[HO] Starbound

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Starbound
No conocía el juego y tiene una pintaza interesante, esperaré con ansias su salida.
A seguir este hilo que este juego promete!

[beer]
Muy muy interesante! Espero que saquen una demo
Ya podéis ver algunas pantallas nuevas [beer]
Después de lo que han hecho con Terraria este juego cae el día de salida si o si, para mi esta gente se merece todo el apoyo posible.
Agon escribió:Después de lo que han hecho con Terraria este juego cae el día de salida si o si, para mi esta gente se merece todo el apoyo posible.


No podría estar más de acuerdo, tremendo aporte Saikuro.
Otro que se apunta al juego.

Ademas se podra escoger raza incluso puede que en algunos planetas haya lluvia acida y joda las construcciones
otro que tengo en favoritos apuntado desde que compré el terraria (y encima tocará comprar 2)... manda huebs.. para que despues digan que los graficos lo son todo.. contra más sprites* mas divertidos son.
Repito lo dicho por otros, este juego probablmente caiga de salida :D Se lo merecen.
SrX escribió:Nuevo vídeo!

http://youtu.be/9kXWeUc_e8c


Es una delicia ver lo suave que va el personaje. Además no salta ni una vez, sube y baja automáticamente los desniveles pequeños.
Además los bosques están muy logrados y son muy variados. Algún árbol lo veo muy pelado, pero no pasa nada tampoco.
Me ha molado :3
¡Al fin! Podremos subir esos desniveles tranquilamente sin tener que ir saltando a la vez que nos ralentizan. D:
SrX escribió:Nuevo vídeo!

http://youtu.be/9kXWeUc_e8c


Me ha enamorado la canción, ¿forma parte de la banda sonora del juego?.
El juego tiene una pinta tremenda. [flipa]

Seguro que caerá el día de su salida. [+risas]

¡Gran aporte!
Taureny escribió:
SrX escribió:Nuevo vídeo!

http://youtu.be/9kXWeUc_e8c


Me ha enamorado la canción, ¿forma parte de la banda sonora del juego?.


Seguramente si pero la banda sonora por lo que he leído esta en proceso
Los Avians:

Artwork:
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Captura de un templo Avian:
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Descripción:

Avian culture revolves around the worship of Kluex, the winged god of the Aether. Avians believe they were stripped of their wings as punishment for entering the mortal world and will only regain their wings in the afterlife should they achieve absolution through worship.Throughout their history Avians have always been a primitive race, making little scientific progress. Avian numbers were beginning to dwindle when a superior race took pity and bestowed the gift of advanced technology upon them. This new found tech allowed the Avians to flourish and spread across the universe, building temples of worship as they go.

Avians soldiers are trained from birth to be fierce warriors and will protect their temples at any cost. Avian weaponry may look primitive at first glance, but the incorporation of advanced technology makes them particularly formidable. Avian generals forge wings for themselves that function much like jetpacks.

Though rare, Avians have been known to stray from their religious culture. Dubbed the grounded, these Avians become outcasts and find solace amongst other races.
Se van a forrar y Steam se va a saturar el primer dia que salga
Starbound es el nuevo proyecto de Chucklefish bla bla bla.. creadores de Terraria


Vendido.
Wiki actualizada y os dejo la traducción de la descripción de la primera raza:

La cultura Aviar gira en torno a la adoración de Kluex, el dios alado del Éter. Los Avians creen que fueron despojados de sus alas como un castigo por entrar en el mundo de los mortales y sólo recuperaran sus alas en caso de lograr la absolución a través de la adoración.

Su historia ha sido siempre la de una raza primitiva, lo que les hacia tener muy poco progreso científico. Su población comenzaba a menguar, cuando una raza superior se apiadó y les concedió el don de la tecnología avanzada. Esta nueva tecnología permitió que florecieran y se extendieran por todo el universo, a medida que avanzan por el universo se dedican a la construcción de templos de culto.

Los soldados Aviarios son entrenados desde su nacimiento para ser guerreros feroces y proteger sus templos a cualquier precio. El armamento aviar puede parecer primitivo, a primera vista, pero la incorporación de tecnología avanzada los hace particularmente temibles.

Los generales aviar forjan alas para sí mismos que funcionan como jetpacks.

Aunque es raro, se conoce población que se ha desviado de su cultura religiosa, bautizada como los conectados a la tierra estos seres aviares se convierten en marginados y encuentran consuelo entre otras razas.
Este juego se lo va a partir, y seguramente pagare mas de 60 euros por el. Por que? siempre que alguno de estos juegos aparece en steam, compro 2 four packs para repartir entre colegas.
Que gano con eso? gastandome 60 euros en diablo he (mal) jugado yo. aquí vamos a disfrutar por lo menos 8 de un señor juegazo.
Arriba las desarrolladoras independientes y las buenas ideas. Que no pare. Esto es el nacimiento de una nueva era. El fa$cismo de EA, ActiBlizzard, etc. Y la libertad creativa y justa de estos señores. Les doy hasta un riñón si hace falta para que esto siga. (A los otros creo que les hemos pagado con dlcs sus vidas y las de sus hijos y nietos y bisnietos)
Nuevo vídeo con agua para el veranito:

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... F9gYfRTuyo

"This is the first pass of the water physics in Starbound. They’re super fast, work flawlessly over multiplayer and feature water pressure, drainage, flow, evaporation, swimming, applying force to the player and a bunch of other bits and pieces.

The “Blocky” look to the water isn’t final, the final pass will smooth that out, but I wanted to show you how fast and fluid the water is. The following is the result of a night of hijinks Kyren, Tiy and myself got up to.

Of interest to note is that we’re all in 3 different countries, one of which is across an ocean, yet the net gameplay was as smooth as you see in the video."
SrX escribió:Nuevo vídeo con agua para el veranito:

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... F9gYfRTuyo

"This is the first pass of the water physics in Starbound. They’re super fast, work flawlessly over multiplayer and feature water pressure, drainage, flow, evaporation, swimming, applying force to the player and a bunch of other bits and pieces.

The “Blocky” look to the water isn’t final, the final pass will smooth that out, but I wanted to show you how fast and fluid the water is. The following is the result of a night of hijinks Kyren, Tiy and myself got up to.

Of interest to note is that we’re all in 3 different countries, one of which is across an ocean, yet the net gameplay was as smooth as you see in the video."


Gracias por la info, espero el juego como agua de Mayo (y nunca mejor dicho) a ver que tal esa evolución en el sistema del agua, con respecto a terraria ha mejorado notablemente, al menos en lo que se puede apreciar en el vídeo, me ha encantado el efecto de presión final que acaba derribando medio muro y la velocidad a la que se expande, desde Vessel que ando entusiasmado con los juegos que me puedan ofrecer física de fluidos.

Estoy deseando explorar los planetas con la mecánica de Terraria, ¿se sabe si se podrá surcar el espacio? o ¿los viajes son automáticos?.
Con el verano parece que no abunda mucha info pero algo es algo:

Otro monstruo generado aleatoriamente:

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Comentan que están cerca del 1.000.000 sin incluir el colorido único de versiones de monstruos.

Sobre lo que comentas de si se podrá surcar el espacio? o ¿los viajes son automáticos? creo que ira mas en plan mapa galáctico y los planetas que vayas descubriendo seleccionables y zonas pendientes de descubrir.

No he sacado nada claro por ahora es un tema que están debatiendo parece.
Imagen

But it’s not just about the looks, every single one of these guns behaves differently.

Guns are divided into various classes such as Rocket Launchers, Pistols, Assault rifles, etc.

Each of those classes provides a range for various stats, including but not limited to.. clip size, reload time, fire rate, damage per shot, bullet spread and so on.

These stats are analysed to provide the overall level for a weapon.

Weapons also have a rarity value, ranging from common to super rare. A weapon’s rarity value gives it access to various pools of weapon mods. Weapon mods completely change the functions of the weapon. Examples of weapon mods might be explosive shots, bouncing bullets, branching shots and so on.

These mods are combined with the weapons stats to create a completely unique gun.

Guns are also divided into energy and ballistic weapons. Ballistic weapons require ammo and energy weapons use the players energy pool to fuel it’s shots.

On top of all this, weapons have utility functionality. Such as laser sight and flashlights.

Finally, there are visual differences for the projectiles and some guns have unique damage types.

Phew! This is just ranged weaponry.. there’s still melee weapons to talk about, but perhaps we should save that for another time.

Otra gota de info [beer]
¿No se sabe fecha de salida no? ya se que en la primera pagina pone 3T de 2012 pero vamos me gustaria algo mas concreto xD, lo malo o lo bueno es que se parece mucho a terraria y aunque el terraria me encanto no me gustaba repetir porque el tema de cavar me parece un poco pesado.

Saludos.
Agregado a la lista de SOLD!
Este va aser un señoooooooor juegazo. Que ganas le tengo!!!!!!
Se acaba el verano y vuelve un poco de información:

"For millenia the Apex were close to human in appearance until breakthrough research into accelerated evolution lead to the creation of the “Vestigi-Evo Process”. The VEP allowed the Apex to trade physical devolution for intellectual evolution.

The Apex operate under a collectivist regime controlled by the Miniknog (The Ministry of Scientific Progression). Each Apex dedicates his life to the survival and progression of the Apex as a whole. The nature of this regime allowed the VEP to be administered species wide in less than 10 years.

The most honored members of Apex society are those chosen by the MiniKnog to donate their bodies to furthering the VEP. Those chosen for the experimentation process are rarely seen again, but their names are said to be inscribed on the wall of the chosen which sits deep within the Ministry.

For a time the MiniKnog received criticism from several prominent Apex for what appeared to be a bias towards selecting only the poorest in society to be members of the chosen. This criticism was silenced however when the critics themselves were selected.

There are whispers of a rebel group ready to denounce the MiniKnog and lead the Apex into revolution. But in Apex society discussion of dissension is punishable by death.

Glory to the chosen!"

Imagen
Acabo de ver el hilo del juego y me parece impresionante, cae si o si. se pueden construir edificios y casas como en terraria?¿ o solamente se pueden cojer ejemplares de plantas y animales para explorarlos??
Estamos de vuelta con mas info:

Hi guys,

I know it’s been a little while since I’ve blog posted. That’s largely down to us crunching down on the game. So worry not, we’re making great progress.

Recently I’ve been asked a lot about how dungeon generation works. So I thought I’d give you a very brief run-down.



Essentially dungeons are divided into different rooms/corridors. Each room is made of a single image. Each pixel in an image references blocks, objects, spawn points, connection points and so on.

The engine then intelligently connects these rooms together to produce new dungeon layouts. It creates monster spawns and places chests in random locations inside the dungeon.

Here is one such image from the entrance to an Avian tower.

Imagen

Most of the pixel colours here reference various blocks and objects. But of special note are the grey, pink, blue and black pixels.

The pink pixels tell the engine to accept anything in that location.

The grey pixels tell the engine to fill those locations with the main blocks from whatever biome the dungeon appears in.

The blue pixels tell the engine where to connect this room to another room.

The black pixels tell the engine that there should be sky in this location.

Once the engine has read the image, connected it to other rooms and placed it in the world it looks like this:

Imagen

There are hundreds and hundreds of these images being used to generate all manner of different dungeons, temples, crypts, etc.

The engine is also capable of randomising what a particular pixel means, so a single room could appear in a multitude of different ways.

LUA scripts can be built directly into dungeons and wiring works too.



A video on travel from planet to planet coming soon!




Próximamente como dicen vídeo de viaje de planeta a planeta
Leyendo lo que dicen, me estoy quedando impresionado. Vaya juegazo que se viene señores!

A ver si lo sacan ya, que tengo ganas de enviciarme.
Vídeo como construir un edificio:

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 31Q0#at=50


Each player is equipped with a gun that can levitate, place and remove blocks and items. It’s capable of placing single blocks or blocks in groups of 4. So you can very quickly fill the space you need to fill whilst having the option to tweak smaller details. Every object that looks as if you can stand on it or place another object on top of it functions as you’d expect. Removing blocks with the block tool is quite slow (it’s not intended to replace mining tools), but it has the benefit of long range.

Any block can be placed in the foreground or the background, left click places/removes blocks from the foreground whilst right click places/removes blocks from the background. Allowing you to quickly alternate between the two.

We’ve tried to create a very visual means of building so the experience plays out beautifully in multiplayer, where you can see exactly what your friends are doing and build in a cooperative way.

There’s also some very basic usage of the wiring system in the video, watch out for that. Needless to say the wiring system is capable of much, much more.
lo que se dice... una pu*a obra de arte
No se puede pillar ya? D:
DaRKKoNNaN escribió:No se puede pillar ya? D:


Me pareció leer que en Diciembre salía, pero claro no hay nada confirmado, aunque me extrañaría que saliera tan pronto, quizá para mediados de 2013. Yo estaba ahorrando dinero para comprarme el Terraria rebajado que cuesta, si creo recordar bien, 2€ por ahí, pero por desgracia no podré comprar éste, tendré que esperar a las próximas rebajas, las del verano que viene xD
Por lo que se ve en el video, es similar a la forma de construir del terraria, pero mucho mas completa y compleja.
Con cada nuevo video mola mas.
Madre de Dios, que ganas de que salga.

Este cae el dia del lanzamiento, si o si. [amor]
TheDarkHeartX escribió:cuando sale?


Esa es la pregunta del millon. XD

Supùestamente sale este año, pero con lo poco que queda me da que se va pal 2013. Si no llega el fin del mundo tenemos starbound. XD
TheDarkHeartX escribió:cuando sale?


Supuestamente, leí que salía para Diciembre, pero como siempre pasa, no hay nada confirmado oficialmente, y me da a mi que con la cantidad de cosas que tienen que programar, lo veo bastante difícil que salga para esas fechas ;__;

Pero bueno, de todas maneras no creo que fuera a tener dinero para comprarlo, así que me tocará esperarme a las rebajas de verano. De mientras disfrutaré de los gameplays de la gente para ir viendo cómo es la mecánica del juego en profundidad.
Info de nueva raza, bio, capturas etc etc

Si alguien quiere traducción que avise.

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One would expect a race of sentient humanoid plants to be peaceful, nature-loving environmentalists – that presumption is what allows this hyper-aggressive tribal civilisation to thrive. Unwitting explorers are prey of choice to the carnivorous Florans, who frequently salvage or reverse engineer the technology they bring to enable their colonisation of the stars.

Introducing space travel to the primitive Florans had the undesired effect of Floran colonies spanning across star systems, each with their own customs and levels of aggression. Despite this, individual Florans have been known to split apart from their society to lead their own lives in isolation or in the solace of other races, at the cost of being cut off from the collective and considered enemies of all flora for good.

Though a unisex race, Floran culture values survival through reproduction and expansion over environmentalism or any percieved bond to Mother Nature. Cannibalism during funeral rituals and wars with rival factions are commonplace, though it remains unclear whether it’s out of conservation or simple tradition.

Their aggressive nature appears to be borne from a lack of a concept of non-plant life as opposed to outright contempt. Owing to their relatively young age as a species, this tenet dominates their culture and justifies their treatment of visiting races, though there are signs of some beginning to question this, implying that Floran individuals might not be inherently “evil” as previously thought.

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Hombres-Plantas caníbales del espacio, lol (parece el título de una peli de serie B)

¿Habéis visto el robot sobre el tejado de la choza de la derecha?
OniTako escribió:Hombres-Plantas caníbales del espacio, lol (parece el título de una peli de serie B)

¿Habéis visto el robot sobre el tejado de la choza de la derecha?


Es el hermano malo de Bender de Futurama XD
OniTako escribió:¿Habéis visto el robot sobre el tejado de la choza de la derecha?


LOL, ni me había dado cuenta hasta que lo has mencionado xD vaya vista de águila que tienes.

Gracias SrX por la nueva información, la verdad que le tengo bastantes ganas a éste juego y al Terraria. ¡Espero que los pongan de oferta en Navidades, sería genial!
yo sigo sin verlo, no veo ningun robot :S lo decíis en serio?

o es que os referíis a la forma que hacen el cuadro ese rojo con lo que tiene debajo ?? xD

si es eso hay que ver que imaginación os gastáis xD
King_George escribió:yo sigo sin verlo, no veo ningun robot :S lo decíis en serio?

o es que os referíis a la forma que hacen el cuadro ese rojo con lo que tiene debajo ?? xD

si es eso hay que ver que imaginación os gastáis xD

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