(HO) NSC_Builder 1.01B. Multiherramienta conversor nsp\xci, verificación e información de archivos..

1, 2, 3, 4, 535
NSC_Builder v1.01b
NOTA:
Parece que me olvidé de añadir la carpeta bin en las builds x86 y x64, con lo que el modo mtp fallará para los usuarios de esas builds o estarán usando el nscb_mtp.exe de 1.0. Se recomienda repetir la descarga.
https://github.com/julesontheroad/NSC_B ... /tag/1.01b
- 1. Soporte para DBI 155-156
- 2. Opción para hacer copia de partidas solo para juegos instalados (DBI >155)
- 3. Instalación de xci y xcz desde google drive. (excluídos de momento juegos multiprograma)
- 4. Añadido archivo de configuración para buscar xci en la SD únicamente en las carpetas seleccionadas (por defecto las que usa SX OS)
- 5. Añadido autoactualizar usando registro en vez de juegos instalados y xci en sd
- 6. Selector de archivos soporta selección de varios archivos al mismo tiempo.
- 7. Pestaña "Files" mejorada en interfaz.
- 8- Diversos bugs solucionados y otros cambios de menor importancia.

Imagen
Imagen

NSC_Builder v1.00
- 1. Added NSCB.exe
- 2. Direct xci and xcz installation over mtp from local sources
- 3. Direct nsp installation patching from local sources and standard crypto option
- 4. Direct xci and multi xci creation directly on the SD over mtp from local sources
- 5. Added folder-walker on all modes for local and remote Resources
- 6. Added local library support for all NSCB modes
- 7. Added server and interface trigger on the main NSCB bat
- 8. Bugfixing and small stuff
NSC_Builder v0.99
Presentando MTP Mode un manager mtp para DBI Installer
Probablemente uno de los mayores lanzamientos de NSCB en el último año, al menos en cuanto a código generado. Dado que DBI Installer da un buen acceso a las particiones en información de la switch lo siguiente ha sido implementado:
I.- Instalador via usb-mtp. Local, google drive, 1fichier
II.- File transfer. Local, google drive, 1fichier. IIncluye genera xci y xci multicontenido multicontent xci y envíalo a la switch.
III.- Auto-updater. Compara tus librerías contra el contenido instalado en la switch e instala actualizaciones y dlc via usb. Local, google drive
IV.- Desinstalador.
VI.- Dumper de contenido en nsp.
VI.- Limpiador de placeholders y juegos archivados.
VIII.- Información varia como un comparador del contenido instalado de la switch contra nutdb, especificando en pantalla los nuevos dlc y actualizaciones disponibles
IX.- Dumper de juegos guardados en formato JKSV
X.- Generador de archivos para SX autoloader
https://github.com/julesontheroad/NSC_B ... /tag/v0.99
-Versión 0.98
https://github.com/julesontheroad/NSC_B ... tag/v0.98b
-Beta (0.99) - Python
https://github.com/julesontheroad/NSC_B ... e/Beta.zip
NSC_BUILDER v0.98
Updated the locations of nutdb data(though the db method is bound to be changed on next release)
Added Opencritic Data to the gui interface
Metascores, Userscores and Opencritic scores are shown only if available. If the openscore matches the metascore the openscore is hidden.
Fixed the "Not packed" issue on ncz compression, thanks to blawar for the solution.
Added initial Google Drive Support. Initial release covers:
Support for Public and Private google drive
Search on drives and TeamDrives
Ability to add several accounts
Easy to use graphical console interface
Ability to download xci files trimmed or supertrimmed and nsz\xcz files compressed or uncompressed directly from google drive.
Ability to show several file information from google drive (verification still missing)
Ability to add several google drive accounts.
Ability to make several google drive libraries and add several download locations for quick access.
To use google drive you need to:
1.- Log in https://developers.google.com/drive/api ... art/python using your account, then press "Enable the Google Drive API" and download credentials.json
2.- Add the credentials.json to zconfig\credentials
Note: You can use this file to add any google drive account but it will show a warning if you add a different one that the one used to download it. The credentials.json only need to be used once so you can download it again to add a second account. Alternatively you can rename it as token_name.json token_name is the name of your account in NSCB.
3.- To use google drive with NSCB go to the CONFIGURATION mode and the Input "6" to enter into GOOGLE DRIVE OPTIONS
4.- Add the token_name you wish and the browser will be launched for you to select your account
Note: Headless systems can use:
squirrel.py -lib_call Drive.private create_token "token_name"
Note2: A token name represents the drive account and is use for locations, for example a token called drive is used for drive:/xcifolder/xcifile.xci
Any location has all Teamdrives available which can be chosen via a graphical interface or by setting up libraries.
5.- Optionally setup libraries:
a) Remote libraries:
Go to zconfig and use "remote_libraries_example.txt" to create a "remote_libraries.txt"
Parameters are Library_Name, Route\Path (starting by token_name) and Team Drive Name.
If the location isn't in a TD put None in the last parameter.
b) Download libraries:
Go to zconfig and use "download_libraries_example.txt" to create a "download_libraries.txt"
Parameters are Library_Name, System Path to folder
6.- Enter in NSCB and press "D" to enter in google drive mode.
1.) Option 1 is the download option, it allows public links, direct file location paths, direct folder locations paths, selection of a folder via folder walker or selection of several libraries.
* Folders and libraries allow for filter search and when needed the program will allow you to select the TD for the account.
* Folders and libraries allow for search using a name.
* When a xci\xcz\nsz file is detected you will be prompt to select the options to handle it: (uncompress\trimm\supertrimm ...)
2.) Option 2 is the file info option. It can show several info of a file without downloading it. It still misses nut info, npdm info and verification. They will be added at a later time.
Hope you enjoy this update. It marks the beginning of some interesting stuff that will come later.
NSC_BUILDER v0.95 - xcz format, fixes and other stuff:
- Added xcz format supertrimmed to compressor. This means that it won't pack the update partition (system firmware content), a lossless compressor that will compress that partion will be added at a later time.
- Added more compression presets
- Added nsz and xcz verification to both the file-info gui and the batch interface
- Added renaming for nsz and xcz.
- xcz and nsz support will be added slowly to all functions
- Added option to convert xci to nsz when compressing them in configuration. It is a highly unneeded thing to do since tinfoil would install xcz or nsz files but to each their own if you feel the need of converting at least do it in a restorable and verifiable way.
- Added more information options in the FILE-INFO mode for nsz\xcz
- Fixed user compression profile configuration.
- Added -1 threads as an option. This sets the threads depending on the cpu logic cores.
- Reduced nsz header size and change file order to standard cnmt order.
- Individual mode will now filter the extensions not supported for the selected function preprocessing.
- Added romaji conversion as optional when renaming files.
- Added option to select files and folders to add to list via filebrowser window.
- Changed Read_cnmt option in File-Info to reflect the improvements made to it in the gui.
- Fixed restoration for keygeneration10
- Fixed verification for files transformed from keygeneration10 to a lower one.

Note: All the building processes and verification of unmodified files were unafected the
issue was in header restoration to keygeneration10 since it must be specified in hex as
0A instead of 10.

- Added RSV for 9.01 to the RSV check and restoration.

NSC_BUILDER v0.91. Introducing NSCB File_Info:
- Current functions are:
* Game Information. Combines data read from file with eshop data from nutdb
* Description: Description from the eshop (nutdb)
* Image Gallery: Pictures from the eshop (nutdb)
* BaseID File-Tree: Shows the lates version for dlcs and updates associated to the game (nutdb)
* Titles: Advanced Files List from NSCB-new
* NACP Reader from NSCB
* NPDM Reader from NSCB
* CNMT Reader from NSCB
* Verification from NSCB, till Level 2 so it's loaded fast. Use normal NSCB for hashing for now.
v0.90c- Bugfixes:
- Fixed issue with renamer where it didn't delete processed items from list when using one worker
- Disable threaded renames since for some reason the changes i did in 0.90b broke it apparently. Threaded database processing is working fine, i'll activate the renamer when i have time to debug the issue.
- Updated the offline nutdb zip. Remember those files are set to update once a year, i'll add a manual updater in 0.91 but if you want to force the update of the files you can delete the json files in the db folder, also you don't need the zip, the normal NSCB is setup to redownload the json files every 24h, this can be modified editing "NUT_DB_TITLES_URL.txt" and "NUT_DB_REGIONS_URL.txt" as described in v0.90 release notes.
v0.90b- Bugfixes:
- Fixes issue with name detection for dlcs non listed in the nutdb json files
- Adds nsx format to allowed for the info functions. Except for the npdm reader the reason is that without a titlekey you can't read the npdm file
- Fixes routes for the download of the nut json files for exe releases. Now the json get download correctly to zconfig\DB
- Fixes thread support for renaming and DB operations
- Fixes the option 14 not working on the configuration
- Note: For offline support on NSCB you need to download the json files and add a big refresh value to NUT_DB_REGIONS_URL and NUT_DB_REGIONS_URL.txt, then you can update them manually. I'll add support to manual update from the program on next release.
For now a nutdb.zip that has been added to the release, download it if you want to use the previously described scheme. The zip already includes the 4 nutdb json files that are being currently used, it also includes a value of 9999 hours in the refresh time, that's more than a year.
Download that file, and extract it in NSCB route. It already includes the zconfig folder. Overwrite the contents when asked by your system.

v0.90- Several Bugfixes and aditions:
- Since i've been made aware of several bugs while i was on vacations I decided to release an early v0.90. Several experimental stuff has been added to squirrel but is not available on NSCB yet.
- Bugfixes:
* Fixed another error that prevented the creation of titlerights removed multi-nsps
* Expanded xci trimming functions in indidual mode, after selecting trimming now there is these options:
- Supertrimmer. Removes ending padding, padding between partitions, logo partition, firmware from update partition and content from normal partition. Also removes game updates from the xci but keeps dlc. Respects certificates. Meant for xci installation on tinfoil while keeping file verification
- Supertrimmer respecting updates. Supertrimm that keeps game updates.
- Normal trimming: Removes "FFFF" end padding
- Untrimmer: Adds back "FFFF" end padding
* Fixed dlc naming. Current approach will use the nut json files. The json files are downoaded to the DB folder for speed on demand. The url and refresh time of the json files is controlled by "NUT_DB_TITLES_URL.txt" and "NUT_DB_REGIONS_URL.txt" in zconfig.
The refresh time has 3 parameters, representing hours, minutes and seconds. The defaulted time is 24h for each json used.
Be aware that the json files are downloaded by demand. Titles json will be downloaded for dlc renames and US region for descriptions, genres, etc... The json will only refresh themselves when the refresh period is reached and the json is needed.
* Fixed error in joiner mode
* Fixed false positive in decription verification for the updates included in 5 recent xci which exefs doesn't include a main.npdm.
- Moved korean translation to zconfig\Regional. Paste those files to the main folder if you need that New NSCB functions aren't added yet but fixes made to squirrel will apply to those files.
- Added more information to game-info using information from the nut json files
- Added optional google translation for game descriptions. You can activate\deactivate this option on the program's configuration.
- Added removal of list objects and counters to squirrel to fix the too many arguments in command line" issue that affected some users
- Added more characters to the banned lists on renames
- Added multi-threaded experimental option for renamer and database functions. It increases significantly the speed of the renaming and database operations, specially for virtual disks mounted from google drive (tested till 100 workers using raidrive).
* This option can be activated on the configuration.
Note: Too many workers can mess a little the console prints and need a little work for polished prints.
The writes to text files for the database operations are done on different files and joined after each cycle so they aren't affected.
NOTE: Exe versions while they worked fine don't seem to have the advantage on speed the python versions get it will be analized if it's due to the pyinstaller options used.
- UPCOMING: Next release will take some time, features i'm working on are: Included permanent database for nsp and xci with search functions,library management functions, autoupdates,... and restore mode.
v0.89b- Bugfix:
- Fixed error that prevented generation of titlerights removed multinsps
- If NSCB prompts the error "Too many arguments in command line" may be that the "more" function isn't working in your windows. Download the "more.com" binary attached to this release and copy it next to NSCB.bat to fix it. Solution thanks to RiggZh
v0.89- Adds patcher for linked account requirement:
- Added patcher for linked-account flag in control nacp
* Patcher was added to Advanced mode, option 5 "patch a linked account requirement"
* The file is patched directly without generating a copy or any extraction
* The patcher can patched several files in batch
* The patcher will skip files that don't need a linked account
* You can see if a file needs a linked account in the nacp reader:
> If "StartupUserAccount==RequiredWithNetworkServiceAccountAvailable" a linked account is needed
* Patcher patches this value to take an unlinked account:
> New value is StartupUserAccount==Required, which will ask for an account at boot but it doesn't need to be linked.
> Value isn't patched to "StartupUserAccount==None", since it crashes these games.
* If "RequiredNetworkServiceLicenseOnLaunch" is enabled it will also patched
- Take into account that current verification will ping the control nca as modified
- For now files with this patch won't be included in the verification and upcoming restore mode due to the small number of games with this patching requirement
- Fixed issue that impeded raw-extaction from working properly
- Added <,<>,> to the list of banned characters for filenames
v0.88- Bugfixes and new stuff
- Fixes direct creation of fat32 files, to reflect that the new modes create split nsp or xci files for fat32 sd cards directly if set in the config.
Current implemented modes:
1. INDIVIDUAL MODE
* For now the pack options under "SPECIAL OPTIONS" are not supported
2. MULTI-PACK MODE
3. MULTI-CONTENT-SPLITTER MODE
- Added mode 7: FILE-JOINER mode to join fat32 .xc*,.ns* or *0
> For *0 files drop the folder if you have several *0 files to join to not confuse the batch operations, for .xc* and .ns* files joins are grouped by filename
- Fixes bug in verification where RSV check bar stays after finishing RSV check on unlockers
- Fixes bug in verification where hash verification gives a really slow speed on some files.
- Fixes bug in some modes with files that use keygeneration 2
- Fixes bug where info mode 1 doesn't show the total size of deltas
- Fix nacp reader for xci files
- Fix Language and nacp offset detection in some games
- Fixes titlekey verification on nsp and nsx dlcs
- Added main.npdm reader for nsp and xci files
- Add raw extraction option to advance mode so files with messed nca headers can be extracted and verify the nca independently
- Added romaji option to db so outputting names in romaji can be turn off
- Added extraction of ncas in plaintext to advance mode
- Added extraction of nca contents to advance mode
NOTE: For now plaintext and extraction of ncas will skip program ncas in updates.
Process is done without extraction of ncas from nsp\xci with a fallback that pre-extracts the nca if the the sections are not correctly detected.
NOTE2: Consider extraction and plaintext options on early stages.
v0.87- Sanitation of names, romaji convertion, improvements in verification and more
- Automated removal of bad characters on names in direct-multi function
- Added option to convert japanese and asian names to romaji in direct-multi name
Note: This is set by default due to the Horizon system having issues with these characters
- New option in global options to remove the romaji conversion
- New renaming options for renamer function:
* Name sanitazion -> Removes bad characters on filenames.
* Romanize -> Converts kanji\extended kanna\chinese to romaji (japanese romanization)
- Force romaji in prints in info functions for compatibility with windows CMD console
- Fixes issue with info functions,database,renamer,... reading filenames when only chinese language is present in the control nca file.
- Added RSV verification to the verifier.
* If a meta file was modified by NSCB the program will be able to detect the original RSV
* By restoring the RSV it will be able to restore the header and match it against the Nintendo Private Signature (Signature1) fully authenticating the file.
* Opens the road to a soon to be implemented FILE RESTORATION MODE
- Improved verification prints
* Better detection for isgamecard changes
* Now the program will print the original keygeneration of the file and the new keygeneration
* Added check that will show if a ticket is missing when titlerights are present on a nca file. (For example a preload without the ticket)
- Better verification speeds:
* Some assumptions are taken to speed up verification with keygeneration and RSV changer. These assumptions are made taken into account the way NSCB works and probabilities.
* If squirrel is used by external programs verification times may change.
- Added NACP reader for control nca files without NSP\XCI extraction:
* The implementation is based on 0Liam's NCAP reader and 90% his work
- Added fast prints for every info function instead of nut info by catching the screen prints
* Nut info is planned to be refactored
v0.86e- Fix issue with NSCB.bat from v0.86d
- Added support for keygeneration 9\masterkey8 in info functions, keys verification, nsp\xci verifier and keygeneration change function
- Fixes issue when squirrel tries to find ticket when user verifies a standard crypto nsp
- Added korean language via NSCB_KR by DDinghoya. This file is linked to the profile NSCB_KR_options.cmd
Note: I'm open to translations though for interested translators please wait a little and i'll implement tools to facilitate changes between versions.
v0.86c- Fixes issue when new updates were detected as smaller versions than new updates
- For some reason it's value needed to be forced as integer again for detection to
work properly on some cases.
v0.86b- Fixed weird bug in ticket verification for a certain file
v0.86- File Verification:
- Adds file verification system accesible in info and individual modes
- Verification has 3 modes\levels:
* Level 1: Decryption test
> Tests that all nca files are readable
> Tests non listed files are missing
> Tests all needed nca files are in the file
> Tests titlekey is correct for titlerights nca files
> Compatible with files with multiple tickets
* Level 2: Signature test
> Test files against Nintendo's fixed signature
> Virtually restores header for titlerights removed files
> Virtually restores header for isgamecard changed files
> Virtually restores header for keygeneration changed files
> Match restore or unrestored headers against Nintendo signature
> Can accurately declare that a file was signed by Nintendo if modified by NSCB which of course will serve to test safety of converts
· If titlekey was removed it prints original titlekey
· Won't work when the files wasn't signed by Nintendo or other convertion methods
· For meta nca files with modified RSV, header restoration is pending implementation, that will come in next iteration
* Level 3: Hash test
> Test files against their listed hash
> Will used the restored header to build a hash for modified files if needed
> Can accurately declare that a file is not corrupted
· For file info the program will ask if you want to do a hash test afer passing level1 and level2 verification
· This helps when reading files from the cloud with filestream methods since level1 and level2 is pretty much instant while a hash check is equivalent to a full download.
> Filestream supported methods:
· Raidrive
· Google filestream
· Rclone mount
> For file info the prints were catched so the text output is instant in the verification mode. Will be added to other info modes in the future
> Verification in individual mode allows for mass verification.
> NSCB will ask the level of verification before starting the process
· If a bad file is detected it will be write to badfiles.txt in root
· The verification output for each file is added to INFO\VERIFY
· Also compatible with filestream methods
- Add Advance mode to add extra functions regularly
* For now only file extraction for nsp\xci was added
* Extraction result is added to the "extract" folder
- Add SDK numbers in info modes with proper format
- Add SDK numbers to extended database
- Several other bugfixes
v0.85b- Bugfixes
- Redoes implementation of direct multi handler for asian names
- Solves issue with rebuilder were wrong argument was being used
- Solves issue with dlc keys retribal in database for titlerights crypto dlcs
v0.85- Middlestone update.
- Introduced ability to create multiple multixci or multinsp in both auto and manual mode based on the base-titleid of games\updates\dlc.
- Introduced ability to setup jobs for multimode so they can be build in one go later. This is useful specially if you want to add several games to xci\nsp
- Introduced ability to ignore setup jobs in favour of the current one.
- Setup folders for multibuild jobs. Main folder is "lists":
* Subfolder for setup jobs: lists\m_multi
* Subfolder for current jobs: lists\a_multi
NOTE: The lists are created during the normal operation of the program.
- Implemented ability to handle the exceptions for the few asian games that had their title not decoded properly.
- Fixed issue for the multicontent splitter where updates\dlcs weren't splitted as nsp when the output was set to xci
- Added ability to output xci data on the databases
- Added simplified database option
- Added super-xci-trimmer to the individual modes. It'll take off paddings, update partition and game updates. It's meant to have minimun scene-xcis that can be verified with tinfoil which already ignored updates when installing these xci since they are normally outdated.
NOTE: The card-ncas are not modified so the signature verifies on tinfoil
- Added file rebuilder on the individual modes. This rebuilds by cnmt order nsps, doesn't ignore files without deltas, adds cnmt.xml files and erases deltas if selected in the config as the other modes
- Delta removal mode now rebuilds by cnmt order and create cnmt.xml files
- Delta removal mode now respects original names.
- Fat32 mode in the multimode from NSCB-new new now follow the same renaming stile as the exfat mode
- Added more tag-removal options
- Added ability to set up delta-removal, xci-supertrimmer or nsp-rebuilder on auto mode.
v0.83b
- Fixes error in direct multi where new update file is included 2 times when updating a multicontent xci\nsp.
v0.83- Unify beta and stable build.
- Old modes were unified with the new modes. To access them press "L" (legacy) at startup
- An option to enter directly in the legacy modes was added at the startup
- For now if fat32 is selected the building is done with the legacy functions
- Two new options have been added to the individual processing mode:
*Option 4: Delete deltas from update nsps.
This option creates a new update file when the update has deltas.
*Option 5: File renamer.
This option renames nsp or xci files in several formats accordingly with the options selected by the user.
- Several bugfixes
v0.82
- Added direct generation without nca extracting for multi pack processing (mode 2)
- Added name calculation for multi pack processing (mode 2)
- Added content calculation for for multi pack processing (This replaces update mode in a better and more efective way)
- Temporarly removed option to fix logo in multi-xci files
- Added option to generate multi-nsp including tickets without nca modification. This files will pass blawar's tinfoil signature check.
Notes:

* The mode only includes content from nca files
* If you include unlockers or converts the final file won't pass blawar's tinfoil verification. I'll add an option to prevent inclusion of modified ncas in this mode in future updates.

- Fixed japanese language detection in info functions and db functions for some games. (Note: Still need to fix the 11 japanese games that give a decoding error when gettingthe name)
- Several minor bugfixes
- Set update mode as LEGACY. Bound to be removed in future versions or to be repurposed as a content override mode.
- New naming follows the following scheme: name [titleid] [game version] (number of games + number of updates + number of DLCs)
- Noticed issues in the fat32 splitter with the new direct building modes so it's disabled in the beta.
- Since the splitter was disabled a slighty modified version of 0.80-c was included as stable if you need to do fat32 splitting use that version.
NOTE: In future versions the fat32 splitter will get it's own mode along new trimming functions to avoid interference with the current direct building modes.

v0.81_Beta2
- Added direct generation without nca extracting for individual processing (mode 1)
- Added direct generation without nca extracting for multi-content splitter (mode3)
Note1: Both modes suppport all patches.
- Fixed issues with special characters when building by parsing user inputs and lists trough python. This also solves issues with japanese characters while building.
Note2: this made the interface a little slower at some points.
Note3: Base input in update mode and in the info functions is yet to be modified so if you run into issues there please rename the file.
- Since it was longed asked the Update Mode (Mode 4) was modified. Now titlerights are removed from the base and the same patches (keygeneration, RSV ...) are applied to the base content.
- Added database function (Mode6) It's a direct read from files and supports 3 formats nutdb, extended db and keyless extended. Last one is meant to be able to shared freely Database data can be importet as a CSV via Excel data function or similar functions to filter data.
Note4.

* Currently is only applied to nsp and nsx. XCI support will come in the future
* It can recover keys from titlerights removed nca
* Currently it doesn't work with nca from standard crypto origin (xci, custom)
* It exports to the INFO folder.
* DLCs are named by number since name data can't be extracted from them.
* It'll support pulling DLC names from nut json files in the future

- Added new info function that shows in a simple way the content ids from a multicontent file
- Added option to verify keys.txt in the options configuration (Mode 0)

v.0.80_Beta Changelog
v0.80- BETA VERSION with a lot of important changes
Erased all external program dependencies. Current program is fully powered by squirrel.exe or squirrel.py. (Beta will be based on squirrel.exe
Added direct xci generation from nca files with new code. This increases the generation speed and makes it equal to nsp generation.
Added progression bars
Added direct generation to fat32 formats for nsp and xci
FAT32 xci files (xc0,xc1,...)
FAT32 compatible with SX rommenu (ns0,ns1,..)
FAT32 compatble with all installers (00,01,..) in an archived folder. Folder is set as archived authomatically
Set zip generation to zip folder and deactivated it by default.
Added option to organize files on subfolders or individually in the output folder. By default it'll be individually.
Added option to configure buffer trough the bat. Increased default buffer to 64kB wich works best for me. Test different buffers to find your best one ;)
Change to false exit in auto-mode and linked it to the batch option that was before only used in manual mode.
Reduced "cls" calls in auto-mode"
Added minimun keys template. NOTE: The xci_header_key is optional, if not included the game-info will use default data already encrypted with a default IV.
v0.79- Corregida la detección de keygeneration 2. Lo cuál arregla los problemas con los dlc de Xenoblade Chronicles 2
Añadida generación de xml cuando se empaquetan los archivos como nsp, lo cuál da soporte a xci-explorer en la muestra de datos.
Solucionado problema por el cuál NSCB se cerraba en "info mode" si intentabas cambiar el archivo objetivo sin volver a atrás. Ahora el programa soporta cambio de archivos por dragg and drop en el menú de selección de funciones de información de archivos.
Mejoradas las funciones de información de archivos.
1.- Get CONTENT of the xci\nsp muestra game data, tipos de archivos, tamaño de los archivos y espacio ocupado por cada tipo de contenido dentro del xci o nsp.
2.- GAME-INFO and FW requirements muestra mejor información para los dlc, nombre del editor, lenguajes soportados por el contenido, etc...
3.- Read the CNMT incluye la información de "expanded meta" cuando esta se incluye en el cnmt.
Mejorada la detección de nombres del contenido en el splitter mode.

v0.78- Arreglado error en el parcheo de RSV donde en algunas ocasiones los DLC's veían parcheada su actualización mínima requerida.
v0.77.- Pequeños arreglos en el parcheo de RequiredSystemVersion.
Añadido skip para el menú de parcheo de RSV y cambio de keygeneration en modo manual al configurador.

v0.75- Añadido configurador dentro del bat, opción para cambiar la keygeneration, corregiada la lectura de RequiredSystemVersion y más.
1.- Añadida opción para cambiar keygeneration para ayudar a que funcionen los juegos en firmwares más bajos.
Nota: No siempre funcionará ya que pueden existir otras dependencias a parte de la criptografía. Hasta el momento 6.2 a 6.0 parece funcionar y 6.2 a 5.0 si el juego base pide 5.0.
2.- Añadido "Modo 0" - Configuración de perfiles desde el bat.
3.- Añadido "profile linking". Pueden crearse varios bat con perfiles enlazándolos directamente por el nombre. Estos se auto-enlazarán si se nombran de la siguiente forma:
a) Bat -> batname.bat
b) Perfil en zconfig -> batname_options.cmd
Donde "batname"es un nombre de tu elección. Puedes añadir varios perfiles en la misma carpeta de esta forma.
4.- Corregida lectura de RequiredSystemVersion. Parece ser que este valor está mal en nuestros XML de actualizaciones. La longitud correcta de lectura es de 4bytes en vez de 8bytes. Gracias a Liam por el aviso ^_^
5.- Mejora de la navegación en el bat y desactivado por defecto el auto-exit en el modo manual para que la gente pueda ver el log. (Esto puede activarse en la configuración)
6.- Añadido modo 5: file-info mode". Arrastra un archivo y elige entre:
a) Ver su contenido
b) Ver "nut-info" (tal como la muestra NUT de blawar)
c) Ver los requisitos del firmware y a que es parcheable el contenido sin cambiar keygeneration (encriptación en los nca)
d) Lectura del cnmt
Solo necesitas cargar el archivo una vez para obtener las 4 lecturas, adicionalmente puedes exportar la lectura a un archivo de texto en la carpeta "INFO" en la ruta del bat.

[spoiler]
NSC_Builder v0.70
Mejorado el parcheo de RequiredSystemVersion, añadido modo para separar multicontenido, añadido modo para facilitar las actualizaciones de xci o nsp multicontenido.
1.- El parcheo de RequiredSystemVersion está "false" por defecto en auto-mode.
2.- El programa ahora pregunta antes de parchear RequiredSystemVersion en el mode manual.
3.- RequiredSystemVersion se parchea ahora dentro del rango de la criptografía de los nca. Esto significa que te pedirá actualizar si necesitas la nueva master-key.
4.- Añadido split-mode como opción 3 en el modo manual. Split Mode sirve para separar los contenidos de un multi-xci o multi-nsp.
DLC y actualizaciones se empaquetan siempre como nsp en el split-mode.
5.- Añadido Update-Mode como opción 4 en el modo manual. Esta implementación debe de considerarse "inicial"
Primero se debe de fijar la base (multicontenido a actualizar), después crear una lista de contenido añadir.
Por último elige si quieres eliminar actualizaciones, dlc o ambos del contenido base, la forma en que se empaquetará el resultado y si quieres parchear la RSV en el contenido a añadir.
NOTE: Por defecto se recomienda no realizar el parcheo salvo que sea necesario.

NSC_Builder v0.6.5- Añadido parcheo de la versión requerida en el NCA_Meta
1.- Añadido el parcheo de la versión requerida por el meta. (RequiredSystemVersion)
2.- Cambiados permisos para los archivos de entrada a solo lectura
3.- Renombrado nut_RTR a squirrel ya que se está desviando mucho de la línea principal

NSC_Builder v0.6.1- Mayormente corrección de errores.
1.- Reemplazo de la función find /C para gente que tenía problemas con ella.
2.- Cambiado el check del nca header en la extracción de los xci para que no de problemas con los juegos rev.
3.- Arreglados problemas en los nombres finales de los archivos en los modos individual. (Extensión del archivo en el nombre final)
4.- Empaquetadas de nuevo las dependencias.
5.- Añadidos perfiles de ejemplo para nsp y xci.
1.- NSP:
auto-repack-> NSP
extract with deltas
pack files in folders individually for auto mode
work folder -> NSCB_ntemp
2.- XCI:
auto-repack-> XCI
extract without deltas
pack files in folders authomatically for auto mode
work folder -> NSCB_xtemp
Simplemente tomad el contenido del zip del perfil que querais y ponedlo en la raíz de la carpeta del programa. Varios perfiles pueden funcionar en la misma carpeta y al mismo tiempo.

Código: NSC_Builder
Última release: NSC_Builder v0.6.c

Editaré el post correctamente cuando tenga algo de tiempo. Perdón por las molestias.
Buen Trabajo, Jules!
Como siempre, al pié del cañón ;)

Muchas gracias por tus aportes [beer]

Ésta herramienta es genial para no dejar ningún rastro de nuestras Backups en la consola, os animo a probarla! [oki]

Saludos
¿Con esta herramienta ya se pueden instalar DLCs y updates sin problema?
disculpe para que sirven ese programa???
Un gran trabajo, prepárate ahora para cientos de preguntas no relativas a lo que has subido [carcajad] Personalmente, no le voy a dar uso pero se agradece ver que hay gente aportando y haciendo comunidad ¡Grande! [beer]
@cambanato Para crear archivos nsp que no necesiten ticket para instalarse y que por tanto no lo instalen en la base de datos de la consola. Soporta actualizaciones, DLC y juegos base.
Convertidos a xci no necesitan y por tanto no generan el [lc].nsp que generaba xci builder.
Mil gracias por todo el curro que haces compañero
Saludos
Eres un crack. gracias por cada una de tus aportaciones
saludos
Me apunto al hilo. Tienes mis likes.
Estupendo, esperaba algo como esto. Pero no entiendo como se puede usar para actualizaciones y dlc si no se "instalan" al ser un xci...
Cuando esté integrado con el XCI builder ya será perfecto xD
Según comentábamos el otro día, parece ser que los .tik que tienen los nsp y los XCI son la principal causa de detección de Nintendo de que hemos modificado la consola. Por tanto eliminar los .tik debería ser un método de prevención de los baneos.

Gran trabajo y aporte!
Perdona mi miopía el enlace de destino del programa? Gracias
@gemmas https://github.com/julesontheroad/NUT_B ... 0.1.nk.zip

Necesitas rellenar keys.txt. Busca en google el nombre de las keys que hay en ese archivo de texto y encontrarás rsultados relevantes.

lolailo escribió:Estupendo, esperaba algo como esto. Pero no entiendo como se puede usar para actualizaciones y dlc si no se "instalan" al ser un xci...

Esto es un limpiador de encritación y tickets de los nsp. Limpia actualizaciones, dlcs y juegos base.
Si quieres puedes convertir luego el juego base a xci (XCI_Batch_Builder) e instalar las actualizacions/dlc como nsp sin tickets.
Realmente las actualizaciones/dlcs se pueden meter también en un xci pero hay un error de hacbuild que no nos lo permite a día de hoy.
victor_2203 escribió:¿Con esta herramienta ya se pueden instalar DLCs y updates sin problema?

Sí, las actualizaciones no eran problema en sí ya que su ticketes igual que los de Nintendo pero mejor impiar todo.
¿Por qué? Pues porque si dejais un nsp base sin ticket y teneis tickets de actualizaciones estais dejando un registro de algo imposible como es instalar una actualización sin tener el juego base, en caso de que el juego sea exclusivo de la eshop.

Para limpiar los tickets actuales lo mejor es restaurar la nand a un momento anterior a tocar nada o habiendo tocado poco. Tinfoil elimina tickets pero si hay muchos en la base de datos o tickets no standard al menos a mí se me atasca.
También la restauración completa del sistema suele borrarlos, a menoos que fuesen a parar donde no deben por defecto del instalador, aún así eso, en el peor de los casos, borra la mayoría de tickets.
¿el rastro que deja al instalar nsp se pueden eliminar o limpiar? ¿no se quiza formateando la consola por ejemplo?
uso reinx y todos mis juegos son en nsp en algunos tengo algun dlc y update instalado, pero esta en modo avion y sin clave wifi desde la primera vez que puse reinx...
Quitados certs y tickets, pasado a XCI y funciona de fábula. Vamos a ver qué hacemos con los DLC y UPD.

Restaurando nand y dejando la consola como al principio....

Gracias!!!
Yo he probado a pasar un nsp por el programa y luego convertirlo a xci y perfecto
@lolailo Para mañana teneis otra versión con opción de hacer repack en xci o nsp, quedan por pulir un par de cosillas. Además aceptará subcarpetas, conversión al mismo tiempo en xci y en nsp y salto automático de conversión de actualizaciones en xci.
Quedan un par de cosas por pulir para terminar. Por cierto para que limpie licencias los nsp necesitan tener la tag [titleid] (de momento) y las actualizaciones para que se las salte el batch de mañana [UPD]. Ambas cosas son temporales, en el futuro espero implementar lectura del ticket para estas cosas.

Mobutu16 escribió:Quitados certs y tickets, pasado a XCI y funciona de fábula. Vamos a ver qué hacemos con los DLC y UPD.

Restaurando nand y dejando la consola como al principio....

Gracias!!!

A los dlc y updates también puedes quitárselos, es más es algo que recomiendo totalmente. En general os recomiendo a todos que os desagais de los tickets, alguno parece ser que se queda atravesado por donde no debe.
@JulesRussel Me pasa lo siguiente, un NSP quitados certs y tik, pasado a XCI al ejecutarlo en SXOS me dice:

" Es posible que se haya desvinculado la cuenta Nintendo utilizada para adquirir este programa o que esta consola ya no esté registrada como la consola activa para descargas de tu cuenta Nintendo.
¿Quieres conectarte a internet para comprobar si puedes usar este programa? "

Siempre me pasa lo mismo, entendía que al pasarlo a XCI el NSP pequeño de la licencia ya no hacía falta, de hecho no me aparece ya en el output.


Me ha pasado al restaurar la nand del backup. He probado a desvincular y volver a vincular y nada.
@Mobutu16 No, no hace falta. Eso es que no te está quitando la encriptación, ergo error de Python. Prueba a bajar el 3.7 en primer lugar y si no te funciona me dices y te guío un poco mas.
@JulesRussel Vale, éste es el error que me da, al haber dejado funcionando el .bat y cerrarse al terminar, no detecté el error.

Ya tengo el 3.7 instalado

Imagen
y ami tampoco me funciona dice herror

-------------------------------------------------------------------------------------
DONE
-------------------------------------------------------------------------------------
Cleaning nsp with nut.py
-------------------------------------------------------------------------------------
Traceback (most recent call last):
File "E:\NUT.BATCH.CLEANER.0.1.nk\ztools\nut_RTR.py", line 10, in <module>
import urllib3
ModuleNotFoundError: No module named 'urllib3'
@bienv Vale, no me di cuenta de esa dependencia urllib3 en la consola de comandos
https://urllib3.readthedocs.io/en/latest/
@Mobutu16 A ti diría que te da problemas unidecode
Diría que solo son esas dos y que las demás están erradicadas completamente pero por si acaso metí alguna dependencia más. Probad a usar este bat para instalar las librerías:
http://www.mediafire.com/file/d57dlp2ij ... s.bat/file
He puesto los updates de los juegos ,pasados primero por el NUT_BATCH_CLEANER y al instalarlos en la consola me sale un cartel ahora diciendo lo siguiente:

Es posible que se haya desvinculado la cuenta Nintendo utilizada para adquirir este programa........... ¿quieres conectarte a internet ............?

Otra cosa. Los dlcs que meto me salen en Blanco ,no he llegado a instalar ninguno,a que se debe eso ?? (Tambien estan pasados por el NUT_BATCH.....)

Que es lo que me pasa en los 2 casos ??

Decir tambien que las veces que he metido alguna update sin pasar por el NUT.... me ha dehjado jugar.

Tengo el Pythomn 3.7 ,osea,la ultima version

Gracias !!!!!!!!!!!
@tinete Prueba a ejecutar esto por si te faltan dependencias de python.
http://www.mediafire.com/file/d57dlp2ij ... s.bat/file
@JulesRussel donde hay que ejecutar ese archivo ?? Porque es un .txt
O hay que colocarlo en algun sitio especifico ??

Y claro yo ya tengo solo los backputs en formato o que pone (nt) porque los originales los he eliminado todos.Tengo entonces que volver a descargarme todo los dlc ,updates y backputs de nuevo ?????
Gracias !!!!!!!
@tinete Quita el .txt, me lo puso al subirlo por lo que veo. Un .bat es simplemente un .txt con comandos en batch.
Simplemente renómbralo a install_dependencies.bat
Pues sí, básicamente si no te funcionó tienes que volver a descargar los archivos porque el ticket está borrado. De todas formas te tuvo que dar algún error de python como a los compañeros.
Un bat es un auto ejecutable , tinete lo está haciendo mal al escribir los comandos
Añadida el git versión 0.2. Con soporte para:
1.- Repack en xci y nsp. Las opciones son: xci, nsp y both (empaquetado en ambos formatos al mismo tiempo)
2.- Cambiado el arechivo de opciones por "nsp_cleaner_options.cmd" en zconfig. Os dejará edotándolo con editor de texto configurar el auto-mode para que empaquete en el formato que querais, las opciones son: "xci","nsp","both"
- El modo xci se salta la construcción de xci [UPD]. Seguramente haga un fallback en el futuro que los construya en nsp si se elige la opción.
- Si empaquetando en xci se obtiene un error se activa un fallback que genera un xci + [lc].nsp . Tengo que pulir los errores de todos modos, especialmente con los falsos positivos por nombres de los archivos (.,+,?,&, caracteres japones...)
- Soporte para subcarpetas en modo auto y modo manual.
- En modo manual se pregunta siempre el formato de empaquetado antes de empezar a procesar la lista.
- Más mejoras próximamente.
https://github.com/julesontheroad/NUT_B ... es/tag/0.2
JulesRussel escribió:Añadida el git versión 0.2. Con soporte para:
1.- Repack en xci y nsp. Las opciones son: xci, nsp y both (empaquetado en ambos formatos al mismo tiempo)
2.- Cambiado el arechivo de opciones por "nsp_cleaner_options.cmd" en zconfig. Os dejará edotándolo con editor de texto configurar el auto-mode para que empaquete en el formato que querais, las opciones son: "xci","nsp","both"
- El modo xci se salta la construcción de xci [UPD]. Seguramente haga un fallback en el futuro que los construya en nsp si se elige la opción.
- Si empaquetando en xci se obtiene un error se activa un fallback que genera un xci + [lc].nsp . Tengo que pulir los errores de todos modos, especialmente con los falsos positivos por nombres de los archivos (.,+,?,&, caracteres japones...)
- Soporte para subcarpetas en modo auto y modo manual.
- En modo manual se pregunta siempre el formato de empaquetado antes de empezar a procesar la lista.
- Más mejoras próximamente.
https://github.com/julesontheroad/NUT_B ... es/tag/0.2


Con el archivo que me pasaste anoche ahora si funciona.Gracias .

Y con la version 0.2 ,la diferencia es que lleva todo junto ?? Pero primero hay que pasar el NU y luego el xci builder verdad ??
He probado un juego y al hacerse el proceso me salen archivos en la carpeta ""nspDecrypted"" pero la carpeta ""o_clean_nsp"" no sale nada ,como si me pasa con la anterior version.
Creo que me voy a decantar por la de ayer que ya la tengo dominada y con el .bat que me diste ayer ya funcionan.
@JulesRussel, osea que, metemos en la carpeta el XCI con su ultimo UPDATE + DLCS en formato NSP (podemos meter estos nsp en una carpeta y arrastras el xci y la carpeta), edito el fichero y pongo "both", arrastro el xci y nsps (o la carpeta con los nsp) al batch todos a la vez, y me crea un XCI con todo el contenido. ¿Es así?

Gracias por el curro ¡
@twiggyfilth Hola,si te confirma que es asi.Podrias decirmelo paso a paso ??
Osea,yo tengo una copia de un juego y su update y dlc ya en mi pc en una sola carpeta.
Cual serian los pasos ????

Muchas gracias !!!!!!!!!!
@tinete Claro, no te sale nada porque tienes las keys.txt sin rellenar. No es algo que se pueda poner en eol con lo que ese archivo va siempre vacío.
Y sí, incorpora llamadas al builder con lo que hace el proceso completo, lo que no incorpora es el trimmer.

twiggyfilth escribió:@JulesRussel, osea que, metemos en la carpeta el XCI con su ultimo UPDATE + DLCS en formato NSP (podemos meter estos nsp en una carpeta y arrastras el xci y la carpeta), edito el fichero y pongo "both", arrastro el xci y nsps (o la carpeta con los nsp) al batch todos a la vez, y me crea un XCI con todo el contenido. ¿Es así?

Gracias por el curro ¡

No, eso no se puede hacer aún. Both te crearía nsp limpio de todo y xci ahora que me doy cuenta de los dlcs y el juego base.
¡¡Se me olvidó hacer también un skip para los dlc!! Bueno, algo que corregir de noche XD
En xci de momento no se puede juntar todo.
tinete escribió:@twiggyfilth Hola,si te confirma que es asi.Podrias decirmelo paso a paso ??
Osea,yo tengo una copia de un juego y su update y dlc ya en mi pc en una sola carpeta.
Cual serian los pasos ????

Muchas gracias !!!!!!!!!!

Pues lo más fácil es que hagas doble click sobre el bat y sigas los pasos del modo manual, arrastrar archivos y carpetas para hacer una lista, darle a iniciar limpieza y elegir en qué formato quieres empaquetar los archivos (xci,nsp, both).
Auto es arratrando, manual haciendo doble click.
@JulesRussel he puesto las keys.txt del antiguo.
Y ahora he pasado una copia de un juego por el NUT y me ha salido en la carpeta ""o_clean_nsp"" un archivo asi:
xxxxxxxx [xxxxxxxxxxxxxxx][v0][rr].nsp
Y en la carpeta ""output_xcib"" un archivo asi:
xxxxxxxxxx [xxxxxxxxxxxxxx][v0][xcib].xci

Asi estaría bien ?? el bueno seria la segunda carpeta ?????

Gracias !!!!!!!!!
Sí, es que por defecto está configurado en "both", ambos deberían ser válidos.
A ver quien tenga problemas encontrando las keys simplemente buscad en google uno de las keys, por ejemplo: keyblob_mac_key_source os debería de decir como conseguirlas ^_^
@JulesRussel Osea,que al pasarlo por el NUT para limpiarlo ya sale directamente en .xci para meterlo en la consola verdad ??Y otra cosa los dlc y updates por lo que veo tambien salen en formato .xci ,asi serian tambien validos verdad ??

Muchas gracias y que pedazo de curro te pegas macho.Enhorabuena !!!!!!!
@tinete Hmm, no porque no puedes cargar 2 xci al mismo tiempo. Y si el modo auto está configurado en "both" pero se puede cambiar a "xci" o "nsp" editando el archivo .CMD de zconfig que se puede abrir con el bloc de notas.
Esta en el resumen y el changelog traducido que acabo de poner
Lo de los xci falta poner un filtro mejor que el actual, el actual es un filtro rápido simplemente.
@JulesRussel Ya me he perdido.Voy a hacerlo con el programa de ayer ,que es un poco mas engorroso ,pq primero hay que pasarlo por el NUT y luego por el xcibat pero me aclaro mejor y sale ya todo bien que ya he probado un par de dlc y updates y copia de juego y me han funcionado.Asi que no me complico mas la vida,aunque tarde un poco mas.

Gracias !!!!!!
Voy a hacer una pregunta que igual es un tanto estúpida... Pero espero que tenga sentido xD

Me estaba preguntando que quizás, un ticket mal instalado (alguno que pueda quedarse atravesado) ... Podría ser una de las causas del error 2144-0001? Siendo asi con ésta herramienta, se eliminaría el riesgo a que salte el error. Aunque supongo que habría que hacer una limpieza completa de tickets instalados.
@-Osaka- Ni idea, aunque si que es cierto que a mí me lo da también con ChoidujouNX asumía que tendría que ver con la implementación de LayeredFS de SX OS ya que ls nro se cargan de forma similar a LayeredFS
JulesRussel escribió:@bienv Vale, no me di cuenta de esa dependencia urllib3 en la consola de comandos
https://urllib3.readthedocs.io/en/latest/
@Mobutu16 A ti diría que te da problemas unidecode
Diría que solo son esas dos y que las demás están erradicadas completamente pero por si acaso metí alguna dependencia más. Probad a usar este bat para instalar las librerías:
http://www.mediafire.com/file/d57dlp2ij ... s.bat/file


Ahora todo perfecto con la v 0.2!!!! fantástico que se haya automatizado más y tengamos a la vez el XCI y no pasar el batch builder!!!!

Muchísimas gracias.

Después de haber hecho barbaridades, update online, layered y demás, puse el backup de la nand y sigo vivo!!!!
Con tu aplicación estamos un pelín mas seguros ejecutando XCI sin instalar.
@Mobutu16 Sí, aunque los nsp ahora deberían de ser similares a los xci al no tener ticket, también te recomiendo que pases las actualizacionesy dlcs a nsp sin ticket. Así dejas menos registros.
¿Ejecutaste el bat de dependencias antes de usar la aplicación? Me imagino que eran esas dos librerías de las que no me di cuenta que no vienen con el python básico.
JulesRussel escribió:@Mobutu16 Sí, aunque los nsp ahora deberían de ser similares a los xci al no tener ticket, también te recomiendo que pases las actualizacionesy dlcs a nsp sin ticket. Así dejas menos registros.
¿Ejecutaste el bat de dependencias antes de usar la aplicación? Me imagino que eran esas dos librerías de las que no me di cuenta que no vienen con el python básico.


Así se hará, todo pasado.

Sí, ejecuté el bat y reinicié (importante!!!) y todo PERFECT! [beer]
@JulesRussel, me sale un mensaje de "All the files were cleaned" y debajo "program will close now". ¿Te suena que esta pasando?
@twiggyfilth Sí que teminó de procesar la lista. Al menos eso es lo que sale en condiciones normales. ¿no te procesó nada?
he instalado python y las dependencias, pero la parte del archivo keys.txt no se que tengo que hacer, he probado a limpiar un nsp y no me genera ningún archivo, que me falta?
Darius254 escribió:he instalado python y las dependencias, pero la parte del archivo keys.txt no se que tengo que hacer, he probado a limpiar un nsp y no me genera ningún archivo, que me falta?

Rellenar el keys.txt obviamente, si no te hiciese falta no te lo pediría:
Tampoco lo tienes muy difícil, buscas en google el nombre de una clave, por ejemplo keyblob_mac_key_source y te va a llevar a algún resultado relevante.
Si sigues teniendo problemas con esto puedo intentar ayudarte pero yo buscaría antes en google.
Sería interesante para otra versión dejar abierta la ventana para detectar si ha habido un error. Cuando un fichero es largo puede tardar bastante, y no te das cuenta si ha habido algún error, ya que te vas dejándolo en ejecución.
JulesRussel escribió:@twiggyfilth Sí que teminó de procesar la lista. Al menos eso es lo que sale en condiciones normales. ¿no te procesó nada?


No me sale no, apenas me sale al principio ese mensaje y finaliza, es muy extraño :(
@twiggyfilth ¿Probaste en modo manual y automático?
Edito: No sé que pasa que me sale el mensaje de no puedes escribir 2 mensajes seguidos.

¿Comprobaste que la lista te la está agregando correctamente? Es con el botón "I" creo recordar o mirando la lista. Puedes generarla arrastrando carpetas o archivos.
Y en automático entiendo que tampoco te funciona.

Otra cosa es mirar si te genera un log.txt, si tienes las keys.txt rellenadas correctamente y si sustituiste ztools y zconfig con el cambio de versión porque son distintas.
JulesRussel escribió:@twiggyfilth ¿Probaste en modo manual y automático?


Sip, probe luego en modo manual y hacia todo correctamente eligiendo las distintas opciones, pero cuando empezaba el proceso, lo mismo, esos mensajes al momento y "todo ok", pero realmente no ha hecho nada, apenas pasa tiempo y finaliza, algo extraño. tengo el python instalado, las keys, el fichero de config le puse "xci" como salida. No sé que se me esta pasando por alto.

Tambien instale las dependencias.
1701 respuestas
1, 2, 3, 4, 535