[HO] Yakuza Saga

1445, 446, 447, 448, 449
AkrosRockBell
鬼を討つ鬼
14.941 mensajes
desde may 2012
en マホロバの里
Otro que sigue con el Yakuza 0.
Yuki y el arco de Kyabakura es lo putísimo mejor. Que le jodan a la historia, llevo 40 horas y no paso del capi 7, me paso el día haciendo secundarias y luchando contra los 5 billonarios y los "Five Stars".

Quiero una sitcom con Youda, Yuki y Majima xD
Tommy_Vercetti
BioShocked
7.380 mensajes
desde jun 2003
en Alicante
Editado 5 veces. Última: 17/10/2017 - 18:08:26 por Tommy_Vercetti.
-Nayru- escribió:Buenas, precisamente del Yakuza 0 vengo a hablar.
Es la primera vez que juego a la saga, por recomendación de un amigo y también porque me encanta la cultura japonesa y este juego tenía todas las papeletas de molarme. Me parece de lo mejor que he jugado en los últimos años, la historia de los 2 protagonistas parece de guión de película, muy interesante y muy buenos giros.

Las substories la mayoría son muy divertidas de hacer, cosa que me ha sorprendido también. Es una pena que mucha gente se lo pierda por el tema de el inglés, que la verdad es bastante elevado el nivel que hay que tener, yo hay palabras que no sé a veces qué significan y solo por el contexto entiendo qué quieren decir (encima está también el inglés "barriobajero" de los yakuza xDD).

Ahora mismo llevo un par de días que estoy dedicándome en exclusiva al negocio del Sunshine cabaret club de Majima, vicia bastante jaja

Después de este tengo el Kiwami, asi que tengo Yakuza para rato :) ¡Me alegra haberla descubierto!


Me alegro mucho, es de lejos de las mejores sagas de videojuegos de todos los tiempos, solamente que, por culpa de la barrera del idioma, mucha gente se la pierde. A los que nos gusta la cultura Japonesa...es un pasote. Ya verás con Yakuza 6 el curro que tiene, y el Kiwami 2 parece que se lo están currando muchísimo también.. Fíjate lo friki que se puede llegar a ser, que yo, de vez en cuando me doy una vuelta por "Sotembori" porque echo de menos el Dotombori real.. [facepalm] [qmparto]

Me ha entrado morriña..por curiosidad os dejo unas fotos de sitios reales que visitamos en la saga;

Don Quijote en Kamurocho;
Imagen

La puerta roja que ya conocéis todos (Kamurocho);
Imagen

La entrada que en el juego son 2 piernas de mujer (Kamurocho);
Imagen

Un par de fotos de la avenida grande de Kamurocho;
Imagen
Imagen

Sotembori;

Imagen
Imagen
Imagen
Imagen
Imagen


Onomichi (Hiroshima, Yakuza 6);

Imagen
Imagen
Imagen
Imagen
Imagen
Imagen
-Nayru-
@Tommy_Vercetti Joder, las fotos de Kamurocho y Sotenbori son exactas al videojuego jaja es super realista y con mucho detalle, y eso que el Yakuza 0 está basado en los años 80 :)
Tommy_Vercetti
BioShocked
7.380 mensajes
desde jun 2003
en Alicante
Editado 1 vez. Última: 18/10/2017 - 11:34:12 por Tommy_Vercetti.
-Nayru- escribió:@Tommy_Vercetti Joder, las fotos de Kamurocho y Sotenbori son exactas al videojuego jaja es super realista y con mucho detalle, y eso que el Yakuza 0 está basado en los años 80 :)


Jaja pues las de Onomichi cuando lo veas más, eso si es exactamente igual. Tengo ganas de ver Kiwami 2 ya que sale el Sotembori actual. Dotombori creo que es la zona de ocio que más me gusta de Japón, por encima de los sitios de Tokyo. Cerca está Nipponbashi, una especie de mini Akihabara con mejores precios en frikadas y juegos. Cuando vayas fliparás. Hypéate lo que haga falta que ver aquello es un punto y aparte en tu vida.
elokillo
Seguero!!!
1.220 mensajes
desde ene 2004
en Cordoba
Hola,

Me acabo de pasar el Kiwami y me ha gustado mucho (Ya en su día me pasé el 1 jejej) me recomendáis pasarme el 2 o seguir con el zero?


Saludos
Daniken79
MegaAdicto!!!
587 mensajes
desde sep 2012
elokillo escribió:Hola,

Me acabo de pasar el Kiwami y me ha gustado mucho (Ya en su día me pasé el 1 jejej) me recomendáis pasarme el 2 o seguir con el zero?


Saludos



Mejor el Zero.
tiku
Fija! >_<
12.967 mensajes
desde mar 2002
en En la Torre Oscura
A mi el 2 me parece el mejor de la saga xD
Sergirt82
Like a Dragon
6.294 mensajes
desde abr 2010
en Maison Ikkoku
* Ventas de la primera semana del Kiwami en VGChartz:

USA: 54,408
Europa: 30,173 (UK: 5,409 ; Alemania: 4,372 ; Francia: 5,633)

http://www.vgchartz.com/game/86406/yakuza-kiwami/


Y mirando las ventas acumuladas del Zero:

USA: 82,449
Europa: 116,008

http://www.vgchartz.com/game/84444/yaku ... e-of-oath/


* Nuevos datos del Kiwami 2:

■ Adventure

◆ New Nightlife Island

The Goal: To Become the No. 1 Cabaret Club in Japan


The immensly popular “Nightlife Island” play spot that debuted in Yakuza 0 finally returns in Yakuza: Kiwami 2. While keeping the fun of the original, “New Nightlife Island” adds many new elements and features, is even easier to play, and has even more exciting content. Many of the characters that appeared in Yakuza 0, including the heroine Yuki, will appear again. The setting is the “Cabaret Club Grand Prix,” a competition to decide the number one cabaret club in the country, where you can enjoy grand-scale “Cabaret Club Business Battles.”

Imagen

Imagen

Story

After a certain trouble, Kiryu comes to know Yuki, the owner of the Sotenbori cabaret club “Four Shine.” However, Four Shine is losing a lot of staff due to the business obstruction and overbearing recruitment of the huge cabaret club company known as the Kanzaki Group, and is being forced into a position where it cannot make business.

In order to escape that dilemma and as her last bet, Yuki decides to participate in the “Cabaret Club Grand Prix,” a competition to decide the best cabaret club in the country. If she wins, it will come with the impact of major publicity, but if she loses, it is possible her reputation will sour and she will lose the club.

Yuki’s enthusiasm to challenge the competition with such unyielding conviction moved Kiryu, and he decides to support her business. Will Kiryu be able to win this competition against the Kanzkai Group and the country’s other veteran cabaret clubs, and save Four Shine?

Imagen

Imagen

Basic Rules

This play spot is a simulation game where, as club manager, you will assign hosts based on the customers that visit the cabaret club one after the next. If you assign a customer a host suited to their tastes, they will spend a lot of money. The abilities of your dozens of hosts are extremely varied. As you grow, your abilities will increase, and you will be able to satisfy even more customers. Understand each customer’s preferences while developing your hosts to increase sales, and aim to become the number one cabaret club in the country.

Imagen

Imagen

Cabaret Grand Prix

The setting of New Nightlife Island is the “Cabaret Club Grand Prix,” where veteran cabaret clubs from around the country gather and compete to determine the number one cabaret club. Cabaret clubs from not only Sotenbori, but from all over the country, will become your rivals.

The Cabaret Club Grand Prix consists of four leagues—the “Fresh League,” “Paradise League,” “Executive League,” and “Millionaire League.” The story will develop as you win through all of these leagues, and defeat the champion of each league. It will then be possible to challenge the current number one club in the country, the Kanzaki Group’s famous “Sotenbori Sunshine.”

Imagen

Imagen

Popular Sexy Actresses Appear as Rivals

—Kirara (voiced by Kirara Asuka) – Final Championship

The top host of “Sotenbori Sunshine,” the current champion of the Cabaret Grand Prix. She is known as a “legendary hostess.” She considers Four Shine owner Yuki a rival.

—Aika (voiced by Aika) – Paradise League

With the nickame “Festival Queen,” she is the queen of the world of excitement. She can make any customer feel merry and cheerful.

—Shouko (voiced by Shouko Takahashi) – Executive League

A host who earned the name “Perfect Queen” from her ability to perfectly serve customers. She is very professional and has a high reputation among cabaret connoisseurs.

—Kana (voiced by Kana Momonogi) – Fresh League

A newcomer to the Kanazaki Group. With her serious and hard working customer service, she is driving the success of the newly established club, “Hiroshima Sweet God.”

—Yua (voiced by Yua Mikami) – Millionaire League

A former idol and novelty hostess. Due to her overwhelming popularity, she is known as the “National Hostess.”

Imagen

◆ New Clan Creator

Evolved Large-Scale Battles


The “Clan Creator” play spot that debuted Yakuza 6: The Song of Life, in which the player could enjoy dynamic tactical battles where one large group of people fought against another large group of people, has been significantly enhanced for Yakuza: Kiwami 2. Set at “Majima Construction,” which is led by Goro Majima, huge battles will unfold where hundreds of enemies and allies alike are jumbled together.

The “New Clan Creator” has completely new rules compared to the previous Clan Creator. It has evolved into a “defense-type” real-time strategy game where you protect Majima Construction from foreign enemies. It offers deeper enjoyment than the previous Clan Creator.

Also, the five legendary wrestlers Keiji Mutoh, Masahiro Chono, Riki Choshu, Genichiro Tenryu, and Tatsumi Fujinami will appears foreign enemies that attack Majima Construction.

Imagen
Imagen
Imagen
Imagen
Imagen

Story

Goro Majima, who left the Tojo Clan and went legit to start up the “Majima Construction” construction company, successfully contracted a major project known as the “Kamurocho Hills Construction Project.”

However, Keiji Mutoh, the president of “Mutoh Real Estate,” a corrupt real estate corporation that had their eye on this money-moving project, colludes with Masahiro Chono, the leader of Kamurocho’s largest gang “Colors,” and the legendary land sharks known as “The Three Land Musketeers”—Riki Choshu, Genichiro Tenryu, and Tatsumi Fujinami—to hinder Majima Construction and plunder the business entirely.

The construction period was delayed as a result of their repeated obstruction, and Majima Construction’s Kamurocho Hills Construction Project was driven to the point of deadlock. As a debt of gratitude to Majima, Kiryu decides to cooperate with Majima Construction. Will Kiryu be able to destroy Mutoh and his men, and protect the Hills Project?

Imagen
Imagen
Imagen
Imagen

System

For missions, you can choose a maximum of nine workers to dispatch. You can strengthen Majima Construction’s facilities by spending money. If a mission is too difficult to clear, try strengthening the construction site’s facilities.

Imagen
Imagen
Imagen
Imagen

Battle

The New Clan Creator’s battles are defensive-rule and task the player with protecting the facility to the very end from the enemy attacks as they appear one after the next. Control a maximum of nine characters and protect the facility from the enemy army attacking to destroy the facility. With a limited number of defense members, these battles are made up of hundreds of people where you will prevent the enemy’s attack. If you defend against the enemy attack without your facilities being completely destroyed, you will win, but if your facilities are completely destroyed in the middle of the battle, you will lose. Workers have secret techniques and abilities that exhibit various effects during battle, which you can use to more favorably progress the fight.

Imagen
Imagen

Network

By using the network feature, you can play limited missions. Through this, you can play exclusive missions where special enemies appear and high-difficulty challenge missions. Also, when you clear a mission, you will earn a score, which will be registered on the network rankings. In this way, you can compete with players across the country.

Imagen
Imagen

Fuente: Gematsu

Dene
Hey! Ho! Let's Go!
3.267 mensajes
desde abr 2007
en Seaside Route 765
El 0 suma casi 200.000 en occidente, supongo que sufiente por lo menos para que salga rentable seguir traduciendo al inglés y lanzarlos en físico.
Sergirt82
Like a Dragon
6.294 mensajes
desde abr 2010
en Maison Ikkoku
Han actualizado la pagina web oficial de Yakuza 6 en occidente:

http://yakuza.sega.com/yakuza6/home.html

Aquí unas cuantas imágenes de como queda en inglés:

Imagen
Imagen
Imagen
Imagen
Imagen
Imagen
Imagen
Imagen
Imagen
Imagen
Imagen
Imagen
Imagen
Imagen
Imagen
Imagen
Imagen
Imagen
Imagen
Imagen
Imagen
Imagen
Imagen
Imagen
Imagen
Imagen
Imagen
Imagen
Imagen
Imagen
Imagen
1445, 446, 447, 448, 449