen brevemente al comenzar la siguiente partida Rookie.
Los subtítulos siguen apareciendo correctamente después de morir en Gauntlet.
El mapa grande muestra correctamente los edificios en 3D durante la fase de inserción de Battle Royale.
Ya no aparece incorrectamente la notificación de que se han revelado las posiciones enemigas después de realizar un derribo cuerpo a cuerpo en Battle Royale Solos.
El aviso para usar la herramienta de reparación en cajas fuertes ya no aparece a través de las paredes.
Se corrige el texto de los requisitos para desbloquear los amuletos de arma S3 Ranked Elite y S3 Eliminator.

En resumen: esta actualización añade mucho contenido nuevo de Top Gun, nuevos aviones, el rifle Interdictor, el regreso del combate por portaaviones, Wake Island, mejoras importantes en el vuelo, más contenido para Portal y un nuevo portaaviones accidentado en REDSEC. Además, corrige una cantidad enorme de bugs y mejora bastante el agua, el sonido, la IA, los vehículos y las animaciones.
swicher escribió:40gb de actualización, se sabe si ya esta bien a la ora de matar?

que hay de novedades?

Para mi si siguen igual eso de pegar mil tiros para matar a uno, ni lo pruebo.

Pues aparte del remake de Wake island como nuevo mapa, extienden el mapa Arrecife de Tsuru, meten nuevos modos, se podrán buscar por lista los servers oficiales como en Portal, nuevos vehículos, un evento de Top Gun y por lo visto han arreglado bastantes cosas, espero que no lo rompan mas jeje. Saludos

PS: Copio y pego la nota del parche, lo meto en spoiler que es largo:

NEW CONTENT

Top Gun Event

Be the best of the best. Battlefield 6 joins forces with Top Gun for its biggest seasonal event yet, bringing new aerial warfare experiences across Battlefield 6 and REDSEC.

Take flight in the F/A-81F Super Spectre and F-74A Seacat, two new two-seat fighter jets built for pilots and their wingmen. Battle across the skies in Top Gun: Carrier Strike and Gauntlet: Fighter Sweep, experience the return of Wake Island, and complete new Event Challenges to earn Ace Medals, a limited-time currency that can be spent on Top Gun-themed cosmetics in the Event menu.

The event also introduces CJTF Helix, a new squad unit inspired by iconic Top Gun characters. Master the skies and prove you are the best of the best.

New Map

Wake Island: This legendary island returns. All-out warfare shatters the tranquillity of an isolated Pacific paradise as infantry, vehicles, and aircraft battle across its distinctive coastal terrain.

Defend the shoreline, demolish reinforced positions with C-4, take advantage of the offshore aircraft carrier, and maximize every move across this deceptively scenic battlefield.

Tsuru Reef Expansion

The biggest Battlefield 6 map is getting even bigger. Tsuru Reef has been expanded with playable aircraft carriers, opening new combat spaces and supporting the reimagined return of Carrier Strike.

Battle across land, sea, and air in the expanded Tsuru Reef playspace. Aircraft carriers appear as part of the environment in Conquest and Escalation, while full carrier gameplay is exclusive to Top Gun: Carrier Strike.

New Mode

Top Gun: Carrier Strike: Carrier Assault returns as a reimagined combined-arms experience where infantry, naval, and aviation squads must work together to destroy the enemy aircraft carrier.

Ground forces must break through the opposition and secure the path forward, while naval units support the assault and aviators fight for control of the skies. Victory is secured by successfully breaching and destroying the opposing carrier.

New Fort Lyndon POI

USS Grant is a US aircraft carrier that was brought down off the coast of Fort Lyndon, creating an all-new POI for Battle Royale.

Drop into this Crashed Carrier to contest a new high-value combat space. This new area features higher-value loot than standard POIs on the map and will be tagged as a High Value Zone for the first few weeks, making it easier to identify when deploying.

New REDSEC Mode

Gauntlet: Fighter Sweep: Take to the skies with your wingman in a jets-only Gauntlet experience built around high-intensity aerial combat.

Pilot the new two-seat fighter jets, eliminate rival squadrons, evade incoming anti-aircraft fire, and send the opposing team crashing down to secure the win.

New Vehicles

F/A-81F Super Spectre: Bring your wingman into battle with this two-seat Top Gun fighter jet. Built for aerial superiority and precision strikes, the Super Spectre allows pilots and co-pilots to work together to dominate the skies and attack targets below.

F-74A Seacat: Adapt to every flight and every fight with this two-seat Top Gun fighter jet. Its variable-sweep wings adjust during flight, giving pilots a distinctive aircraft built for speed, maneuverability, and aerial combat.

New Weapon

Interdictor: Take aim with the longest-range sniper rifle in Battlefield 6. Designed for extreme-distance engagements, the Interdictor gives skilled marksmen the precision needed to eliminate exposed targets, including aviators in aircraft cockpits. The Interdictor can be unlocked through the Battle Pass.

Battlefield 6 Free Trial

From August 18-25, Battlefield 6 will be free to play for a limited time.*

Fight across six modes and four maps, including Tsuru Reef, the returning Wake Island, Cairo Bazaar, and Hagental Base. Take control of the skies in Top Gun: Carrier Strike, battle across land, air, and sea, and create your next legendary Only in Battlefield moment.

Download, squad up, and play free for one week.

Major Updates for 1.4.2.0

Top Gun Takes Flight: The Top Gun event arrives with the return of Wake Island, an expanded Tsuru Reef, Top Gun: Carrier Strike, Gauntlet: Fighter Sweep, the CJTF Helix squad unit, new Event Challenges, themed rewards, and a limited-time currency.

New Aircraft and Weaponry: Take control of the new two-seat F/A-81F Super Spectre and F-74A Seacat fighter jets alongside a wingman, or engage targets at extreme range with the new Interdictor sniper rifle.

Carrier Assault Returns: The iconic mode returns, reimagined as Top Gun: Carrier Strike. Land, naval, and aviation squads must work together to break through enemy lines, seize the opposing aircraft carrier, and bring it down while defending against threats across land, sea, and air.

Vehicle and Aerial Combat Improvements: New Airplane Control Assist offers an alternative, more approachable way to pilot airplanes, alongside improvements to jet landing gear, flight animations, projectile presentation, Patrol Boat weapons, laser designation, countermeasure interactions, vehicle audio, and underwater transitions.

Player, Weapon and Gadget Polish: Underwater movement and animations, weapon swapping, revive and death behaviour, weapon statistics, optics, Match Grade Ammo, lock-on launchers, Tracer Darts, Defibrillators, and the CSB IV EOD Bot have been updated for greater consistency.

Portal Expands with Custom Lobbies: Portal introduces Custom Lobbies for Battle Royale Quads and Conquest, alongside Tsuru Reef SDK support, Wake Island for Verified Experiences, new vehicles and assets, expanded Ring of Fire controls, improved capture point functionality, and additional creator tools.

REDSEC, Audio and AI Improvements: Battle Royale expands Fort Lyndon with the new Crashed Carrier POI, alongside updates to mission presentation, Victory Presentations, supply drops, scoring, subtitles, and pre-round information across Battle Royale and Gauntlet. AI also gains support for the new aircraft and boats in REDSEC, while audio improvements enhance underwater transitions, jet reactivity, vehicle radios, and objective interactions.

CHANGELOG

PLAYER:

A new score event has been added for forcing enemy aircraft to deploy countermeasures, providing clearer feedback and rewarding effective use of anti-aircraft gadgets.

Arm animations are now more consistent when swapping weapons while swimming forwards.

Bubble effects no longer appear unintentionally on soldiers after spawning.

New first-person and third-person animations have been added for swimming below the surface.

Players are no longer thrown from ladders if they are picked up while entering or exiting the climbing stance.

Soldier animation transitions now begin from the correct position, reducing unnatural blending between animations.

Soldier bodies now use the correct sinking animation in water.

Soldier bodies should now behave as intended when dying on ladders.

Soldiers no longer enter an unrevivable state when taking fatal external damage and drowning damage at the same time.

Soldiers no longer twitch when standing on an inclined surface while being struck by a wave.

Soldiers now float correctly when transitioning to the downed state in water instead of sinking to the bottom.

Spray Paint placement performance has been optimised.

Spray Paints no longer bleed through surfaces behind their intended placement.

Spray Paints now appear correctly on additional supported objects.

Spray placement has been improved across multiple surface types for more consistent visual presentation.

The death camera now rotates correctly towards the player responsible for the elimination.

The pen used during the revive sequence now remains correctly positioned when the player begins aiming around.

The Recon UAV can no longer be called in multiple times from a single use.

Weapon flashlights and lasers can no longer be toggled with a controller while the Pause menu is open.

VEHICLES:

All Jet landing gear physics have been improved, providing better control during take-off, landing, and taxiing.

ALM-93 Lock-Guided AA Missile projectiles no longer have unintended collision behaviour.

A new assisted aircraft control option makes flying more approachable by guiding the aircraft towards the centre of the camera view while automatically managing pitch, roll, and yaw.

Firing lock-on rockets from a Jet no longer causes unintended aircraft movement or damage.

First-person animations have been added when exiting a vehicle underwater.

Jet control surface movement has been increased for a more realistic visual response during flight.

Laser-designated targets are now visible while using the Patrol Boat Mortar and Deployable Mortar, allowing Recon players to coordinate fire support more effectively.

Naval Mine visual states on the Patrol Boat now remain synchronised for all players.

The AGM-88 now uses the correct projectile model after being fired.

The Fighter Jet’s Precision Bomb can now track laser-designated targets as intended.

The Su-57’s R-73 now fires the correct projectile.

The transition between above-water and underwater views has been improved when a player’s vehicle enters the water.

Vehicle splashes now continue to display correctly when viewed from further away.

Vehicles are no longer immobilised by mines when outside the blast radius.

RCB-90 Patrol Boat

The RCB-90 Patrol Boat’s Aim-Guided Missile can now correctly be diverted by flares once it enters its self-guidance phase.

The RCB-90 Patrol Boat’s Aim-Guided Missile now appears correctly in the Killcard.

The RCB-90 Patrol Boat’s Aim-Guided Missile now provides the intended lock-on warning when targeting an enemy.

The RCB-90 Patrol Boat can now be laser designated as intended.

GADGETS:

Defibrillator charges now fully replenish while swimming.

Missiles now react more quickly to countermeasures deployed by their target, improving the consistency of countermeasure effectiveness.

Supply Bags now break glass correctly when thrown through it.

Targets marked with a TRCRv2 Tracer Dart can now be locked onto correctly by lock-on launchers, restoring the intended interaction between the two gadgets.

The CSB IV EOD Bot’s Repair Tool now benefits from the Overheat Control Field Upgrade.

WEAPONS:

Additional presentation and attachment consistency improvements have been made to the EF88.

An unintended recoil modifier has been removed from VSSM barrel attachments.

Corrected an animation pose issue affecting the RPK-74M.

L115 muzzle attachment text now displays correctly.

Match Grade Ammo now deals the intended damage against swimming soldiers.

Match Grade Ammo on the M2010 ESR and SVK-8.6 no longer applies unintended damage reductions.

Mini Scout 50 mW Violet attachments now correctly adjust to the lower rail when used alongside larger optics.

Missing visual effects and material behaviour have been added to the EF88 and VSSM.

The BROD 3 now uses the correct zoom level with the 3.00x Thermal Sight.

The description for the 1/4x LPVO 5 sight now matches its intended behaviour.

The EF88 Canted Iron Sight icon now displays in the correct position.

The LMR27 no longer causes canted red dot sights and larger optics to clip into the first-person camera.

The NVO-228E’s left arm animation now displays correctly while reloading.

The VSSM 200mm Barrel now displays the correct weight value.

VSSM limb damage multipliers have been adjusted.

Sniper Rifles used by non-Recon classes now transition into aim down sights more smoothly and apply the intended aim offset immediately, reducing jitter while preserving the intended quickscoping penalty compared with Recon.

PROGRESSION:

Vehicle Support Destroy Assists now correctly track which weapon was used to destroy the vehicle.

Weapon statistics now update correctly for the EF88, BROD, and VSSM.

MAPS & MODES:

Collision has been improved across multiple maps to reduce cases where players could become stuck or be shot through walls.

Commander arrows on the Deploy Screen now animate correctly in Squad Obliteration.

Heavy smoke effects and level-of-detail transitions have been optimised to reduce GPU performance spikes.

M-COMs that are already armed when Overtime begins no longer explode immediately.

Out-of-bounds boundaries on Manhattan Bridge have been updated to make the intended gameplay space around Objective D accessible again.

Several map exploits have been closed, including unintended rooftop access on Cairo Bazaar and Manhattan Bridge.

Spawn points have been adjusted across Manhattan Bridge, Eastwood, Saints Quarter, Contaminated, and Siege of Cairo to prevent players from spawning inside environmental objects and to place them in more protected locations.

The Objective E M-COM on Railway to Golmud is now correctly aligned with the terrain in Obliteration.

The playable area on Cairo Bazaar has been reshaped, with additional out-of-bounds zones added to prevent access to unintended rooftops and exploitable buildings.

Hagental Base

Capture areas have been adjusted to prevent objectives from being captured from the sewers.

Players can no longer be eliminated through walls near Objective B.

Players no longer become stuck behind crates near Objective D.

Visual boundary lines for Objective A in Sector 2 have been improved in Operations and Breakthrough.

UI & HUD:

Aim-Guided Anti-Air Missiles on the Patrol Boat now use the correct inventory icon.

Attack Helicopter gunner weapons now use the correct inventory icons.

Custom bindings for zooming the Big Map in and out now work as intended.

Descriptions within the “Disruptor Training Path” now use the correct terminology.

Loading screen tips now appear correctly for Obliteration and Squad Obliteration

Lock-on launchers now display their locking UI correctly when targeting laser-designated locations.

Map, mode, and header information now appears correctly during the pre-game lobby and mission briefing.

Multiple clipping issues affecting character animations in the Loadout screen have been corrected.

Multiple cosmetic items now display the correct icons and information.

Pinging from a vehicle now places the ping where the player is aiming instead of directly in front of the vehicle.

Platform logos now display correctly on lobby screens.

Radio selection now displays only one checkmark at a time.

Returning to the Event menu after selecting “View Store Bundles” now navigates to the correct menu.

Reward presentation has been updated across the Battle Pass, Challenges, Player Card Collections, and Mastery Badges to make locked rewards and progression easier to understand.

Secondary weapon swap prompts in the Assault Loadout widget now display more clearly when another primary weapon is equipped in the gadget slot.

Store offer price tags now display details info consistently across different offer types.

Switching classes no longer unintentionally change the selected primary weapon.

Text no longer overlaps the image in the Battle Royale Quads Takeover tutorial.

The “Overheat Control” Training Path description has been updated to reflect the changes introduced in Season 3.

The Battle Pass purchase prompt now appears correctly.

The camera now focuses correctly on the selected decal when customising the Scout Helicopter.

The presentation of the final reward in the Event menu has been updated and now communicates its unlock state more clearly to the player.

The faction icon no longer overlaps the Career Rank icon during in-game character selection.

The Mastery Badges section now separates vehicles into Ground, Air, and Naval categories.

The muzzle attachment indicator now displays correctly when customising the SL9 with a Compensator equipped.

The Patrol Boat description in Loadouts has been updated for improved readability.

The water overlay no longer remains on screen after exiting a boat.

Training Grounds and information tiles have been updated to more clearly distinguish informational content from playable game modes.

Vehicle weapon naming, particularly for missiles, has been standardised to more clearly communicate their intended use across different vehicle types.

Weapon and gadget reward previews have been improved for several items in the Battle Pass and Store menus.

SETTINGS:

Dev note: We're introducing a new option that allows an indicator that represents the current amount of Dispersion (AKA Bloom/Spread) that the weapon has when aiming down sight.

When shooting while aiming down sight with an automatic weapon, you will notice that the size of that shape increases which communicates that the weapon is becoming inaccurate. When moving, you can also see how the accuracy is affected.

The intention of this option is to help players understand how Dispersion functions and to learn to improve their shooting technique with that mechanic in mind.

The option called ADS Dispersion Crosshair can be found under HUD/CROSSHAIR and is by default enabled in the firing range only but can be fully turned OFF or enabled in any multiplayer experiences.

In addition, the option comes with its own opacity slider and color picker so that you can customize the visibility of the indicator to your liking.

A new crosshair option has been added to visualise weapon dispersion while firing in aim down sights. Enabled by default in the Firing Range, it can also be used in other Multiplayer experiences, with colour and opacity adjustable through the HUD options.

Client no longer crashes when backing out of the Settings menu under certain circumstances.

The “Weapon FOV” setting now correctly applies when set to “Narrow” after respawning.

PORTAL:

A new mutator has been added to enable the Conquest version of the Aircraft Carriers on Tsuru Reef.

Capture point UI now appears for custom-placed capture points.

Creators hosting on dedicated servers can now send the Portal Log to the administrator’s client.

Custom Lobbies are now available through Portal as an early implementation designed primarily for organised and competitive communities. Available for Battle Royale Quads and Conquest, hosts can assign players to specific teams, select compatible maps, and enable Spectating. Both Custom Lobbies and Spectating remain works in progress, with Spectating in particular currently subject to more noticeable limitations and reliability issues.

Network messaging performance has been improved when running more than 1,000 looping OverTime actions.

Updated the behavior of the Height property on Combat Area linked volumes. Combat Areas with a non-zero Height now correctly treat players as out of bounds when they move above or below the defined volume. If your experience relies on infinite vertical bounds, set Height to 0 or adjust the Combat Area's placement accordingly.

Out-of-bounds tracking has been improved for different HQ and sector combinations.

Placeholder icons and names have been updated in the Portal Web App for Mobile Redeploy, GRT-CPS, XFGM-6D, M121 A2, AH-6 Little Bird, MD-350, Weapon Drop, and Mortar Strike.

Spawning an interactable object twice in the same location no longer causes the game to crash.

The “CapturePoint” asset now includes the “ActiveProxy” property.

The Delete key can now be used with Blockly subroutines.

The “HQ_PlayerSpawner” asset now includes the “PerformSafeSpawnChecks” property.

The “Modbuilder_FX_Crashsite_PalmMexican_Fire_01” asset now includes the “ObjId” property.

The “RingOfFire” asset now includes the "ColorMultiply" property.

The “VEH_Stationary_AutomaticAA” asset now includes the “FlagFriendlyAircraft”, “FriendlyLingerTime”, “FlagEnemyAircraft”, “EnemyLingerTime”, and “OnlyEngageOwnedTargets” properties.

The EOD Bot Arm melee weapon has been added to Portal and can be equipped using “mod.AddEquipment(player, mod.Gadgets.Melee_EOD_Bot_Arm)”.

The Portal Ring of Fire no longer displays a white line pointing towards its centre while the ring is hidden.

The Portal Ring of Fire now includes the “TargetRingLookAhead” variable, allowing creators to set how many seconds ahead the prediction ring displays its future position to players.

The RCB-90, F/A-81F Super Spectre, and F74A Seacat have been added to the Portal SDK.

Tsuru Reef has been added to the Portal SDK for Custom Experiences.

Wake Island has been added to Verified Experiences.

ViperStudioAndy’s Custom Conquest template has been updated to V12:

Added configurable Random Day/Night percentages.

Improved Custom AI behavior and added scoreboard tracking.

Updated maps for 1.4.2.0.

Updated to use the official ticket UI, with a new end screen and optional timer UI.

ViperStudioAndy’s Custom Breakthrough template has been updated to V3:

Added a Breakthrough prefab with 5 sectors and up to 3 objectives per sector.

Added a new End Game camera and invisible wall Area Trigger.

Added Gas Mask and Night Vision Goggles player toggles.

Added Night Mode and Random Day/Night toggles, including a configurable night spawn chance.

Added voice-over for capture point events.

Air Combat now uses the default Surrounding Combat Area logic.

Bots now equip flashlights during night matches (except Recon).

Capture Points are now automatically assigned to Team 2, and retreating enemies are pinged.

HQs can now be linked to sectors, with team colors managed automatically.

Improved capture UI performance, player UI handling, and reduced UI flickering.

Improved Custom AI spawning, behavior, and compatibility with default AI.

AUDIO:

APC interior audio has been corrected.

Bomb-planting audio now stops correctly when the interaction is cancelled.

First-person sound effects have been added when a player’s vehicle enters the water.

Jet audio is now more reactive in both cockpit and exterior views, with enhanced airframe strain under g-force, dynamic wind that responds to flight manoeuvres, and additional afterburner audio.

Jets impacting water now play their sound effects as intended.

Underwater audio behaviour has been polished, with smoother transitions when moving between above-water and underwater states.

Urgency music timing has been corrected for Team Death Match, Squad Death Match, King of the Hill, and Domination.

Vehicle radio music is now more audible in third-person for players inside a vehicle with the radio enabled.

AI:

Bot soldiers now prioritise nearby vehicles over swimming from their HQ when travelling to nearby objectives.

REDSEC

NEW POI:

The battle on Fort Lyndon reaches the shoreline with USS Grant, a newly added Crashed Carrier POI for Battle Royale. This downed US aircraft carrier opens up a new coastal combat space where squads can drop in and contest the deck.

USS Grant offers higher-value loot than standard POIs, giving squads another reason to target the coastline early. For the first few weeks after launch, it will also be marked as a High Value Zone to make it easier to spot when deploying.

PLAYER:

Supply Drops now fall through the air in the correct orientation.

MAP:

A Weapon Cache at the Golf Course has been moved to prevent players from becoming trapped between a wall and an opened Safe.

MODES:

Tank eliminations in Gauntlet: Rodeo now award the correct number of points.

The Bradley tank now spawns correctly in the Gauntlet: Rodeo mission.

UI & HUD:

A mode-specific tutorial has been added for Battle Royale Solos.

Battle Royale mission HUD widgets are now correctly aligned and no longer overlap.

Character appearances in the Victory Presentation extraction cinematic for Battle Royale now correctly match each squad member’s Player Card and Stat Highlights.

Custom Weapon Drops have been adjusted to now display their interaction prompt within the intended viewing range and angle, and correctly deform the terrain when they land.

Mode Details for Gauntlet and Battle Royale can now be viewed from the pre-round lobby.

Rank Discrepancy warnings no longer appear on non-Ranked playlists.

RP earned in the previous match no longer briefly appears on the HUD at the start of the next Rookie match.

Subtitles now continue to appear correctly after dying in Gauntlet.

The Big Map now displays 3D building overlays correctly during the Battle Royale insertion phase.

The incorrect “Enemy squad locations compromised” notification no longer appears after performing a takedown in Battle Royale Solos.

The Repair Tool requirement prompt on Safes no longer appears through walls.

Unlock criteria text has been corrected for the “S3 Ranked Elite” and “S3 Eliminator” Weapon Charms.
Al final,se está quedando buen Battlefield.
4177 respuestas
180, 81, 82, 83, 84