[Hilo Oficial] Opera - adblocker nativo, VPN, ahorro batería

coyote escribió:Menú O > Configuración > Opciones: Avanzado > Contenidos: desmarcar -> Activar conectores solo si lo pido


Muchas gracias! :D
un build para el fin de semanica:

http://my.opera.com/desktopteam/blog/2012/01/13/jason

Changelog
CORE-41952 Thepokerbay.org user profile crashes onload
CORE-43777 Freeze when using subpixel rendering
CORE-43027 User JS confirmation on secure pages pops up on every load of the page
DSK-351149 New web handlers tab in the Site Preferences dialog cut off, dialog not wide enough
DSK-350701 Ampersands on main menu in WinXP with Zune Theme
DSK-349635 Zoom factor lost after selecting another message
DSK-354460 Added a way to disable QRESYNC in incomingX.txt and automatically disable it if fails to sync with QRESYNC enabled
DSK-347793 Titlebar remains when entering fullscreen mode (XP)
DSK-352715 Drop support for Fallback Background = 0 and Fallback Foreground = 0 in skins, fixes layout in mail window with some 3rd party skins
Muy buenas de nuevo.

A ver si me podeis hechar un cable nuevamente, por favor.

El caso es que voy a reinstalar windows
Y no se como se guardan las contraseñas de las paginas y demas

Hay algun modo?
Porque de los marcadores si, pero y de las contraseñas de las paginas?

Mil gracias

SLSD
Las contraseñas se guardan en un archivo llamado wand.dat que está en el perfil de Opera, que puedes saber mirando el Acerca de Opera. (En el menú O).

Si quieres, te creas una cuenta de Opera y además de tener sincronización de casi todo (incluida las contraseñas) tendrás un correo con 1 GiB de capacidad y la posibilidad de crear un blog. XD
De nuevo, mil gracias Coyote.

Tenia cuenta de opera, asi que he activado el opera link y he guardado ahi mis contraseñas y demas

De todas formas, tambien guardare una copia del archivo wand.dat(por si acaso XD )

Gracias por tu amabilidad

SLSD
buenas a todos,
quiero preguntar una cosa,
estoy usando opera, y estoy verdaderamente sorprendido de la eficacia.
pero tengo un proglema, he descargado extensiones de opera, y las instalo correctamente,
en concreto he instalado
gmail-textbuttons
fastesttube
y no se como ponerlo a funcionar, es decir, nose como activar las extensiones, y tampoco se como ver que esta activo, y como ponerlo a funcionar o verlos

gracias, espero vuestra ayuda,
Bueno, el tema de las extensiones en Opera es un poco más ''manual'' (demasiado para mi gusto), pero bueno.

Lo primero que debes hacer es descargar las extensiones en formato .user.js, en el caso de UserScripts por ejemplo, en lugar de hacer click en Instalar, harás click derecho en ese link y seleccionarás ''guardar como..'', dándole la extensión ''.user.js'' al final tus extensiones deberían verse algo así:

Imagen

Teniendo ya una ubicación donde tienes las extensiones, sólo queda indicarle a Opera dónde están. Esto se hace desde el menú Opera, Configuración, Opciones. Debes marcar las casillas como en la imagen:

Imagen

Entras a ''Opciones JavaScript'' y, entre otras cosas, te pedirá la carpeta donde se encuentran los scripts:

Imagen

Y... es todo. Deberás seleccionar Aceptar a todo y reiniciar el navegador, al volver a abrirlo ya debería funcionar todo.

No hay (hasta donde sé) algún gestor de extensiones o algo parecido, Opera cargará lo que haya en la carpeta que le has indicado.
Wence-Kun escribió:Bueno, el tema de las extensiones en Opera es un poco más ''manual'' (demasiado para mi gusto), pero bueno.
...



WTF? tu actualizas el opera? o no te enteras de mucho vamos XD hace bastante tiempo que el opera tiene extensiones ... xD


https://addons.opera.com/en/addons/extensions/
Wait.. es verdad xD.

Recuerdo hace tiempon que leí sobre las extensiones en su portal, entré una vez cuando el tema aún estaba muy verde y no volví, entonces conocí userscripts y de ahí que use más que nada ese método.

Error mío, veré qué extensiones hay ya, que está mucho más vivo que la última vez que entré XD
^

Pues instalar una extensión es darle click y ya. Aunque puede que estén desbloqueadas globalmente y por eso no se vean.
Han lanzado la RC de la 11.61 esta mañana.

Changelog:

CORE-43788 Can't scroll with mouse wheel over iframe with scrolling=no if smooth scrolling is enabled
CORE-42642 JavaScript crash
CORE-43273 Opera freezes when loading a big session with the Tab Vault extension
CORE-42012 Crash in Carakan on WebGL benchmark
Reverted CORE-43506 POST request for application/x-www-form-urlencoded always sent as two packets
CORE-41923 [*nix] Vega crash
DSK-350900 Block the VLC plug-in due to excessive crashing
DSK-353378 Opera loses advanced download settings after restart
DSK-353217 [*nix] Red and blue channels swapped when run with a 16-bit color depth
DSK-350402 Crashes if you unpin the last message in the "Pinned" view
DSK-355394 Crash when closing mail window
DSK-350332 Mail unread count is wrong
DSK-355604 Update opera:about to show 2012


Espero que esté ya solucionado el bug gráfico de la barra de direcciones.
ActualiZado.. pero me va ultimamente mas lento desde que lo actualize a la 11.60 puede ser por mi equipo xD un Pentium IV con Win XP??
david batista escribió:Actualidado.. pero me va ultimamente mas lento desde que lo actualize a la 11.60 puede ser por mi equipo xD un Pentium IV con Win XP??

Por el S.O. puede que no, pero por el hardware, pudiera ser. De todas formas, es el que mejor va en sistemas viejos. La lentitud también puede ser por los anuncios el flash, que tragan de lo lindo.
Me recomiendas que le borre la cache cokies, etc??? Como se hace. Gracias de antemano.
¿Alguna forma de acelerar el scroll? He probado desactivando el desplazamiento suave, y aunque va mejor, sigue sin ir a la velocidad que me gustaría.
Debleth escribió:¿Alguna forma de acelerar el scroll? He probado desactivando el desplazamiento suave, y aunque va mejor, sigue sin ir a la velocidad que me gustaría.



La velocidad? eso tienes que cambiartelo en el panel de control en las opciones de tu raton xD
DjScream3 escribió:
Debleth escribió:¿Alguna forma de acelerar el scroll? He probado desactivando el desplazamiento suave, y aunque va mejor, sigue sin ir a la velocidad que me gustaría.



La velocidad? eso tienes que cambiartelo en el panel de control en las opciones de tu raton xD


No me refiero al movimiento del ratón, sino al de la rueda. En el único navegador que me va lento es en Opera, por ejemplo en Chrome va como la seda.
Debleth escribió:
DjScream3 escribió:
Debleth escribió:¿Alguna forma de acelerar el scroll? He probado desactivando el desplazamiento suave, y aunque va mejor, sigue sin ir a la velocidad que me gustaría.



La velocidad? eso tienes que cambiartelo en el panel de control en las opciones de tu raton xD


No me refiero al movimiento del ratón, sino al de la rueda. En el único navegador que me va lento es en Opera, por ejemplo en Chrome va como la seda.



y yo te estoy hablando de la rueda, en la pestaña "rueda" puedes modificar la velocidad, pruebalo
Cuándo harán preferidos con tags? Cuándo podremos eliminar realmente favoritos de la bookmark bar sin que queden en los preferidos?
Hay cosas de Opera que siguen igual...
Opera Next 12.00 1272


Change log

Desktop
All of the remaining fixes from 11.61 Final
Various crashes resolved
DSK-256608 Spell-checker incorrectly shown as enabled for single-line input fields
DSK-340816 Address field focus lost on restart when installing extensions with a toolbar button
DSK-355547 Dragging and dropping a tab too high can result in the marker being left behind and a new window created
DSK-352185 Mail grouping dialog checkbox can't be clicked when using two screens
DSK-340582 Buttons in Content Blocker Toolbar aren't visible when browser window width is too small
DSK-319646 Can't easily save/open files downloaded in tiny pop-up windows
DSK-354862 Active dialogs are sent to foreground of all applications
DSK-337684 Quick find in Bookmarks Manager doesn't work when a folder is selected in the left column before performing a search
DSK-332303 Don't show login dialogs when fetching favicons on upgrade

Mac
DSK-353761 File uploads and form submissions fail with a timeout
DSK-341687 Crash when re-closing already closed windows
DSK-346719 Crash when zooming with datalist suggestion box open
DSK-349576 Context menus for Opera Unite, Turbo, and Link services shown on primary screen if windows positioned at the bottom of secondary screen

Windows
DSK-265591 Opera's task tray icon is not recreated when Windows explorer is restarted
DSK-353888 Mouse cursor is not reset to default after right-clicking


http://snapshot.opera.com/windows/ook_1 ... 0-1272.exe

La estoy probando y de momento me va bien, salvo algunas veces que no me sincroniza con opera link ¬_¬
Pero pon el enlace al blog, y que no todos usamos windows XD

http://my.opera.com/desktopteam/blog/2012/02/01/ook <- Ook!
Otra actualización de mantenimiento para Tunny en camino:

Hello everyone!

My name is Kristine and I'm an all year round intern in Desktop QA. It’s been 938 days since my last blog post and it's good to be back

We are preparing another maintenance release for 11.6x ‘Tunny’ with some stability fixes. This is a normal Opera release, not Opera Next. All of the below fixes are already in the current Opera Next release.


Changelog:
Changelog
DSK-353909 Mail crash when navigating message list
DSK-349889 Submit data security warning locks page with two warning dialogs where only one can be closed
DSK-354475 Crash after enabling Opera Unite when home.ua is missing
DSK-355523 Fixed search suggestion crash in address bar dropdown
DSK-355002 Crash when painting address field
DSK-341687 [Mac] Address field and window closing crashes
DSK-346719 [Mac] Crash when zooming with datalist suggestion box open
CORE-41844 Crash on huge input field
CORE-44002 Improved performance of parallel downloads of script and images
==> Terminado haciendo: opera 11.62-1 (jue feb  2 17:30:54 CET 2012)


Imagen
Alguien más está teniendo problemas con opera 11.61 de velocidad?

El otro día formatee el pc porque ya tocaba y metí como siempre opera como navegador, descargué la versión que había que era la 11.61, antes de formatear creo que tenía una anterior.

Total, que ahora hay páginas que ni cargan, Facebook mismamente, me tarda unos 2 minutos de reloj en cargar, pensé que sería problema de facebook o de las dns así que no le dí importancia. Pero hoy, me dispongo a mirar unos vídeos que hemos colgado en un servidor del trabajo para unas reparaciones y se me para todo el rato haciendo buffering. Total, que los he abierto en el portátil con safari y me iba de lujo los vídeos y facebook. Ya con la mosca en la oreja he bajado firefox de la web y voila, los vídeos perfectos y las webs que no cargaban al instante. Habrá alguna opción rara que he activado? La verdad es que llevo ya unos pocos años con Opera y me da mucha rabia tener que lanzar firefox, pero es que hasta me planteo cambiarlo a navegador predeterminado, porque no puedo esperar 3 cuartos de hora a que cargue un vídeo en streaming de medio minuto. Eso si, a la hora de descargar me descarga a 20 mb sin problemas.
A mi otra cosa que me pasa en todas las build de la 12, es cuando escribo aqui, los gifs van lentisimos y se "satura", escribo el texto y sale al poco... Y si hago cita con varias lineas hacer scroll es mision imposible [mamaaaaa]
La 12 es una alpha o ni eso aun, que quieres xD

En vez de quejarte aquí ve a su blog y comentas los fallos XD

http://my.opera.com/desktopteam/blog/
coyote escribió:Eres libre de sugerirlo http://my.opera.com/community/forums/forum.dml?id=24


Hace años que la gente lo sugiere. Hay cosas en Opera que nunca se hacen.
Falta de tiempo, otras prioridades... no siempre se puede tener lo que se quiere.
Ayer lanzaron una mastodóntica build de Wahoo:

This is an Opera 12 (Wahoo) snapshot.

As you can see from the changelog, this build introduces quite a few fixes, changes and improvements. Since there's a lot of it, I'll highlight a few important things below.

Privacy

This Wahoo build adds support for Do Not Track, which allows browser users to opt out of being tracked on the web. It is currently disabled by default, but can be enabled by enabling the following option in Opera's Preferences dialog: "Preferences > Advanced > Security > Ask websites not to track me"

Note that this will only work if the site actually honors the request. Few sites currently do, and the effect of DNT will have to be evaluated to see if it is a viable solution in the long run.

SSL performance

This build also introduces a first round of optimizations for faster SSL handling (CORE-41667):

TCP optimization to eliminate roundtrips
Improved session negotiation to save on waiting times
Improved connection handling which improves both HTTP and HTTPS connections
Quicker closing of connections allows for new connections at an earlier stage
Parallelizing OCSP/CRL uses half as much time to do revocation checking
Strict transport security improves security and will also improve speed when servers start using this feature

As an example, the first load at skandiabanken.no was reduced by one second or more. With 10 subsequent page loads, the time to open the page was almost cut in half in total.

XHR

With CORE-41784 (XMLHttpRequest Level 2 upload and progress events), we completed our support for progress events in XMLHttpRequest, for upload, download, and timeout update. This will improve the upload experience on Google services (no more Flash uploaders on YouTube and Gmail), and more sites are to follow.

More

There are numerous other improvements, including Core, mail and theme fixes. Take a look at the changelog for more information.

Megachangelog:

Desktop
DSK-351582 Crash when writing in address field after bookmark has been deleted
DSK-337608 Crash on exit after installing Speed Dial extensions
DSK-355413 Single tab appears as stack
DSK-340411 Freeze when pasting long string into address bar
DSK-349889 Submit data security warning locks page with two warning dialogs where only one can be closed
DSK-298032 Find in page (Ctrl+F) uses last used Find inline type

Mail
DSK-267965 Support Yahoo IMAP
DSK-320233 Responding to HTML mail should respond as HTML mail even when default is plain-text
DSK-350402 Crashes if you unpin the last message in the "Pinned" view
DSK-355394 Crash when closing mail window
DSK-355494 Mail header aligned to the right instead of left
DSK-353909 Crash when selecting mail
DSK-350332 Mail unread count is wrong
DSK-352390 Unable to customize feed headers display
DSK-350584 Quick Reply text field content lost after switching messages
DSK-353193 Scrollwheel/arrow keys don't scroll the message area when focus is on message padding
DSK-353996 'No images' setting lost after selecting another message
DSK-354567 Reset Mail view setting 'time period' on upgrading from pre-12 versions.
DSK-355473 Doesn't remember the last selected message in the list after a restart
DSK-356611 Can't scroll textarea all the way to the bottom
DSK-348448 Mail print preview should use the full mail window height
DSK-347227 Pinning/unpinning in list not redrawn in message view right away
DSK-350960 Account update spinner on mail panel sections doesn't always disappear
DSK-356032 Don't show the mail maintanance dialog on exit

Skin/themes
DSK-340152 The selected thumbnail in the add dialog on SD lacks a selected state
DSK-340136 Tabs are changing their width on hover
DSK-352081 Unreadable color combination in selected opera:config items
DSK-347908 Double progress spinners in visual tab mode
DSK-340936 Page load spinner animation restarts on mouse hover
DSK-346438 Opera Turbo Tooltip repeated multiple times
DSK-260734 Download of unknown size shows wrong tab title
DSK-349657 Unintended background color behind message counts
DSK-351800 Page loading spinner in visual tabs doesn't animate
DSK-355062 Wrong button on fraud warning page
DSK-355042 Background gradient not wide enough when tabs are on the side
DSK-351508 Clean up Address Field and Search Field paddings
DSK-353058 Remove the wrapping toolbar around the Back/Forward buttons in the Addressbar
DSK-351152 Blue bar at the top of the integrated tab/title bar
DSK-350701 Ampersands on main menu in WinXP with Zune Theme
DSK-352610 Panel toggle strip broken
DSK-349069 Taskbar context menu does not work on XP with theme isntalled
DSK-353449 Menu bar font is controlled by "browser toolbars" rather than "browser menus"
DSK-347984 Installing old-style skin after theme makes both apply
DSK-350481 Aero menu bar skin stripe broken with hardware acceleration
DSK-351752 Theme background images do not line up between screen elements
DSK-354933 Wrong highlight color in address field dropdown
DSK-356643 [*nix] Theme not resized when going to maximixed state
DSK-353770 The skin debug tooltip should only be shown when holding down Ctrl

Core
Fixed numerous crashes
Various Dragonfly related fixes
CORE-41308 Don't allow iframes to embed parent document in iframe with src="#" (caused freezing/memory usage)
CORE-41844 Crash on huge input field
CORE-41835 if(top.document) should not work crossdomain
CORE-41809 Small rich text edit leak
CORE-41647 'list-style-type: none' affects CSS Gradients but not other images (spec is ambiguous)
CORE-41669 xx-small font size is not the same as other browsers
CORE-31179 Dynamically applied text-shadow is clipped
CORE-41708 Support HTMLInputElement.width and HTMLInputElement.height
CORE-41793 Internal ES class name for key event object needs to be KeyboardEvent (breaks dartlang.org input)
CORE-34674 about:blank not blank enough
CORE-42174 Crash on codeflow.org webgl demo
CORE-36742 Cookies added via AddCookie don't show up in JS (document.cookie)
CORE-41643 Cut and Paste text does not paste cut text (FramesDocument::CutTextToClipboard missing code to store in clipboard)
CORE-42357 External scripts not saved in MHTML
CORE-42361 XML parsing failed when saving XHTML document with images
CORE-42359 Elements in OBJECT tags not saved when saving with images
CORE-42263 EventSource and CORS (non-)credentialled requests
CORE-42296 add color:black to UA styling for <mark> to make it readable when default text colour is yellowish
CORE-42450 Broken .oex file causes Opera freeze
CORE-42489 Cached text-info not recomputed in indirect traversals on font invalidation
CORE-42570 Can't log in to Opera Link using non-ASCII password
CORE-42214 Opera hangs on submitting forms which was changed by JS
CORE-28773 non-BMP character in URL is not correctly displayed in status bar
CORE-42281 :not(.a).b and :not(#a)#b don't match when they should
CORE-20881 Text selection in document edit handles a surrogate pair as two characters
CORE-42217 Wrong box-shadow calculations
CORE-25919 Convert hex to unicode fails to work in mail compose/designmode
CORE-12300 Opera crashes if the english.lng file is missing
CORE-5664 line-height: 0 prevents text selection
CORE-40886 minhaseconomias.com.br doesn't load after login (Unicode issue)
CORE-40524 Shink to fit float next to another float gets pushed down by unnecessary scrollbar in overflow:auto ancestor
CORE-13929 if !important is not followed by a semi-colon, not only the next declaration is dropped, but the following rule as well
CORE-40509 Percentage-height image not propagating width to percentage-height shrink-to-fit ancestor
CORE-39361 text-indent causes wrapping in a nested float and left padding env (brita.com)
CORE-38020 STF float containing inline with left padding and float gets too narrow in almost-standards mode
CORE-42663 css white-space property values other than 'nowrap' not handled in MultilineEdit
CORE-42614 Linear gradient leak
CORE-42396 Reduce Bidi calculation memory usage
CORE-42537 Unicode space like characters should not be converted to SPACE (U+0020) in document title
CORE-39103 Slight JS performance increase
CORE-42736 'transform' attribute on element is ignored after animateTransform is removed
CORE-42671 Element remains in active state after doubleclick
CORE-42776 animateTransform + svg filter not placed correctly
CORE-40065 Event.prototype should have constants AT_TARGET, BUBBLING_PHASE, CAPTURING_PHASE, ...
CORE-42038 postMessage gives scheme://host instead of null for file scheme, which does not have scheme/host/port tuple
CORE-42784 EventSource fails in widgets due to CORS check
CORE-41319 Clicking on certain parts of a column does not hit
CORE-42822 Running while statement with exec on regexp which has been created with compile fails to step through matches
CORE-42909 Style tags in SVG embedded in HTML5 are ignored
CORE-42848 Sub-tree with character data (text or comments) in it is inserted into an element twice, causing performance problems
CORE-42866 Fix for Unicode attachment filenames in mail causes corrupted filenames in some clients
CORE-8987 Preference changes are not saved immediately
CORE-42910 document.lastModified should return current time if not known
CORE-42574 Traversing DOM, running cloneNode and setting innerHTML en masse spikes CPU
CORE-37862 FileReader API - The last "progress" event sometimes fires after "load" and "loadend" events
CORE-43012 Turn off default preference for SSL false start
CORE-42812 Border-radius shorthand can't be removed with removeProperty()
CORE-33296 Opera cannot read zip files created with bsdtar or zip64 files
CORE-43050 When a numeric or date input is hidden, then later has its value cleared and is displayed again, the old value is restored
CORE-43010 currentColor gets handled as invert on outline-color property



¿Para qué? Está claro que es del blog de Opera; de dónde lo voy a sacar si no.
Para que sepan de donde la has sacado XD
Estoy probando de ponerme en todos los PC este browser, ya que hace tiempo que me lo estoy mirando.

Por ahora me funciona bien en iMac... la cosa está en que he instalado el AdBlock (realmente, el único addon que utilizo en cualquier navegador), y no me funciona. O al menos no como el chrome y el firefox.

Por ejemplo aquí en EOL veo la publicidad, en 20minutos también... y supuestamente está encendido y funcionando.

¿A vosotros os pasa?
Opera ya tiene su propio adblock incorporado, si bien no es tan eficaz como el de Firefox, hace su función.

Botón derecho > Bloquear contenidos.

O bien: http://www.fanboy.co.nz/opera.html
No me funciona la página de fanboy :(, debe estar caída.

Sobre bloquear contenidos... si, definitivamente no es tan efectivo, o al menos, no tan facil.
d4rkb1t escribió:No me funciona la página de fanboy :(, debe estar caída.

Es TU conexión, ahora mismo va perfectamente.

d4rkb1t escribió:Sobre bloquear contenidos... si, definitivamente no es tan efectivo, o al menos, no tan facil.

No siempre se puede tener todo.
coyote escribió:
d4rkb1t escribió:No me funciona la página de fanboy :(, debe estar caída.

Es TU conexión, ahora mismo va perfectamente.

d4rkb1t escribió:Sobre bloquear contenidos... si, definitivamente no es tan efectivo, o al menos, no tan facil.

No siempre se puede tener todo.


Sobre la página... ha estado caída durante unos momentos. Y sobre lo otro... se mirará a ver :).
Cuándo se espera que salga la versión 12? D:
Wence-Kun escribió:Cuándo se espera que salga la versión 12? D:

Pues primero tiene que pasar por fase beta :Ð
pues en unos dias decian que iban a presentar algo... entiendo que sera una nueva version del opera mini/mobile pero a lo mejor lo acompañan con un anuncio de la beta del 12.00... quizas con algun bombazo que se tenian guardado... veremos :)
Combo

Performance improvements for 11.62 (Tunny)

Finally some hardware acceleration fixes

Da gusto ver que Opera no se suma al mongolismo versionitico de Firefox y Chorme/Chromium
la ultima tunny va rapidillo pero aun se sigue colgando al navegar por http://www.androidpolice.com/ ... y no sera por haber enviado reportes, manuales y automaticos!
y nada, ya tenemos Opera Mobile 12.00 con suculentas novedades y una velocidad de espanto.

http://www.opera.com/mobile/new/

HTML5, Ragnarok, WebGL...


tambien hay una version "NEXT" del Mini para quien tenga un telefono menos cañón:

http://www.opera.com/mobile/next/


me da que la desktop 12.00 esta al caer :D
ZeusII escribió:me da que la desktop 12.00 esta al caer :D

¿Sin pasar previamente por alphas, betas y RCs? No se yo...
hombre, entiendo yo que tendremos unos dias de betas obviamente, pero imagino que estara mas cerca que lejos, que llevamos tiempo solo con Nexts.
2352 respuestas