Quake 3: Arena, Quake 3: Team Arena y OpenArena [vitaQuakeIII]

Description:
vitaQuakeIII is a port of Quake 3: Arena, Quake 3: Team Arena and OpenArena based on ioquake3 engine.
I suggest NOT TO MESS UP with Setup menu since the release will have an already tweaked config file that should offer a good framerate without downgrading too much graphics. If you want to change some settings, edit q3config file inside baseq3 folder.

How to use lower resolutions:
To use lower resolutions to improve framerate more, edit in q3config file the r_mode parameter to:
0 = 480x272
1 = 640x368
2 = 720x408
3 = 960x544

How to enable dynamic lights and mipmaps:
If you used to play vitaQuakeIII before v.1.0 release, you probably have those two features disabled in your config files. To enable them edit:
r_dynamiclight from 0 to 1
r_textureMode from GL_LINEAR to GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR or GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST

Controls:
DPad or Left Analog = Move character
Right Analog/Touchscreen = Move Camera
L = Aim
R = Shoot
Cross = Jump
Square = Crouch
Circle = Use Item
Triangle = Change in use weapon
Start = Pause
Select = Show Score

How to use full game files:
To use full game files, you'll need data files updated to latest patch available.
Place pk3 files from baseq3 folder to ux0:data/ioq3/baseq3 folder for standard game and pk3 files from missionpack folder to ux0:data/ioq3/missionpack folder for Quake 3: Team Arena.

Regarding OpenArena core:
OpenArena core doesn't use OpenArena engine but still ioquake3 engine. This means some stuffs (especially in the renderer) are missing (eg. the particles renderer).

Changelog:
- Updated to latest vitaGL usage.
- Updated to GCC10 usage.
- Enabled multitexturing usage (huge performance boost).
- Enabled texture compression usage.
- Fixed dynamic lights, now they render properly (r_dynamiclight).
- Removed Urban Terror core (too heavy for PSVita).
- Fixed several renderer related glitches (eg: fog not properly rendering in some maps).
- Fixed portals and mirrors rendering (r_noportals).


https://vitadb.rinnegatamante.it/#/info/375
https://github.com/Rinnegatamante/vitaQuakeIII
No es una nueva actualizacion,verdad?
Yo tengo la carpeta ioq3 que es la misma de android y te vale
En cuanto a quake 2 no lo tengo a full aun teniendo la carpeta base
En quake 1 te vienea version shareware,pero si bajas las carpetas en stream puedes jugar la version full de las dos versiones que trae
xawman escribió:No es una nueva actualizacion,verdad?
Yo tengo la carpeta ioq3 que es la misma de android y te vale
En cuanto a quake 2 no lo tengo a full aun teniendo la carpeta base
En quake 1 te vienea version shareware,pero si bajas las carpetas en stream puedes jugar la version full de las dos versiones que trae


La novedad es que es la versión v.1.0, si vienes de una anterior, como la 0.9.5 o anterior, debería funcionar los juegos que lo hacian antes.
No lo he probado la verdad.
Intentare ser mas conciso aqui
Quake 1 si te bajas la version de github solo trae la version shareware(gratuito),sin embargo si consigues las carpetas rogue(428 mbs)y la carpeta hipnotic(213 mbs)puedes jugar a los mission packs scourge of armagedon y disolution of eternity.los puedes conseguir en steam y creo que hay un tercero.como instalarlo?cuando das a la burbuja y aparece lo del cuadarado de iniciar,si te fijas abajo pone "click here to launch with custom args"le das ahi te sale el editor de texto y escribes:ux0:data/Quake/hipnotic(o rogue)
Ahora deberias entrar en el juego pero en vez de estar las puertas bloqueadas y la version shareware,ahora hay dos nuevas puertas,una por cada juego.insiste si no funciona y prueba en el menu donde pone mods,eso si perderas la version shareware
Quake 3 este es facil si tienes el juego en android con la carpeta ioq3(3.63 gbs) la pones en ux0:data/ioq3/,asi,y ya esta version full
Quake 2 este es un rollo no he conseguido que funcione aun con la carpeta base(1,13 gbs),eso si despues de ponerle las carpetas rogue y xatrix,y con los mission packs(439 mbs),no consigo que se ponga full,como los demas,solo puedo jugar a la version shareware(la base),si alguien sabe que avise
Nueva versión



Changelog (v.1.1):
- Updated to latest vitaGL usage.
- Added multithread support (controllable from r_smp cvar) for better performances.
- Added gyroscope aiming (controllable from cl_gyroscope, cl_gyro_h_sensitivity and cl_gyro_v_sensitivity cvars).
- Made so that right analog sensitivity can be adjusted via cl_analog_slowdown cvar.
- Made sv_pure 0 by default making offline games run with better performances.
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