[HO] F1 Manager 22 - ¡Ya a la venta! - Parche 1.11 disponible

¿Cómo se juega con el ratón? He enchufado un ratón USB a la consola, pero no veo el puntero en el juego y tampoco me sale en opciones. Según tengo entendido es compatible con ratón.
Sabemos si podemos cambiar de equipo a lo Otmar Szafnauer?
El juego esta muy bien, pero ni una vez de las 4 carreras que he hecho ha salido safety car o un virtual, hay alguna opción que se deba activar, porque en Emilia Romagna un accidente de 3 coches y solo han sacado la bandera amarilla y al momento green flag y los 3 coches seguian como si nada, tampoco he visto coches descalificados por accidentes siempre acaban todos, para mi eso le resta realismo, pero quizas me he dejado activar algo en opciones, he mirado pero no veo nada
Lungprodg66 escribió:El juego esta muy bien, pero ni una vez de las 4 carreras que he hecho ha salido safety car o un virtual, hay alguna opción que se deba activar, porque en Emilia Romagna un accidente de 3 coches y solo han sacado la bandera amarilla y al momento green flag y los 3 coches seguian como si nada, tampoco he visto coches descalificados por accidentes siempre acaban todos, para mi eso le resta realismo, pero quizas me he dejado activar algo en opciones, he mirado pero no veo nada

Depende del accidente. Yo estoy acabando la primera temporada y he tenido varios SC en distintas carreras, incluso en Singapur hubo varios en la misma carrera.
Parche 1.6 disponible en consolas
F1® Manager 2022 – Patch Notes
Game Update
25 Aug 2022
F1® Manager 2022 – Patch Notes

Welcome to the patch notes hub for F1® Manager 2022! Here, we'll share any patch notes and additional key information for any post-launch updates added to the game.

If you would like to report anything you're experiencing in F1® Manager 2022, please use our dedicated reporting area and provide the required information, so our team can investigate.

Update 1.6
Now available on all platforms across PC, Xbox, and PlayStation.

AI
Further adjustments to AI teams’ behaviour when signing reserve drivers

Cars
Fixed Alpha Tauri livery appearing offset from car body
Fixed issue with livery appearance on Scuderia AlphaTauri and Oracle Red Bull Racing cars

Car Parts and Development
Fixed issue causing any newly-fitted gearboxes to incorrectly inherit the wear/damage levels of the previous gearbox
Reduced car performance impact of adding ‘Focus’ to new part designs

Cutscenes
Fixed instances of floating tyres appearing during some cutscenes
Fixed issue causing the cutscene camera to sometimes appear underground
Fixed issue that caused commentary to mention drivers being at the front of the grid, when they were at the back of the grid

Pit Stops
Fixed visual issues when a team ‘double stacks’ their pit stops

Player Profile
All-time records for the highest ever income in a season, and the highest ever team rating, are now stored in-game


Race Simulation
Fixed the issue of incomplete laps times being included when looking for the fastest qualifying lap
Fixed an issue causing cars to repeatedly teleporting back to the garage after a DNF
Yellow flags will no longer be shown for cars already returned to the garage after the chequered flag
Fixed issue where drivers who had only completed their out lap are listed at the top of the standings after a Practice session
Further balancing of potential track incidents at Zandvoort
Fixed an issue causing tyres to be treated as ‘fresh’ tyres when comparing the lap time and ‘life time’ in Qualifying options screen 

Stability/Performance
Fixed crash that could occur when attempting to launch the game on PC
Fixed hard lock that could occur during the ‘lights out’ sequence at the start of a race
Increased performance when advancing time when playing later seasons
Fixed a softlock in onboarding if the Race Preparation tutorial is started whilst the car part fitting tutorial is in progress
Fixes for instances of a soft lock that could occur during replays

https://www.f1manager.com/news/f1r-mana ... atch-notes
¿Hay algún bug con el logro de ganar campeonato de constructores? He ganado ambos, pero solo me ha saltado el logro del campeonato de pilotos y también el de cumplir objetivo de la escudería (que era precisamente el de constructores), pero no este.
BigBoss_ escribió:¿Hay algún bug con el logro de ganar campeonato de constructores? He ganado ambos, pero solo me ha saltado el logro del campeonato de pilotos y también el de cumplir objetivo de la escudería (que era precisamente el de constructores), pero no este.

Seguramente, hay otro bug que con Mercedes intento renovar a Hamilton y salen todas las cifras verdes y pone contrato rechazado...
Aún tienen que pulir cositas
Pues tampoco me ha saltado el de acabar una temporada y ya estoy en la segunda. Así que pinta a bug si.

Una duda, ¿Se puede cambiar de equipo sin despido de por medio?
Soy yo o después del parche el juego va peor ?
Mis impresiones después de 2 GP :

- En carrera lo veo algo borroso y con caídas de frames en la cámara TV.

- Los menús son muy intutivos con información desplegable y con una excelente implementación del mando al moverte de un sitio a otro.

- El sonido excelente también.

- El tema de gestion lo veo profundo por ahora y en carrera es algo muy sencillo de manejar.

En general y de momento veo un juego muy completo viniendo de Frontier creadores de Élite Dangerous me hizo comprarlo sin apenas ver Gameplays.
Bueno después de jugar un poco más veo un problema de mínima aleatoriedad y en carrera falta un plus de dificultad para afrontar los diversos mecanismos de gestión de neumáticos, combustible y ERS ( mención especial al ser al que más a menudo se le presta atención por la frecuencia en que se gasta )

Eso sí el gran punto a favor es lo intuitivo que es absolutamente todo y que se agradece mucho por el tema del mando.

De momento no me arrepiento de su compra pero podía haber sido más exigente y más complicado en alguno de sus apartados.

Saludos
El tema accidentes y SC es bastante irreal, por ahora solo he tenido un SC en Montmelo, y en Monaco que es donde más suele haber 0 accidentes, soy pesado con este tema pero eso le resta realidad, esta muy bien hecho y se agradece las licencias y que hayan hecho la carrera asi, antes se veía desde arriba y tenias que meter mods para tener equipos reales
Que no te engañe Monaco, igual en los últimos 4 años solo ha salido el coche de seguridad en una o dos veces como mucho.

Yo en ese tema no tengo queja, en Arabia Saudi, Miami, Paises Bajos, Baku y Singapur suelo tener, más algún circuito Random. Veo más problema el tema del DRS.
Parche 1.8 disponible
Update 1.8

Now available on all platforms across PC, Xbox, and PlayStation.

Gameplay
Adjusted tyre performance deltas, degradation rates, and performance during degradation for all compounds, across all weather types
Updated behaviour of backmarkers and slower-moving cars, so they move aside more effectively when required
Further adjustments to car part development focus and attribute trade-offs to help balance player progress vs. other teams
Updated fuel delta display to improve readability and stability. Fuel delta is now measured in kilograms (KG) and is relative to the expected fuel load at the current point in the race
Improvements to car behaviour when racing side-by-side, reducing instances of unnecessary slowing and ‘concertina effect’
Improvements to AI strategic behaviour during wet weather conditions
Fixed an issue where the Safety Car would pull aside to let cars pass by if the race leader entered the pits
Fixed an issue where saving on a specific screen would cause all 20 cars to appear during Q2
Added super-wide monitor support, including fix for gameplay UI appearing in the centre of the display
Minor adjustments to starting car performance, starting Facility levels, and board performance expectations for a small number of teams to align with their real-world performance (will only take effect in new saves created after this update is installed)

General Stability
Fixed multiple crashes caused by various events, including invalid qualification grids and tyre types Fixed instance of hard-lock when changing stint compound type to a compound the player has run out of in Strategy View
Fixed multiple reported soft-locks and progress blockers in the tutorial sequence

Drivers & Staff
Multiple corrections made to staff information, including age and accompanying photos
Fixed an issue where drivers would remain in a bookmarked slot after retiring

Achievements & Trophies
Fixes for multiple instances of Achievements/Trophies not triggering correctly, including ‘Constructors’ Champion’ and ‘First of Many’. Achievements/Trophies that players have earned, but not triggered, should unlock after the player finishes their next race, after installing Update 1.8

Cars
Fixed a small hole in the car model for several cars

Cinematics
Fixed an issue where tyres would sometimes appear duplicated in cutscenes
Stopped instances of rain passing through the ceilings of pit buildings
Fixed a soft-lock when opening the Options menu during some cutscenes
Reduced instances of major garage reactions to minor race incidents, such as a car running wide

Circuits
Updated Miami International Autodrome track map in the 'Circuits' menu to add tags for corners 17,18, and 19

Facilities
Controller: Fixed bindings for right shoulder buttons not working in ‘Overview’ and ‘Usage’ tabs 

Pit Stops
Resolved an issue where unattached tyres would appear in pit lane
Fixed trackside camera focus for second car when ‘double stacking’ cars for pit stops

Steam
Added on-screen keyboard support for Steam Deck and Steam Big Picture Mode
Resolved issue causing the game to launch Steam VR when a VR headset is connected

https://www.f1manager.com/news/f1r-mana ... atch-notes
A mi lo que me interesa al mismo tiempo que preocupa es si van a meter contenido adicional y que tipo de contenido. Porque seria interesante GP2 y GP3, dando mucha mas consistencia al titulo en cuestión de trayectoria, pero me da que al final los dlcs pueden ser tipo jurassic world y que sean cuatro cosas estéticas.

También me preocupa que estemos ante un titulo transicional y que el año que viene salga F1 Manager 23, con lo que no van a trabajar tanto en este...

Si sabéis algo futuras actualizaciones y promesas por parte del estudio soy todo oídos..
Parche 1.9 disponible
Update 1.9

Now available on all platforms across PC, Xbox, and PlayStation.

Improvements made to fuel usage, reducing instances of both player and AI drivers running out of fuel during a race
Improvements made to AI behaviour during wet or mixed conditions races, reducing instances of unrealistic or unnecessary pit stops
Fixed issue causing dilemma pop-ups to not be clickable on ultra-wide screens when ‘enable widescreen UI during sessions’ is enabled

https://www.f1manager.com/news/f1r-mana ... atch-notes
pretoriano1995 escribió:Frontier finaliza el soporte para F1 Manager 2022 después de solo dos meses
No se ni que decir, pero los que soltasteis 55€ estaréis contentitos



Es una vergüenza, es que no se puede decir otra cosa...


Es tomar el dinero y echarse a correr sin mirar atrás tomando por tontos a los consumidores.


Añado:

Bueno, siendo así al menos arreglarán y pulirán esos fallos, pero esta claro que añadir contenido na... Con lo que recomiendo comprarlo cuando se encuentre super barato, pero barato, barato, barato...
Del Discord del juego.
Hey everyone,   

It looks like there are some crossed wires within Frontier in relation to F1 Manager 2022.

To be crystal clear: we will continue to support F1 Manager 2022, with multiple updates currently in the pipeline, focused on addressing the most important topics raised by the community. 

This continues with our upcoming update which includes a number of changes and improvements, including resolving issues around Estimated Race Time calculations and fuel usage in Qualifying sessions, as well as additional updates, where required, focusing solely on improving your experience and addressing more player reports.   

Yesterday’s post was to explain that the addition of any new significant gameplay features for F1 Manager 2022 requested by players would not be possible, but this was not clear.

Everyone on the F1 Manager 2022 team remains focused on further improving the game, and your feedback is the driving force behind that. Thank you for your support, and we’ll be in touch with a status update as soon as possible.
Aqui traducido:

Hola a todos,

Parece que hay algunos temas o dudas dentro de Frontier en relación con F1 Manager 2022.

Para ser muy claro: continuaremos brindando soporte a F1 Manager 2022, con múltiples actualizaciones actualmente en proceso, enfocadas en abordar los temas más importantes planteados por la comunidad.

Esto continúa con nuestra próxima actualización que incluye una serie de cambios y mejoras, incluida la resolución de problemas relacionados con los cálculos del tiempo de carrera estimado y el uso de combustible en las sesiones de clasificación, así como actualizaciones adicionales, cuando sea necesario, centrándose únicamente en mejorar vuestra experiencia y abordar más informes de jugadores.

La publicación de ayer fue para explicar que la adición de nuevas características de juego significativas para F1 Manager 2022 solicitadas por los jugadores no sería posible, pero eso no estaba claro.

Todos en el equipo de F1 Manager 2022 seguimos enfocados en mejorar aún más el juego, y vuestros comentarios son la fuerza impulsora detrás de eso. Gracias por vuestro apoyo, nos pondremos en contacto con una actualización de estado lo antes posible.
Lungprodg66 escribió:Aqui traducido:

Hola a todos,

Parece que hay algunos temas o dudas dentro de Frontier en relación con F1 Manager 2022.

Para ser muy claro: continuaremos brindando soporte a F1 Manager 2022, con múltiples actualizaciones actualmente en proceso, enfocadas en abordar los temas más importantes planteados por la comunidad.

Esto continúa con nuestra próxima actualización que incluye una serie de cambios y mejoras, incluida la resolución de problemas relacionados con los cálculos del tiempo de carrera estimado y el uso de combustible en las sesiones de clasificación, así como actualizaciones adicionales, cuando sea necesario, centrándose únicamente en mejorar vuestra experiencia y abordar más informes de jugadores.

La publicación de ayer fue para explicar que la adición de nuevas características de juego significativas para F1 Manager 2022 solicitadas por los jugadores no sería posible, pero eso no estaba claro.

Todos en el equipo de F1 Manager 2022 seguimos enfocados en mejorar aún más el juego, y vuestros comentarios son la fuerza impulsora detrás de eso. Gracias por vuestro apoyo, nos pondremos en contacto con una actualización de estado lo antes posible.



Eso no quita de que a pesar de que terminarán puliendo los fallos, no habrá mas mejoras ni contenido, centrándose en lanzar el 2023...
reynoldor escribió:
Lungprodg66 escribió:Aqui traducido:

Hola a todos,

Parece que hay algunos temas o dudas dentro de Frontier en relación con F1 Manager 2022.

Para ser muy claro: continuaremos brindando soporte a F1 Manager 2022, con múltiples actualizaciones actualmente en proceso, enfocadas en abordar los temas más importantes planteados por la comunidad.

Esto continúa con nuestra próxima actualización que incluye una serie de cambios y mejoras, incluida la resolución de problemas relacionados con los cálculos del tiempo de carrera estimado y el uso de combustible en las sesiones de clasificación, así como actualizaciones adicionales, cuando sea necesario, centrándose únicamente en mejorar vuestra experiencia y abordar más informes de jugadores.

La publicación de ayer fue para explicar que la adición de nuevas características de juego significativas para F1 Manager 2022 solicitadas por los jugadores no sería posible, pero eso no estaba claro.

Todos en el equipo de F1 Manager 2022 seguimos enfocados en mejorar aún más el juego, y vuestros comentarios son la fuerza impulsora detrás de eso. Gracias por vuestro apoyo, nos pondremos en contacto con una actualización de estado lo antes posible.



Eso no quita de que a pesar de que terminarán puliendo los fallos, no habrá mas mejoras ni contenido, centrándose en lanzar el 2023...

Que como lei en reddit literalmente diciendo que lo van a comprar su PM
@pretoriano1995 hombre ciertamente para el que no lo ha comprado, es para que se lo piense muy bien y mas sabiendo que a mi parecer se queda muy corto y el año que viene tendrá juego nuevo.
Comunicado que han hecho en el Discord
Imagen
er185 escribió:Comunicado que han hecho en el Discord
Imagen



Si el problema es que ya, a los dos meses, se pare el lanzamiento de mas contenido para el mismo. Arreglar, claro que tienen que arreglar el titulo sacando parches. Pero es un palo muy grande ver lo limitado que lo dejan para en octubre ponerse con el del año que viene.

Creo que se están equivocando y seguramente les repercutirá en las ventas.
Parche 1.10 disponible
Gameplay 
Updated calculation for ‘Estimated Race Time’ in Strategy view and adjusted preset strategy suggestions to be more competitive 
Fixed an issue where cars could run out of fuel on their second run in Qualifying 
Fixed an issue where race engineers would warn drivers about low fuel during Qualifying 
Fixed an issue where changing the length of a run plan, then reverting the change, would lead to the car having a different quantity of fuel 
Fixed an issue where AI would not refuel cars after a red flag in Qualifying, resulting in DNFs 
Resolved rare instances of crashes when transitioning between race view and replays 
Resolved rare instances of a crash if AI ran out of wet tyres and attempted another pit stop 
Resolved rare issue causing a soft-lock if the game is closed before completing the new season period 
Fixed an issue where cars in Practice could retire with 0kg of fuel, but still display a positive fuel delta 
Fixed an issue where replays would sometimes end before the commentary finished 
Removing instances of Team Radio lines not matching their subject matter 

Cars 
Updated multiple car models and liveries, for more variance through the grid and closer alignment with the real-world cars 

Circuits 
Resolved an issue causing the 3D Map to appear incorrectly when using ultra-wide screen monitors 
Updated signage and track-side sponsors at Monaco 
Updates kerbs at Circuit Paul Ricard, turn 8 

Race Simulation 
Updated VSC/SC/red flag rules in Free Practice sessions, including removal of DRS restrictions after a red flag 
Resolved instances where driver commands would affect speed under Safety Car or Virtual Safety Car conditions 

Display 
EULA will no longer reappear during startup if the player resets their game to default settings 
Resolved an issue causing position change arrows to display in the Drivers’ Standings page during Qualifying 

Sponsorships 
Resolved issue where the 'Position Gain' sponsorship guarantee did not take grid penalties into account 

https://www.f1manager.com/news/f1r-mana ... atch-notes
Parche 1.11 disponible
Update 1.11 for F1 Manager 2022 is now rolling out across all platforms. All changes made in Update 1.11 will apply in existing saves, unless stated otherwise in the patch notes below.

Gameplay

Updated Safety Car procedure to allow lapped cars to unlap themselves, when appropriate
Updated overtaking behaviour to allow cars to unlap themselves in normal race conditions, when they demonstrate sufficient pace compared to the car on the lead lap
Reduced strength of DRS performance
Increased effective range of slipstream, meaning that following cars will be affected by slipstream at greater distances behind a leading car
Increased effective range of ‘dirty air’, meaning that following cars will be affected by dirty air at greater distances behind a leading car
Added ‘Aerodynamic Balance’ option to the Settings Menu, under the Gameplay tab. This option allows players to choose between the “recommended” setting, featuring all the aerodynamics balance updates in Update 1.11, or the “original” setting, in which those changes will not be active. After updating to 1.11, all players will default to the “recommended” setting. Players can only change between these settings when they are in the Headquarters or Main Menu screens; changing this option will not be available during the Race Weekend.
Weather

Resolved issue causing unintentionally inaccurate weather predictions in the ‘Track Condition’ areas
Race Simulation

Increased the tyre wear threshold for AI cars to pit under safety car conditions
Razer Chroma

Support added for Razer Chroma peripherals.  This covers team colours, racing flags (red, yellow, chequered), replays, and ‘lights out’ sequence.
Car Part Development

Updated the description of rushed manufacturing to remove incorrect information
Performance gap for the ‘DRS Delta’ stat is now more significant, increasing its potential effectiveness
Fuel Usage

Updated text string on pre-session screen to remove inaccurate details

https://www.f1manager.com/news/f1r-mana ... atch-notes
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