cvg.com escribió: Sony Online Entertainment has revealed that PS3 will support online micro-transactions (purchasing and downloading new game content for a nominal fee), while also commenting that it expects users will soon be able to interact with a single online game through multiple platforms - including PS3.
According to website GamingSteve.com, SOE's president John Smedley spoke recently at the Games & Mobile Forum where he not only let slip the slice of info about PS3's online capabilities and said that he expects such micro-transactions to become a more common part of the gaming experience in the near future but also outlined where he believed online gaming in general is headed.
Smedley said that soon we should expect to see online games emerge that are accessible through a number of different platforms, naming specifically mobile phones, PC, PS3 and PSP. We'd be playing the same game with the same real people and the same character on all these platforms, but obviously the aspects of the game that would be experienced would differ due to hardware limitations.
An example provided was that on a mobile phone you may only be able to dabble with the inventory of your character, while on the other platforms mentioned you'd get the full gaming experience but with different graphics engines working under the hood.
Smedley also reportedly touched on player interaction at the Games & Mobile Forum, revealing that SOE is currently developing a single, universal voice and text interface that won't be game or platform-exclusive - i.e. whatever game you were playing or whatever platform you were using, you'd still be able to communicate with friends using the same interface.
no me gusta nada hacia donde se esta dirigiendo esto con las micro-transaciones
XD GXY escribió:lo que si me parece bien, es que se trabaje en un sistema de interconexion multiplataforma, para que jugadores del mismo videojuego en PC, PS3, X360, etc puedan competir entre si.
precisamente una de las cosas que nunca me convencieron de xbox live fue que excluia la participacion multiplataforma.
saludos cordiales.
Chenchuken escribió:No quiero entrar en polémicas. Sólo diré que estoy expectante ante el servicio online gratuito que ofrecerá nintendo. A ver que inventan para poder mantener servidores 24 horas al día todo el año y un servicio decente sin cobrar nada a los usuarios.
Con respecto a las micro-transacciones sigo pensando lo mismo. Si son un complemento para el juego, pues aceptamos barco.... Pero si abusan de ellas y resulta que hay más contenido de pago que en el juego físico que te venden en la tienda, pues no me gusta la idea.
Saludos
Link2No escribió:yo no lo veo tan dificil, por ejemplo el servicio Battle.net de Diablo II, lleva funcionando años las 24 horas del dia, con personal de blizzard dando soporte al usuario "In-Game" y por supuesto manteniendo los servidores, actualizandolos y corrigiendo bugs. todo esto gratuitamente.
http://www.todojuegos.com/printout1357.html escribió:Superando todos los récords establecidos hasta la fecha, la comunidad de Xbox Live ha jugado 91 millones de horas a “Halo 2”, más que a cualquier otro juego compatible con Xbox Live. Además, ha habido más de 61 millones de sesiones, con una media de 92 minutos, aproximadamente la duración de una película.
PAL escribió:El juego online es gratuito en todas las consolas medinte 'tunneling'
Anon-EOL escribió:La única Microtransacción que le que queda a Nintendo es la de poner la cifra en el talonario firmado por el tito bill en cuanto no le vaya bien en esta nueva generación.