DRM & audio [cuestion]

Hola:

Mientras escuchaba hoy una lista de reproduccion de mp3 y otros formatos, que me ha dejado un colega, me ha sucedido una cosa muy extraña, usando el reproductor winamp, en una cancion me ha saltado una pagina de mozilla donde me indica Microsoft qu ela cancion que estoy escuchando, se ha grabado con no se que leches y necesito una licencia o algo asi para escucharlo.

Alguien me puede decir (modo facil) que es lo que me ha sucedido

He buscado en otros hilos y no he encontrado nada (quizas tengo que buscar mejor, decirmelo si es asi y borro el hilo)

Saludo2 y muchas gracias

PD: acabo de encontrar el mensaje en mi historial

The file you are trying to play was ripped (copied) from an audio CD.

During the ripping process, the file was "protected." This limits the number of computers on which the file can be played.

To play the file on this computer, you must download a license (a process known as "license migration"). A license acts an electronic key that allows you to "unlock" a protected file and play it.

To download a license for this file, click Download License.

Notes:

Microsoft keeps track of the number of license migrations that have been performed for this content. Microsoft does not collect any contact information (such as your name, address, telephone number, or e-mail address) to perform the migration. For more information about the information that is sent to Microsoft, see the Privacy Statement.

For more information about protected files and license migration, see the Windows Media Player FAQ page.
Pues te ha pasado, ni más ni menos, que lo que dices en tu título.

Parafraseando a Don Quijote: "Con los DRMs hemos topado".
1 respuesta