[EMULADOR] Wiiengine 1.5B

Foro dedicado al software casero y los diferentes hacks no relacionados con backups
Hermes
MegaAdicto!!!
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Update 6-10-2008
Detalles: hilo_emulador-wiiengine-1-4_1087551_s150#p1713581925

Details: see readme.txt in the .rar


Hola

Aqui os presento un emulador de PCEngine portado desde la versión que hice para gp2x, el gp2xengine, con algunas cosas mejoradas:

- Soporta roms en formato .pce o comprimidas en .bz2 (el programa puede comprimir a este formato, pulsando un boton) o .zip

- Soporta isos y un fichero especial, .toc que contiene una descripcion de todas las pistas de audio-datos. Es decir: mi emulador soporta el audio tambien (que puede estar en formatos .WAV o .OGG) o discos con multiples pistas de datos.

- He preparado una utilidad para que te cree el fichero .toc y las pistas de datos en formato .iso y de audio en formato.ogg a partir de una imagen de CDROM en formato CUE/BIN

- Se soportan hasta cuatro Wiimotes y se pueden configurar los botones para añadir autofire o intercambiarlos, por ejemplo

- Se puede salvar el estado completo de un juego y recuperarlo para seguir jugando mas tarde. Los saves son comprimidos para minimizar espacio

- Se puede capturar un frame a formato .bmp y luego visualizarlo desde la misma Wii o exportarlo al PC para retratar una buena muerte XD, una puntuación conseguida o cualquier curiosidad. Cuando se entra en una rom el contador se establece a 0 y se van numerando las capturas de forma sucesiva.

Sobre el soporte de CDROM, por ejemplo, el dracula X ve reducido su tamaño desde los 506MB del .bin a solo 63 MB mediante iso/ogg.

Os recomiendo que leais el leeme.txt, sobre todo para saber como crear ficheros .toc (aunque la utilidad bincuesplit lo creará todo automaticamente, si dispones del juego CDROM en formato de imagen BIN/CUE.

Espero que os guste ;)

Wiiengine 1.5B (.dol + source code)
Ultima edición por Hermes el 06 oct 2008 17:42, editado 9 veces

krafff
Adicto
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En lo de la traducción no puedo ayudarte porque estoy convencido que mi inglés es más chapucero que el tuyo XD, pero menudo notición con el emulador ya que por la descripción va estar completito completito, no probé el de gp2x me quedé en la gp32...

Muchas gracias por el curre y por compartirlo y espero que aparezca pronto algún traductor competente para echarte una mano con ese texto ;)
Wiicode: 6271 1308 8613 5720

TheFireRed
Dancing Hero!
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¡Guay!

¿Funciona el Castlevania?

Y si el texto no es muy complejo, tal vez podría ayudarte. ;)

jedeitor
Novato
11 mensajes
desde sep 2006

He empezado, pero luego he pensado que igual alguien lo estaba haciendo. ¿Sigo? ¿Lo dejo?

Código: Seleccionar todo
Wiiengine 1.0 (c) 2008, Francisco Muñoz 'Hermes'

ATENTION: This software writes on your SD, creates directories, renames and erases files using libfat, so it is recommended to do a backup of the SD to avoid data loss.


Directory tree
   
root
|---apps
|---roms
        |--pcengine
              |--saves -> save states, WRAM saves
              |--img  -> .bmp, frames captured
              |--syscard.pce -> system card by default (you must include it for CDROM support)
              |--Rtype.pce.bz2 -> a game rom in one .bzip file
              |--bomberman.zip -> other game rom in one .zip file
              |--dracX.iso -> a CDROM game (without audio tracks)
              |--favorites -> folder with your favorites roms
              |      |
              |      |--- afterburnII.zip
              |      |......
              |--draculaX -> folder with a CDROM game
                     |
                     |---- draculaX.toc -> CDROM descriptor file (load this)
                     |----- track1.ogg  -> audio track
                     |----- track2.iso  -> data track
                     |----- track3.ogg
                     | ......
       
Note: the system card, can be compressed in .zip format (syscard.zip) or .bz2 format (syscard.pce.bz2)

     
Characteristics:

- Based on gp2xengine, the PCengine emulator I made for gp2x and that includes parts of Hugo and XPCE among others.

- 512 entries per directory. The main directory must be :/roms/pcengine and an additional level with different games can be added. (i. e.  :/roms/pcengine/DraculaX with the data/audio tracks needed for the game or :/roms/pcengine/favorites with your favorite games)

- Support of PCengine roms in .pce .bz2 or .zip. formats. A .bz2 compressor is included in the program to convert the .pce files to .bz2 from the file viewer.

- Support of CDROM in .iso and .toc. formats. The .toc format is a description file wich links the different audio and data tracks, and also can link a specific system ROM for the game. The audio tracks can be in .wav or .ogg format, 22.5/44.1Khz stereo/mono 8/16 bits. A system card is needed for CDROM support.

- The utility bincuesplit (created by myself) is included to extract the data and audio tracks from a cue/bin CDROM image. The program provides the .toc file and the audio tracks compressed in .ogg format. :)

Hermes
MegaAdicto!!!
11.053 mensajes
desde ene 2003

jedeitor escribió:He empezado, pero luego he pensado que igual alguien lo estaba haciendo. ¿Sigo? ¿Lo dejo?

Código: Seleccionar todo
Wiiengine 1.0 (c) 2008, Francisco Muñoz 'Hermes'

ATENTION: This software writes on your SD, creates directories, renames and erases files using libfat, so it is recommended to do a backup of the SD to avoid data loss.


Directory tree
   
root
|---apps
|---roms
        |--pcengine
              |--saves -> save states, WRAM saves
              |--img  -> .bmp, frames captured
              |--syscard.pce -> system card by default (you must include it for CDROM support)
              |--Rtype.pce.bz2 -> a game rom in one .bzip file
              |--bomberman.zip -> other game rom in one .zip file
              |--dracX.iso -> a CDROM game (without audio tracks)
              |--favorites -> folder with your favorites roms
              |      |
              |      |--- afterburnII.zip
              |      |......
              |--draculaX -> folder with a CDROM game
                     |
                     |---- draculaX.toc -> CDROM descriptor file (load this)
                     |----- track1.ogg  -> audio track
                     |----- track2.iso  -> data track
                     |----- track3.ogg
                     | ......
       
Note: the system card, can be compressed in .zip format (syscard.zip) or .bz2 format (syscard.pce.bz2)

     
Characteristics:

- Based on gp2xengine, the PCengine emulator I made for gp2x and that includes parts of Hugo and XPCE among others.

- 512 entries per directory. The main directory must be :/roms/pcengine and an additional level with different games can be added. (i. e.  :/roms/pcengine/DraculaX with the data/audio tracks needed for the game or :/roms/pcengine/favorites with your favorite games)

- Support of PCengine roms in .pce .bz2 or .zip. formats. A .bz2 compressor is included in the program to convert the .pce files to .bz2 from the file viewer.

- Support of CDROM in .iso and .toc. formats. The .toc format is a description file wich links the different audio and data tracks, and also can link a specific system ROM for the game. The audio tracks can be in .wav or .ogg format, 22.5/44.1Khz stereo/mono 8/16 bits. A system card is needed for CDROM support.

- The utility bincuesplit (created by myself) is included to extract the data and audio tracks from a cue/bin CDROM image. The program provides the .toc file and the audio tracks compressed in .ogg format. :)



Sigue, sigue no paares... ;)

jedeitor
Novato
11 mensajes
desde sep 2006

Bueno, tampoco es que sea profesor de inglés, pero yo creo que es suficiente pa que se entienda.

Por cierto, yo sí que probé tu emu para gp2x y era muy bueno. ¿Hay versión para PC? Es que en PC conozco 2 y no van muy finos. :)

Código: Seleccionar todo
Wiiengine 1.0 (c) 2008, Francisco Muñoz 'Hermes'

ATENTION: This software writes on your SD, creates directories, renames and erases files using

libfat, so it is recommended to do a backup of the SD to avoid data loss.


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|---roms
        |--pcengine
              |--saves -> save states, WRAM saves
              |--img  -> .bmp, frames captured
              |--syscard.pce -> system card by default (you must include it for CDROM support)
              |--Rtype.pce.bz2 -> a game rom in one .bzip file
              |--bomberman.zip -> other game rom in one .zip file
              |--dracX.iso -> a CDROM game (without audio tracks)
              |--favorites -> folder with your favorites roms
              |      |
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              |      |......
              |--draculaX -> folder with a CDROM game
                     |
                     |---- draculaX.toc -> CDROM descriptor file (load this)
                     |----- track1.ogg  -> audio track
                     |----- track2.iso  -> data track
                     |----- track3.ogg
                     | ......
       
Note: the system card, can be compressed in .zip format (syscard.zip) or .bz2 format

(syscard.pce.bz2)

     
Characteristics:

- Based on gp2xengine, the PCengine emulator I made for gp2x and wich includes parts of Hugo and

XPCE among others.

- 512 entries per directory. The main directory must be :/roms/pcengine and an additional level

with different games can be added. (i. e.  :/roms/pcengine/DraculaX with the data/audio tracks

needed for the game or :/roms/pcengine/favorites with your favorite games)

- PCengine roms support in .pce .bz2 or .zip. formats. A .bz2 compressor is included in the

program to convert the .pce files to .bz2 from the file viewer.

- CDROM support in .iso and .toc. formats. The .toc format is a description file wich links the

different audio and data tracks, and also can link a specific system ROM for the game. The audio

tracks can be in .wav or .ogg format, 22.5/44.1Khz stereo/mono 8/16 bits. A system card is

needed for CDROM support.

- The utility bincuesplit (created by myself) is included to extract the data and audio tracks

from a cue/bin CDROM image. The program provides the .toc file and the audio tracks compressed

in .ogg format. :)

- Up to 4 controllers support, using 4 wiimotes with 2 assignment modes. The Inteligent mode

assigns the controllers as they are switched on inside any of the menus (in the emulator only

the HOME button works, if the controller wasn't previously assigned) depending on the order and

number of controllers connected (i.e. controller 2 could be used for player 1 if there's only

one controller connected). The Direct mode assigns the number of the controller directly to the

number of the player.

- Possibility of programming buttons 1 and 2 as you like or activate autofire.

- Frame capture in .bmp format and image .bmp viewer. The emulator creates a directory for that

purpose :/roms/pcengine/img where it stores the images following a numerical sequence.

- WRAM autosave. The game will store data in a .wra file when exiting or by pressing the RESET

or POWER buttons on the Wii, in the directory :/roms/pcengine/saves

- Savestate support. Full support wich stores every game data (even CDROM), to be able to

recover them directly (by loading the .sav from the /saves/ directory) or from the configuration

menu once the game is loaded. Saves are stored in :/roms/pcengine/saves and they use bzip

compression to reduce filesize.

- PAL/NTSC video modes supported. Bilinear filtering for image improvement.



CONTROLLS

In the menus: A/1 and B/2 buttons have the same use

At the Digital PAD, UP/RIGHT select upwards and DOWN/LEFT downwards

In the File viewer:

UP/DOWN -> File selection

A/1-> Execute, watch bitmap, enter/exit directory.

B/2 -> Return to emulator (if there's a game running)

PLUS -> Compress ROMS (.pce ->.bz2)

HOME -> Erase files

In the BMP viewer:

UP/DOWN -> Previous and next .bmp

A/B/1/2 -> Exit

In the Emulator:

D.PAD -> PCengine D.PAD

A -> RUN button

PLUS -> SELECT button

1 -> Button 1 or 2 with or without autofire (by default, button 1). Selectable at Configuration

2 -> Button 1 or 2 with or without autofire (by default, button 2). Selectable at Configuration

MINUS+2 -> Captures a frame in .bmp format

B+PLUS -> Volume up

B+MINUS -> Volume down

In the Configuration menu:

UP/DOWN -> Move cursor

A/1-> Action

B/2 -> Return to emulator


Input Mode: PAD assignment mode

Button 1/Button 2: Button programming

Save Game State: Errr... saves the gamestate... LOL

Load Game State: Loads the gamestate (you can also load the .sav file from the /saves/           

      directory)

Game Exit: Exit the emulator

Return: Return to emulator (or press B/2)











TOC files

Toc format is exclusive for this emulator and is a list of ISO (data) and WAV or OGG (audio)

files.

The WAV files supported are 22050Hz, 44100 Hz, 8 y 16 bits, MONO or STEREO. Is recommended to

use 22050Hz y 8 bits format for space and speed reasons.

The OGG files are 44100Hz MONO or STEREO

Contents of a TOC file: The data/audio tracks have the word Leadin before them, and the word

Leadout must be written after the last track, without any spaces between lines.

You can write commentaries before the word Leadin (those commentaries can't include the word

Leadin!) and you can specify the rom with a given CDROM BIOS as follows:
syscard: supersystemcard_usa.pce

in this case, the system rom must be in the same directory where the .toc is, but if the

character '#' is added it will be taken from the directory :/roms/pcengine

i.e.:

syscard: #syscard3.pce.bz2

If the keyword syscard is not added: the default syscard will be used.

After that you can write the word Leadin and the file list as follows:

Leadin
track1.ogg
dracx-02.iso
track3.ogg
track4.ogg
track5.ogg
.......
drackx-22.iso
Leadout

You can specify the lenght of the audio tracks (in minutes, seconds, frames) as follows:

track3.wav 01:46:00

For the .iso data, this time is ignored, as the lenght of the file is directly used.

You can add a silence using the Pregap order:

Pregap: 00:02:00
dracx-02.iso


You can specify the absolute position (in time) where a track will begin, as follows:

Position: 00:47:65
dracx-02.iso

but you must take care that the previous track doesn't overlap with this one. i.e., let's

suppose the first wav track is 48 seconds long. We can specify a smaller lenght to avoid

overlapping data as follows:

track1.wav 00:44:00
Position: 00:49:65
dracx-02.iso

Important: the first track always starts at 00:02:00 and the emulator adjusts the lenght to

00:47:65 if it's smaller than this lenght.

Remember you can use the bincuesplit utility to extract the data and audio from a cue/bin image

file

Example 1: Automatic calculation (Dracula X)

Leadin
track1.ogg
dracx-02.iso
track3.ogg
track4.ogg
track5.ogg
track6.ogg
track7.ogg
track8.ogg
track9.ogg
track10.ogg
track11.ogg
track12.ogg
track13.ogg
track14.ogg
track15.ogg
track16.ogg
track17.ogg
track18.ogg
track19.ogg
track20.ogg
track21.ogg
drackx-22.iso
Leadout




Example 2: Manual lenght adjustment (Dracula X) and syscard selection

syscard: supersystemcard_usa.pce

Leadin
track1.ogg 00:48:00
dracx-02.iso 00:00:00
track3.ogg 01:46:00
track4.ogg 01:03:00
track5.ogg 01:36:00
track6.ogg 01:23:00
track7.ogg 01:04:00
track8.ogg 02:58:00
track9.ogg 01:43:00
track10.ogg 02:40:00
track11.ogg 01:41:00
track12.ogg 02:30:00
track13.ogg 02:27:00
track14.ogg 03:39:00
track15.ogg 02:25:00
track16.ogg 03:15:00
track17.ogg 01:29:00
track18.ogg 01:42:00
track19.ogg 02:00:00
track20.ogg 04:01:00
track21.ogg 04:13:00
drackx-22.iso 00:00:00
Leadout

_-Caleb-_
Adicto
286 mensajes
desde mar 2007
en Tenerife Barcelona xD

krafff escribió:En lo de la traducción no puedo ayudarte porque estoy convencido que mi inglés es más chapucero que el tuyo XD, pero menudo notición con el emulador ya que por la descripción va estar completito completito, no probé el de gp2x me quedé en la gp32...

Muchas gracias por el curre y por compartirlo y espero que aparezca pronto algún traductor competente para echarte una mano con ese texto ;)


Yo tb me kedé con el de gp32, y sus tropecientos juegos de naves, si esto llega a buen puerto, es de los fijos de mi sd.

Saludos!
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VozdeLosMuertos
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en Varsovia

Deduzco que ya está todo traducido, porque no veo nada en inglés en el texto inicial [+risas] o estoy ciego o he pasado muy rápido el texto, pero vamos, que entonces el emulador estará al caer :p

P.D. _-Caleb-_, tu norma va contra las normas. Para poner enlaces a web personales está el espacio que tienes en el perfil. [oki]

DRaGMaRe
 
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en Desconocida

VozdeLosMuertos escribió:Deduzco que ya está todo traducido, porque no veo nada en inglés en el texto inicial [+risas] o estoy ciego o he pasado muy rápido el texto, pero vamos, que entonces el emulador estará al caer :p
[oki]



Es que la traducción para la que pide ayuda es precisamente para pasarlo a inglés. Que por otro lado parece que ya está completa :)
Nintendo Network ID: DRaGMaRe | Abstenerse críos, por favor (>25 Años) | Indícame que eres de EOL y tu Nick.

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Hermes
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Bueno, subido está ;)

jedeitor escribió:Bueno, tampoco es que sea profesor de inglés, pero yo creo que es suficiente pa que se entienda.

Por cierto, yo sí que probé tu emu para gp2x y era muy bueno. ¿Hay versión para PC? Es que en PC conozco 2 y no van muy finos. :)


Muchas gracias por la traduccion ;)

El emu para gp2x era muy practico y por eso lo he querido portar aquí, mejorando en todo lo posible y arreglando problemas de compatibilidad (no te puedes hacer una idea lo que he tenido que liar para encontrar algunos bugs que tenía la emulación de la CPU, desde siempre)

Para PC no he hecho nada, aunque si lo hiciera, no se podrian compartir en principio saves, porque el emu de Wii es big endian y hay que hacer un jaleo para adaptar todos los datos.

De todas formas, la idea era usar la Wii, pues es mucho mas interesante y el Wiimote sirve perfectamente de control, mientras que el PC, es lo de siempre: un engorro (si no lo fuera, ni me planteaba hacer emus para las consolas [+risas])

Hay pequeñas cosas por mejorar, como por ejemplo: no hay soporte para ADPCM, pero el único juego que he visto que lo use, (de los que tengo) mide un huevo y ciertamente, no me interesa nada (es uno de sherlock holmes, con una iso supertocha y que incluye video en forma de tutoriales y cosas asi)

A mi PCEngine me gusta sobre todo por los juegos de naves, el bomberman, el Dracula X y alguno que otro curioso, es su mayoria en formato ROM (otra cosa que he mejorado, es la deteccion de juego encriptado, para evitar tener que llevar una base de datos)

En fin, ya me contareis que os parece :)

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