The TakeOver - "clon" de Streets of Rage/Final Fight [YA DISPONIBLE VERSIÓN FINAL]

YA DISPONIBLE VERSIÓN FINAL, ABANDONA ACCESO ANTICIPADO

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Nuevo proyecto de - Pelikan13x, creador de Sonic Fan Remix y de The 90's Arcade Racer, juego inspirado en las recreativas de carreras de Sega.

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Inspirado en los clasicos de lucha callejera, nos trae este nuevo juego creado en Unity, que permite controlar a un personaje el cual dispone de un botón para patadas y otro para puño, también puedes utilizar un arma, un movimiento especial o sacar el modo furia.






Steam Version 1.0 https://youtu.be/pH4GBSz2APE


Versiones antiguas Early Access
Un nuevo Final Fight!!! que bueno ;)

Habra que seguirle la pista, gracias [fumando]
juaduve escribió:Un nuevo Final Fight!!! que bueno ;)

Habra que seguirle la pista, gracias [fumando]



??? xD Es un clon del Streets of Rage
ElBarto escribió:
juaduve escribió:Un nuevo Final Fight!!! que bueno ;)

Habra que seguirle la pista, gracias [fumando]



??? xD Es un clon del Streets of Rage
Un poco de ambos. XD
Tiene muy buena pinta, habrá que votar el greenlight
A mí me parece muy descarado lo de este juego.

Gustándome lo que he visto en el vídeo, creo que se tendrían que currar un poco más es aspecto artístico ellos solitos y darle un poco más de personalidad, que por mucho que sea un homenaje no deja de ser un juego distinto al SoR o FF.

Además, que ese intento por imitar la música de Koshiro es aberrante, no sé si es la que le han puesto al vídeo o que el juego la lleva así, pero vamos, en cualquier caso, suena a marca blanca que no veas.

Y esto, insisto, lo digo gustándome lo que he visto en el vídeo.
Gromber escribió:
ElBarto escribió:
juaduve escribió:Un nuevo Final Fight!!! que bueno ;)

Habra que seguirle la pista, gracias [fumando]



??? xD Es un clon del Streets of Rage
Un poco de ambos. XD


No, solo de Streets Of Rage.
Gurifriskis escribió:
No, solo de Streets Of Rage.


Yo solo digo, lo que pone el creador:
The Takeover is and old school beat 'em up inspired by games like Final Fight and Streets of Rage.


Aunque esta clara la inspiración del prota, aunque le ha cambiado el traje y pelo, respecto a la primera demo, para no ser tan cantoso:

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Ahora me recuerda al Leon de RE xD
Soy amante de este genero olvidado, beat´em up
joseee24 está baneado por "flames y troleos"
Pero esto es vergonzoso, que jeta de clonar un juego y encima venderlo en steam... ¿? [facepalm]
Madre mía. No puede estar peor animado. Que animaciones más ortopédicas por dios.
Hombre para estar realizado por una persona, esta de puta madre, es un indie en plan retro, no se que esperas, mira el double dragon neon xD

Hasta 2017 aun puede mejorar.
Hombre, no espero que este perfecto, pero tengo visto cosillas hechas por 1 o 2 personas que tienen un saber hacer que da gusto.
Comentar que a salido la versión 1.3 del early access, con nuevo nivel y musica propia.

This update contains:

- 1 New stage for arcade and story mode.

- 2 new AI enemies.

- Original music tracks.

- Ability to use a machine gun (male character only for now).

- Updated AI.

- Many small gameplay tweaks.

- Several bug fixes.

These updates are PC only.


Gameplay: https://www.youtube.com/watch?v=cVbUdYgbKh0
Y Sega que tiene que decir de todo esto? Porque igual se ponen un poco tikismikis
Onizuka escribió:Y Sega que tiene que decir de todo esto? Porque igual se ponen un poco tikismikis



No tendran mucho donde rascar, el juego esta claramente inspirado en, pero no usa ningun material original como por ejemplo pasaba en el SoF remake.

Visto el ultimo video tengo sentimiento encontrados, en general me gusta, pero los personajes render y sus animaciones no me molan nada, por contra los escenarios me han encantado, y la jugabilidad parece buena. Solo espero que haya como minimo una "Putilla en cuero con latigo" si no sera una mierda de "yo contra el barrio" XD.
Comento las dos ultimas updates, hoy a salido la 1.5

Update #5, New content, audio and visual upgrades.
11 DE NOVIEMBRE - PELIKAN13X
This update contains:

-A Boss at the end of stage 2, the AI is currently placeholder

-Female character can now use the machine gun

-New destructible props

-Updated audio and visual effects

-Bug fixes


New stage added for arcade and story mode.
31 DE OCTUBRE - PELIKAN13X
This update contains:

- 1 New stage for arcade and story mode.

- 1 new AI enemy.

- Bug fixes.

These updates are PC only.


Video del modo arcade, en el estado actual: https://www.youtube.com/watch?v=Ef4Z_UIUiFw
aumentada la velocidad del gameplay

update6
This update contains:

- New AI spawn system. All enemy spawn positions have been changed and the difficulty balanced

-New camera system. Previously the camera would stop when 4 or more enemies where on screen. With the current system the camera will stop at predetermined spots and enemies will spawn in a sequence.

-New combo finisher for the male character.

-All characters including AI have been named.

-Numerous graphical updates.

-New post process filter to give the game a softer look.

-New counter/parry system. This is only for the male character and it's a last minute addition so it could change.

-Bug fixes.

These changes are PC only.

Thank you!

update7
This update contains:

-Faster game flow

-Life count system

-Reworked Ethan's combo system and polished animations

-Performance improvements for Stage 3

-Less aggressive AI

-Removed the parry system for now.

-Bug fixes.

These changes are PC only

I'm also working on a new stage that should be up in a couple of weeks.



https://www.youtube.com/watch?v=9TrPEu-kA40&t=0s
Improving the game's visuals.
Hey everyone,

I've seen some discussions about The Takeover on gaming forums and the most common complaint seems to be about the game's visuals.

People have commented on things like an overall cheap look, stiff animations and generic art style however most comments tend to be pretty vague.

In this discussion I would appreciate if you can help me by pointing out specific visual aspects that you think could be improved.

By specific I mean pointing out animations that look stiff or simply not fun to use and what makes them bad, is it the lack of animation frames or the motion itself. Do some characters look boring? Do you see areas in the backgrounds that could use some work and what would you add/take away etc...

For example there are a few animations on Megan that I'm not happy with and might redo, these include the air-punch (doesn't feel like it has enough charge behind it), running animation (looks awkward/not feminine enough) and uppercut (feels a bit boring for a finisher). I also think the game's logo is pretty weak and should be redesigned.

Of course time and budget constrains means major changes like using real time 3D models for the characters or changing the game's art style are not possible so keep that in mind.

Thank you!


https://steamcommunity.com/app/418620/d ... 387503370/
Nuevo video con personaje controlable nuevo y nuevas misiones como la de la playa o armado contra criaturas: https://youtu.be/66RI3ZO9C9s

han actualizado la versión de unity, por lo que tiene algunos bugs que tienen que fixear.
Nada simplemente comparto un gameplay de la ultima versión disponible en steam (2.7), tiene cinematicas, modo furia y algunos escenarios/musica nueva.

https://www.youtube.com/watch?v=sn5S9IqOvzs

Al final del video hay una fase/homenaje a afterburner

Poco a poco el juego va mejorando.
guardo sitio.... interesante para los que tenemos canas... o ya no jejeje
Versión 3.0, corrige muchas cosas, especialmente rendimiento y un configurador de input mucho mejor.
Confirma que el compositor original de los Streets of Rage, Yuzo Koshiro, va a componer un tema para el juego.

Update#21
5 OCTUBRE - PELIKAN13X
First of all I'm very happy to announce that Yuzo Koshiro is going to be doing a track for the game! The game is also going to be released for the Nintendo Switch.

This Update contains:

-New temporary input manager accessible through the options menu.
-1 new music track.
-New hit animations for all enemies.
-Numerous graphical and gameplay updates throughout the game.
-All enemy placement has been redone.
-Enemies will no longer leave the play area once they enter it.
-Bug fixes.
-Optimized performance.

These updates are PC only.

The game is now being polished and optimized, a lot of the groundwork has been redone and as such stages 5,6,7 as well as the cutscenes have been temporarily disabled.


Gameplay Versión 3.0 https://www.youtube.com/watch?v=R_zevWwgCM8

El juego tendra versión para Switch.
Gromber escribió:Versión 3.0, corrige muchas cosas, especialmente rendimiento y un configurador de input mucho mejor.
Confirma que el compositor original de los Streets of Rage, Yuzo Koshiro, va a componer un tema para el juego.

Update#21
5 OCTUBRE - PELIKAN13X
First of all I'm very happy to announce that Yuzo Koshiro is going to be doing a track for the game! The game is also going to be released for the Nintendo Switch.

This Update contains:

-New temporary input manager accessible through the options menu.
-1 new music track.
-New hit animations for all enemies.
-Numerous graphical and gameplay updates throughout the game.
-All enemy placement has been redone.
-Enemies will no longer leave the play area once they enter it.
-Bug fixes.
-Optimized performance.

These updates are PC only.

The game is now being polished and optimized, a lot of the groundwork has been redone and as such stages 5,6,7 as well as the cutscenes have been temporarily disabled.


El juego tendra versión para Switch.

Y lo tengo desde hace tiempo y me estoy esperando a jugar por todo este tipo de cosas. Cuando salga una versión que más o menos considere release final entonces lo jugaré. Quiero que me quede un buen sabor de boca con un producto que digas "ésto es comercial" y no "buena idea, pero se ha quedado a medio camino".
A mí me mola ir viendo como mejora, sobretodo si lo compras, pero si lo mejor habitualmente es esperarse a la versión final, si no tarda como juegos como rust o otros que son años jajaja xD
A mi me recuerda bastante mas al Pit-fighter de la recreativa en sus animaciones y la forma de luchar, veo poca esencia de final fight o street of rage ahi, por no decir nada.

Es como una fusion de pit-fighter y double dragon neon [reojillo]
Pues otro juego que pongo en "deseados" en steam [beer] [amor]
Nueva versión, añado gameplay, con una fase bonus con vehiculo a lo initial d y una de las ultimas con robots, según su creador, esta cerca de salir del early access.

Hey everyone, this could be the final update before the game is properly released.

It contains:

-1 new music track.

-Rearranged stage 4.

-New level hazards.

-Updated enemies and animations.

-Overall polished gameplay.

-Several bug fixes.

-Updated front-end.

-Boss dialogues.


Multiplayer and story cutscenes are still disabled for this version.

Mac support will be added after the game's release.

Thank you!


https://youtu.be/79vIF1pUq0c
Gromber escribió:Nueva versión, añado gameplay, con una fase bonus con vehiculo a lo initial d y una de las ultimas con robots, según su creador, esta cerca de salir del early access.

Hey everyone, this could be the final update before the game is properly released.

It contains:

-1 new music track.

-Rearranged stage 4.

-New level hazards.

-Updated enemies and animations.

-Overall polished gameplay.

-Several bug fixes.

-Updated front-end.

-Boss dialogues.


Multiplayer and story cutscenes are still disabled for this version.

Mac support will be added after the game's release.

Thank you!


https://youtu.be/79vIF1pUq0c

Lo tengo comprado desde hace un montón esperando que salga de EA para jugarlo.
A ver si es verdad que le falta poco...
3.6 Gameplay - Ahora se puede correr con el tipico movimiento doble a los lados.

https://youtu.be/WRPuGUZ5NZM

Cambios

Update#26

This update contains:

-New super attack.

-New intro cutscene.

-Japanese subtitles.

-Bug fixes.

-You can now also double tap left or right to start a run.

Thank you!
3.8 ya disponible, activado de nuevo el modo 2 players y las cinematicas, nuevo menu de configuración del mando, actualizado el survival mode y arreglos en la jugabilidad, fixes etc


Update#27

16 mayo - pelikan13x
This update contains:

-Co-op Multiplayer.

-Story cutscenes.

-New input system and improved gamepad support. The default button
mappings have been changed to a more traditional layout.

-New input menu that can be called at any time by pressing the options/select button or Q on the keyboard.

-Multiple gameplay tweaks, including revised combo timing.

-Updated survival mode.

-Bug fixes.

-Japanese subtitles have been disabled for this version.

Thank you!


Gameplay https://youtu.be/i5wXH_fAbzI
Little V - Kick it into Gear (The TakeOver Soundtrack) https://www.youtube.com/watch?v=3vUF47T3ojw
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Gameplay 3.9
https://www.youtube.com/watch?v=npxuNX_bQf0&t=1339s

This update contains:

-Reworked score system

-New ending cutscene.

-New combat sounds effects.

-Higher resolution enemy sprites.

-Smaller file size.

-Custom inputs are now saved when closing the game.

-Music volume option.

-Tweaked enemy AI.

-Bug Fixes.

With this update the game can be considered content complete, excluding the Japanese subtitles and the music track from Yuzo Koshiro. However it will remain in Early Access for further play testing, bug fixing and polishing for a little while longer.

Thank you for all the support!
Gromber escribió:With this update the game can be considered content complete, excluding the Japanese subtitles and the music track from Yuzo Koshiro. However it will remain in Early Access for further play testing, bug fixing and polishing for a little while longer.

Bien, ya queda poco para que al final lo ejecute pues xD
Lo compre hace milenios y esperando a la final final para jugarlo. Ahora ya me espero que lo saquen de EA y p'alante.
Hombre, puedes pegarte alguna partidilla sin mayor problema, pero ya que esperaste desde hace tela, pues nada ya va quedando menos.
Porfin la deseada canción de Yuzo Koshiro en la primera stage y el rodar al pulsar arriba o abajo dos veces.

This update contains:

-New music track by Yuzo Koshiro. This plays at stage 1 section 1 of the game.

-New dodge move. Double tap up or down to execute.

-Survival mode is now working again.

-Additional voice overs for the main characters.

-Balanced scoring system.

-Bug Fixes.

Thank you!



https://www.youtube.com/watch?v=CwvtR8s-g00
No habia visto esto, quizá es que soy un romántico y tiro mas a un estilo grafico antiguo para el genero, pero me gusta mas como luce Street Of Rage Remake por ejemplo, esa gente hizo un curro magistral, me lo he pasado varias veces en su dia y aun se me queda la boca abierta cuando lo recuerdo [+risas]

Decir que este está basado en SOR es quedarse corto, algo que ya habreis visto todos y casi que sobra decirlo XD coincido con el comentario de Gromber de que el nuevo estilo del prota hace que in game se parezca a Leon de RE, como he visto el ultimo gameplay de la 3.9 fue lo primero que pensé, digo coño me suena mazo este tio, pero no caia en quien [qmparto]

Los fondos del juego se ven bien, los escenarios y eso, pero ese estilo graficos para el personaje que manejas no termina de convencerme, casi que me desentona con el escenario y eso que es el mismo estilo grafico que los fondos de escenario, impresion que me da vaya.

Pero vamos, que estando basado en el juego en el que esta es asegurado que me va gustar, ya lo catare bien cuando este completo esto [360º]
Update#31

This update contains:

-Tweaked combos for Ethan and Megan.

-New animations.

-Super move is now independent of regular special moves.

-Special moves will cancel all other animations.

-Grabbing an enemy from behind will now allow you to throw him forward.

-Car and Jet stages now work as bonus stages, failing them will not lead to a
game over.

-No continues for Hard mode.

-Several bug fixes, gameplay balance changes and optimizations.

Thank you!

Update#30

This update contains several bug fixes, improvements and replaces the existing save system, unfortunately any saves up to now will be reset.

Thank you


Gameplay ultima versión: https://www.youtube.com/watch?v=8hz0N2to1fw
@Gromber Thanks.
¿Hay algún roadmap de los devs? Porque lo pillé en EA y esperando esperando para disfrutarlo por primera vez en su experiencia "final" al final me salen telarañas [+risas]
El contenido del juego, niveles, cinematicas, enemigos etc ya esta terminado, solo quedan ajustes, bugfixes y eso... en teoría cuando salga la de switch supongo que ya el juego estara bien terminado, pero nada de info sobre fecha oficial de salida del EA.
Update#32
4 noviembre - pelikan13x
This update contains some significant gameplay changes including a new game mode which allows you to switch between the three playbale characters during gameplay, adjustments to the combo system and the ability to juggle enemies in mid air. The jump button will now also cancel any attacks.

Between this and the previous update the gameplay has been smoothed out considerably, especially when the player is getting crowded.

There are still a few bugs to iron out before release however this could be the last update before the game leaves Early Access.

Some people experienced issues with their gamepads this month, unfortunately I was not able to recreate theses problems on my end using an XB360 or an XB1 controller however there have been updates to the input method.
Please let me know if you experience any problems.

Thank you!
Gromber escribió:
this could be the last update before the game leaves Early Access.

Aleluya xD

Pd.: Por qué no le tiraste un barril (pero en 3D) a la boca a éste? [qmparto] [qmparto] [qmparto]
Nuevo personaje y movimientos, aumentando los frames de los mismos etc

This update contains:

-A new playable character.

-An option for disabling enemy health bars and names.

-Ethan's combos and animations have been polished and updated.

-Megan has been updated, her sprites and animations where created again from scratch.

-Bug fixes and optimizations.

Jackson and Fight Relay mode are meant as bonus unlockables and they will be so when the game is properly released.They will remain unlocked for testing purposes while the game remains in Early Access.

The ability to save button mappings has again been temporarily disabled as it made the game unplayable for some people.

Thank you!


Gameplay: https://youtu.be/zeP8PhAovUQ
Gromber escribió:Nuevo personaje y movimientos, aumentando los frames de los mismos etc

Sabía que hice bien esperando para mi primera partida. A ver si hacen el release de una vez [rtfm]

¿Tienes relación con el equipo de desarrollo? La mitad de video de youtube son tuyos [+risas]
@exitfor nahhh soy muy fan del genero y la copia la gane en un sorteo de steamgifts, el proyecto me intereso desde el principio, pero ahora que lo dices, si saca el dev algo nuevo deberia regalarme otra copia solo por la promoción [carcajad]

Me esta molando mucho, ver como a estado evolucionando y dejarlo constar en video, no cuesta nada hacer un directo mientras se juega.
Update#36 - Gameplay
https://youtu.be/ws_qyqmGKc0
https://www.youtube.com/watch?v=v9nPw9NIpJ8

This update makes Jackson and Relay mode unlockable content. Finishing the game with any character will unlock Jackson and finishing the game with Jackson will unlock Relay mode.

End of level boss fights for stages 2,3,4,6,7 have been reworked with new attack patterns and animations.

The game over screen has been updated and can now be skipped.

There are also numerous small visual, audio and optimization updates including new sound effects and revised color grading.

Thank you!
13
Valo


Update#35

Following the rest of the main characters Connor has been updated to better reflect his stats. All of his animations and combos have been created again from scratch.

The way the super move bar fills up has been changed. It's now tied to a new combo counter, the longer the combo the faster it will fill up.

This update also contains many subtle gameplay/timing changes aimed at balancing the game. Killed enemies will no longer drop grenades in easy mode and the drop rate has been decreased in higher difficulties.

The ability to save button mappings is back again, please let me know if you encounter any issues.

Thank you!
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